2013-07-24, 19:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Alternate
jag har uppdaterat med bild

Lampan är för nära och plantan försöker anpassa sig. Bara att höja!
Citera
2013-07-24, 19:59
Medlem
Jasså det var ju enkelt Jag satte precis lådan under för att den inte skulle vara för långt från lampan
Citera
2013-07-25, 01:12
Medlem
sinsinatros avatar
Nu har det kört ihop sig helt och jävla hållet! 3st Afghan outdoor är det som växer, har vart ute sen mitten på maj och allt har gått bra, dom har sett otroligt friska och fina ut, har gett dom lite näring köpt på plantagen och det har gått bra, gav den igen ca 1 månad senare och tror jag kan ha varit lite ivrig med mängden näring. Kom dit några dagar senare och ser till blotta förskräckelsen att en av plantorna är rätt duktigt bränd ut i kanterna på bladen och en annan helt vissen. Torra som fan är dom i jorden också, jag antar det har rått för mycket näring och drar i 4 liter i vardera hink (hål i botten så det började rinna igenom, de hänger i ett träd).

Åkte tillbaka 2 dagar senare och tänkte nog att nu mår dom bättre men möts av den värsta synen, helt och hållet jävla skrumpna och uttorkade trotts att jorden fortfarande var fuktig, antar näringen satt kvar rätt mycket och bränt plantorna?

Bild på hur det ser ut: https://anonfiles.com/file/3a478e2de97f717c6f6294f5a8bebfc6
https://anonfiles.com/file/741ec983b5d3eea49c610e13d23ba03f

Vet att det är dålig kvalitet men det skar sådant i hjärtat att de inte gick att hålla kameran still...

Så, vad gör jag? Finns det ens en liten chans för dom här att producera något över huvudtaget?
Citera
2013-07-29, 11:04
Medlem
Mina plantor har blivit lite ledsna, bladen är gula och börjar vissna på sina ställen. Detta började när jag var borta en hel vecka och hade ordnat med semestervattnare och jag körde för säkerhetsskull utan näring den tiden. De är idag 100 dagar gamla varav ~45 dagar i blom. Krävs någon åtgärd eller läggs fokus helt enkelt på budsen? Har vattnat på som vanligt men hade tänkt att flusha om några dagar oavsett.

Inomhus, Jord, 200 W 2700K LE, Vattnar ungefär var tredje dag, 8 liters-krukor, Gold Label-näring Soil B (1-3-4 + 2 MG)(ca 1,2 ml/l) och Ultra PK (0-12-11) (ca 0,3 ml/l)

>> Bild

Tacksam för svar!
Citera
2013-07-29, 12:22
Medlem
Mr.Pennypackers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sneppons
Mina plantor har blivit lite ledsna, bladen är gula och börjar vissna på sina ställen. Detta började när jag var borta en hel vecka och hade ordnat med semestervattnare och jag körde för säkerhetsskull utan näring den tiden. De är idag 100 dagar gamla varav ~45 dagar i blom. Krävs någon åtgärd eller läggs fokus helt enkelt på budsen? Har vattnat på som vanligt men hade tänkt att flusha om några dagar oavsett.

Inomhus, Jord, 200 W 2700K LE, Vattnar ungefär var tredje dag, 8 liters-krukor, Gold Label-näring Soil B (1-3-4 + 2 MG)(ca 1,2 ml/l) och Ultra PK (0-12-11) (ca 0,3 ml/l)

>> Bild

Tacksam för svar!

Det är naturligt att bladen dör av i slutfasen av blommans liv.
Citera
2013-07-30, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Pennypacker
Det är naturligt att bladen dör av i slutfasen av blommans liv.
Jo det vet jag, men än så länge har dom bara blommat i strax över 6 veckor och jag hade räknat med minst 20 dagar till, speciellt iom att jag kör LE. Verkade lite tidigt.
Citera
2013-07-31, 08:27
Medlem
Mr.Pennypackers avatar
Citat:
Jo det vet jag, men än så länge har dom bara blommat i strax över 6 veckor och jag hade räknat med minst 20 dagar till, speciellt iom att jag kör LE. Verkade lite tidigt.

Bara blommat i 6 veckor? Då börjar de onekligen komma in i slutfasen av sina liv. Du har inget att oroa dig för.
Citera
2013-08-01, 11:33
Medlem
Kungkrans avatar
Citat:

>> Bild

Tacksam för svar!

Ser jättebra ut!
Citera
2013-08-04, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Pennypacker
Bara blommat i 6 veckor? Då börjar de onekligen komma in i slutfasen av sina liv. Du har inget att oroa dig för.

Citat:
Ursprungligen postat av Kungkran
Ser jättebra ut!

Okej, då får jag tacka för svaren!
Citera
2013-08-07, 19:56
Medlem
Är det normalt att första riktiga bladparet (de första efter "hjärtebladen") blir hängiga och krullar sig? Jag är tre veckor in nu ungefär... Resten av plantan ser fin ut!
Citera
2013-08-08, 06:38
Medlem
stuffexs avatar
Citat:
Är det normalt att första riktiga bladparet (de första efter "hjärtebladen") blir hängiga och krullar sig? Jag är tre veckor in nu ungefär... Resten av plantan ser fin ut!

Låter konstigt, bilder?
Citera
2013-08-08, 11:09
Medlem
Mr.Pennypackers avatar
Citat:

Ja det är normalt, snart blir de gula och trillar till slut av.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in