Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2013-07-16, 13:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta
Värst vad du stoltserar med citat från okända knäppskallar, då. Jag ä kvinna och känner mig klart överlägsen intellegensmässigt jämfört mä flertalet karlar.

Du har precis ofrivilligt demonstrerat din låga intelligens och bristande bildning

Stephen Hawking är en mycket känd forskare och knappast en knäppskalle.

Vad gäller din upplevda överlägsenhet intelligensmässigt så bör du fundera i vilka kretsar du umgås och varför du sällan eller aldrig träffar män med hög intelligens ...
Citera
2013-07-16, 16:09
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjursa
Du har precis ofrivilligt demonstrerat din låga intelligens och bristande bildning

Stephen Hawking är en mycket känd forskare och knappast en knäppskalle.

Vad gäller din upplevda överlägsenhet intelligensmässigt så bör du fundera i vilka kretsar du umgås och varför du sällan eller aldrig träffar män med hög intelligens ...

Du mösste va' karl. En sådan dum replik kan bara karlar skriva. Fråga valfri pöllitiker om vilket kön som ä intellegentast och du får garanterat svaret: Kvinnerna.
Citera
2013-07-16, 16:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta
Du mösste va' karl. En sådan dum replik kan bara karlar skriva. Fråga valfri pöllitiker om vilket kön som ä intellegentast och du får garanterat svaret: Kvinnerna.
Varför skulle jag fråga politiker om vem som är "intellegentast"? (intelligentast heter det) Bättre vore att fråga en forskare. Då hade du fått svaret att kvinnor och män i genomsnitt är lika intelligenta men att männen visar större spridning, d.v.s. det finns fler genier liksom fler idioter bland män.
Citera
2013-07-24, 17:04
Medlem
sartuss avatar
Titta på alla fysikavdelningar på universiteten, där är merparten av killarna singlar.

Titta däremot på en mer primitiv grupp, den klassiska byggarbetargruppen, där intelligensnivån är avsevärt lägre, dessa har allt som oftast en flickvän.

När jag samtalar med en "genomsnittskvinna", så märker jag direkt att kemin, intressena och intelligensnivån skiljer oss åt rejält. Många gånger måste jag "fördumma" mig själv, och på något sätt hoppa av min häst för att ens kunna kommunicera naturligt med genomsnittskvinnan.
Citera
2013-07-24, 17:15
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sartus
Titta på alla fysikavdelningar på universiteten, där är merparten av killarna singlar.

Titta däremot på en mer primitiv grupp, den klassiska byggarbetargruppen, där intelligensnivån är avsevärt lägre, dessa har allt som oftast en flickvän.

Det beror på att kvinnor vill bestämma och tar därför ett säkert kort, en trög byggnadsarbetare som villigt låter sig förledas.

Detsamma gäller ju män. Varför tog annars JFK Jackie och täckte upp med Marilyn.
Citera
2013-07-24, 17:22
Medlem
sartuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Det beror på att kvinnor vill bestämma och tar därför ett säkert kort, en trög byggnadsarbetare som villigt låter sig förledas.

Nej, det beror på att "lika barn leker bäst". För kvinnan är personkemi väldigt viktigt, därav så väljer hon en byggarbetare med en intelligensnivå som ligger på samma nivå som hon själv.

Dessutom brukar väldigt intelligenta människor skita i att se bra ut. Det är också ett stort problem, då kvinnan är den mest utseendefixerade varelsen på jorden.

Om kvinnan lägger ner 1 timme varje dag på sitt utseende, så lägger mannen ner 1 minut. Det är alltså en enorm skillnad könen emellan. Vilket är en tydlig indikation på att kvinnan är extremt utseendefixerad.

Dessvärre så tvingas vi kvotera in dessa utseendefixerade varelser inom viktiga samhällspositioner för att det tydligen är i enlighet med ett jämställt samhälle.

Lite mer vetenskaplig synpunkt:
Det ligger i kvinnans natur att vara utseendefixerad och ständigt tänka på sitt utseende.
Eftersom kvinnan är den som jagas, så har hon fixerat sig vid utseendet, så hon ser så attraktiv ut som möjligt, för att attrahera män. Desto fler män som hon attraherar, desto större blir hennes urval, och utifrån hennes urval, så plockar hon oftast den som hon anser vara mest lämplig för parning. Därmed så ignorerar hon i första hand en mans intelligens. Istället fokuserar hon på utseendet, främst ansiktet och mannens kropp.

