Citat:
Ursprungligen postat av paprikapaj
jag odlar i en klädkammare men har dörren öppen alltid. så plantorna är i princip öppen i lägenheten. Har fläkt mot dom, ibland har jag fläkten mot en blöt handduk. kanske bättre att ha mot plantorna hela tiden?
Lampan är nästan en och en halvmeter från plantorna. Ljustimmarna var först 24/0 men jag sänkte till 6/18 för några dagar sen. Har även satt en halvtimme på timern att det ska vara släkt när jag går till och från bostaden eftersom ingen ska misstänka det starka ljuset, så där är det lite ojämna ljustimmar.
Jag har blandat två sorter. Den ena står blomjord på och den andra P-jord av Hasselfors.
Boven i dramat verkar vara att du planterat dom i p jord, därav näringsbrännan om du använder såjord från frö till ca 3 veckor och sen transplanterar dom i P jord/blomjord i större kruka så slipper du detta i framtiden.
men plantan verkar ha anpassat sig så vi får hoppas på det bästa. jag försökte som du i början höja luftfuktigheten men diverse metoder men med så få plantor behöver du inte oroa dig för rh´t om du bara är hobbyodlare blir ingen direkt märkbar skillnad.
dock kommer det vara mer viktigt när dom är i bloom att hålla koll på rh´s pga mögel.
fläkten jag refererade till var när dom går i bloom så kan det vara bra med en utsugs fläkt/passivt insug och ev ett kolfilter pga lukt.
lycka till Mvh