2013-07-24, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Fick min beställning från Vivamondo idag, tog 7 arbetsdagar. Michael for Men, gamla formulan här snackar vi budgetdoft, 278:- för 75ml. Sjukt nöjd!

Är det stor skillnad på nya och gamla formulan? Har varit lite sugen på att lukta på den då det låter som om den luktar gott när man hör noterna men är samtidigt lite rädd för att den är för "vuxen" för mig. Finns den på NK? Tänkte planera en tur till huvudstaden lite senare för att hitta en trevlig vinterdoft.
Citera
2013-07-24, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chillamore
Är det stor skillnad på nya och gamla formulan? Har varit lite sugen på att lukta på den då det låter som om den luktar gott när man hör noterna men är samtidigt lite rädd för att den är för "vuxen" för mig. Finns den på NK? Tänkte planera en tur till huvudstaden lite senare för att hitta en trevlig vinterdoft.

Finns ingenstans förutom online, vad jag vet. Hur nya- och gamla versionen doftar vet nog Irrbloss bättre.
Citera
2013-07-24, 19:00
Medlem
3rds avatar
Citat:
Fick min beställning från Vivamondo idag, tog 7 arbetsdagar. Michael for Men, gamla formulan här snackar vi budgetdoft, 278:- för 75ml. Sjukt nöjd!
Bra där! Mycket trevlig doft
Citera
2013-07-24, 19:07
Medlem
3rds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Silver Mountain Water, nog en av mina absoluta favoriter ifrån Creed, och även Oliver Creeds favorit (om det säger något ). Jag vet att vissa inte gillar den, men andra älskar den.
Tycker du ska köra på det. Det viktiga är som vanligt att du själv gillar den. Men jag håller med, jag har den själv och gillar den mycket. Dock har jag lite småproblem om när på året den passar bäst. Känns nästan som en bra allround imo, kanske mest sensommar/höst/tidig vinter .
Citera
2013-07-24, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3rd
Tycker du ska köra på det. Det viktiga är som vanligt att du själv gillar den. Men jag håller med, jag har den själv och gillar den mycket. Dock har jag lite småproblem om när på året den passar bäst. Känns nästan som en bra allround imo, kanske mest sensommar/höst/tidig vinter .

Ja. Jag skall erkänna att jag inte är en sådan parfymfascist som är strikt med när- och till vilken årstid man kan använda en specifik doft. Kör oftast det jag känner för dagen.

Kanske inte att jag kör de absolut tyngsta dofterna en dag som denna när solen gassar, men nog kanske till kvällen när det blivit lite svalare.
Senast redigerad av Ritinkin 2013-07-24 kl. 19:57.
Citera
2013-07-24, 20:36
Medlem
3rds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Ja. Jag skall erkänna att jag inte är en sådan parfymfascist som är strikt med när- och till vilken årstid man kan använda en specifik doft. Kör oftast det jag känner för dagen.

Kanske inte att jag kör de absolut tyngsta dofterna en dag som denna när solen gassar, men nog kanske till kvällen när det blivit lite svalare.
Samma här . Tycker det är en smaksak. Kör gärna tyngre dofter på sena sommarkvällar. Det har faktiskt sin charm och det är oftast då jag får komplimanger konstigt nog.

Men jag tycker SMW är en liten luring som passar precis lika bra på sommaren som i svalare temperaturer
Citera
2013-07-24, 21:30
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chillamore

Tycker den är manlig men absolut inte gubbig. Får betydligt mer old school-vibbar av t.ex Acqua Di Parma Colonia. Anledningen till varför jag ville ha gamla formulan var för att jag testat just den gamla och gillade den ordentligt. Tack igen 3rd
Citera
2013-07-24, 21:34
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Tycker den är manlig men absolut inte gubbig. Får betydligt mer old school-vibbar av t.ex Acqua Di Parma Colonia. Anledningen till varför jag ville ha gamla formulan var för att jag testat just den gamla och gillade den ordentligt. Tack igen 3rd
AdP Colonia är ju inte old-school någonstans?

Vi verkar ha olika definitioner på vad som är gammalt/gubbigt...
Citera
2013-07-24, 21:35
Medlem
LaCucarachas avatar
Började kika lite på vad jag köpt sen parfymintresset kickade in...sen december har jag handlat dofter för mer än 10.000:-

Dock känner jag att jag byggt upp en bra bas nu
http://i40.tinypic.com/t62pe0.jpg
Citera
2013-07-24, 21:37
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Började kika lite på vad jag köpt sen parfymintresset kickade in...sen december har jag handlat dofter för mer än 10.000:-

Dock känner jag att jag byggt upp en bra bas nu
http://i40.tinypic.com/t62pe0.jpg
En IB på det där så

Bra samling.

Hoppas själv jag får testa 2 nya Amouage, men man vet ju aldrig om samplsen dyker upp.
Citera
2013-07-24, 21:41
Medlem
NirvanAs avatar
På tal om gubbiga dofter...

Jag har ett minne från min barndom om en parfym, flaskan var helsvart, ganska hög men inte så "tjock", den var helt i plast har jag för mig och hade som svarta "sträck" över hela flaskan (sida till sida). Har för mig parfymens namn stod lite ovanför mitten i 'guldig' skrivstil... luktade riktigt vidrigt och oerhört gubbigt.. säkert 80-tals parfym men vet ej säkert

Dålig beskrivning men ingen som kan gissa?
Citera
2013-07-24, 21:44
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
På tal om gubbiga dofter...

Jag har ett minne från min barndom om en parfym, flaskan var helsvart, ganska hög men inte så "tjock", den var helt i plast har jag för mig och hade som svarta "sträck" över hela flaskan (sida till sida). Har för mig parfymens namn stod lite ovanför mitten i 'guldig' skrivstil... luktade riktigt vidrigt och oerhört gubbigt.. säkert 80-tals parfym men vet ej säkert

Dålig beskrivning men ingen som kan gissa?

Van Gils?

Edit: http://www.fragrantica.com/perfume/Van-Gils/Classic-8713.html ???
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in