En kvinna har inte tid att utföra IQ tester på alla män hon träffar eller attraherar till sig, därför måste hon anpassa sig och välja ut den man som ser mest "fysiskt stark, attraktiv och hälsosammast ut".
Senast redigerad av sartus 2013-07-24 kl. 17:30.
Citera
2013-07-24, 17:28
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Nej, det beror på att "lika barn leker bäst". För kvinnan är personkemi väldigt viktigt, därav så väljer hon en byggarbetare med en intelligensnivå som ligger på samma nivå som hon själv.

Dessutom brukar väldigt intelligenta människor skita i att se bra ut. Det är också ett stort problem, då kvinnan är den mest utseendefixerade varelsen på jorden.

Om kvinnan lägger ner 1 timme varje dag på sitt utseende, så lägger mannen ner 1 minut. Det är alltså en enorm skillnad könen emellan. Vilket är en tydlig indikation på att kvinnan är extremt utseendefixerad.

Dessvärre så tvingas vi kvotera in dessa utseendefixerade varelser inom viktiga samhällspositioner för att det tydligen är i enlighet med ett jämställt samhälle.

Ska du fortsätta hitta på egna teorier som passar in på din verklighetsuppfattning eller inse att du bidrar med en av ett stort antal generaliserande bilder?

Lika barn leker sällan bäst, de är som polerna på en magnet och stöter ifrån.
Citera
2013-07-24, 17:32
Medlem
sartuss avatar
Citat:
Ska du fortsätta hitta på egna teorier som passar in på din verklighetsuppfattning eller inse att du bidrar med en av ett stort antal generaliserande bilder?

Lika barn leker sällan bäst, de är som polerna på en magnet och stöter ifrån.

Jag vill påstå att det är ett faktum att män är intelligentare än kvinnor. Men jag antar att du tror att vi lever i en regnbågsvärld där alla är lika och där det aldrig går att hitta kategoriska skillnader mellan olika grupper.
Citera
2013-07-24, 20:30
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Jag vill påstå att det är ett faktum att män är intelligentare än kvinnor. Men jag antar att du tror att vi lever i en regnbågsvärld där alla är lika och där det aldrig går att hitta kategoriska skillnader mellan olika grupper.

Intelligens är inte ett otvetydigt begrepp. Hur som helst är det ju oväsentligt om någon ingår i en mer framstående grupp, men själv tillhör den undre kvartilen. Jag är väldigt väl medveten om den påtagliga variationen inom de flesta grupper. Kategorisering är ofta att göra det lätt för sig. Den som kategoriserar har ofta inte förmåga att se skillnaderna heller. Jag menar, se bara skillnaden på dig och mig. Jag tillhör den övre kvartilen och du den undre, trots att vi båda är män.
Citera
2013-07-24, 20:41
Medlem
sartuss avatar
Citat:
Intelligens är inte ett otvetydigt begrepp. Hur som helst är det ju oväsentligt om någon ingår i en mer framstående grupp, men själv tillhör den undre kvartilen. Jag är väldigt väl medveten om den påtagliga variationen inom de flesta grupper. Kategorisering är ofta att göra det lätt för sig. Den som kategoriserar har ofta inte förmåga att se skillnaderna heller. Jag menar, se bara skillnaden på dig och mig. Jag tillhör den övre kvartilen och du den undre, trots att vi båda är män.

Eftersom jag ingår i Mensa och du resonerar som en påskkärring så antar jag att du tillhör kloakråttorna.
Citera
2013-07-24, 20:45
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Eftersom jag ingår i Mensa och du resonerar som en påskkärring så antar jag att du tillhör kloakråttorna.

Ja, jag ser det på ditt språkbruk och ditt sätt att försöka argumentera. Du ska inte tro allt som står på internet.
Citera
2013-07-24, 20:45
Medlem
aldrigihelvetes avatar
Citat:

Detsamma gäller ju män. Varför tog annars JFK Jackie och täckte upp med Marilyn.

På tal om generaliseringar Gickham vad är det som säger att byggnadsabetare är trögare än.....förslagsvis du.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in