2013-07-24, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petterror
Precis börjat kolla på The hills have eyes (1977), inte sett tidigare, och förövrigt sett alldeles för lite av Cravens. Får se om jag orkar hålla mig vaken, annars får jag se den imorgon.
Rekommenderar verkligen The Serpent and the Rainbow, The People Under the Stairs och Shocker av honom om du inte sett dom tidigare. Craven är en underskattad regissör!

Edit: Blev sugen på nazist-zombies, så nu blir det Shock Waves!
Senast redigerad av GreenMath 2013-07-24 kl. 14:17.
Citera
2013-07-24, 14:35
Medlem
BillTheButchers avatar
Citat:
Tänkte se Papillon nu. Bara sett den en gång för säkert mer än 10 år sen, inte betygsatt den på filmtipset och precis läst ut boken, så det blir perfekt!

http://m.imdb.com/title/tt0070511/

Vissa delar av filmen är otroligt bra, som helhet är den okej.

Ska se på Die Hard 3 nu, det var för länge sedan sist.
Citera
2013-07-24, 15:55
Medlem
Petterrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenMath
Rekommenderar verkligen The Serpent and the Rainbow, The People Under the Stairs och Shocker av honom om du inte sett dom tidigare. Craven är en underskattad regissör!
Har bara sett Scream-filmerna, last house on the left, terror på elm street och the hills have eyes, så jag tackar för tipsen och dom ska ses vid tillfälle!
Citat:
Ursprungligen postat av BillTheButcher
Vissa delar av filmen är otroligt bra, som helhet är den okej.
Håller med, tycker framförallt första halvan var riktigt bra, men vissa delar som kändes viktiga i boken beskrevs inte lika levande i filmen. Tänker framförallt på
Men som sagt en klart godkänd film där McQueen och Hoffman gör starka prestationer.
Citera
2013-07-24, 16:01
Medlem
BillTheButchers avatar
Citat:
Tänker framförallt på

Nu har jag ju inte läst boken, men jag gillade den delen. Det var som att titta på en gammal mondo-film.

Citat:
Men som sagt en klart godkänd film där McQueen och Hoffman gör starka prestationer.

Absolut. Hoffman var riktigt bra i slutet.
Citera
2013-07-24, 16:03
Medlem
Lotsos avatar
Chasing Amy (1997)

Fortsätter att se Jay & Silent Bob filmerna.

http://www.imdb.com/title/tt0118842/?ref_=fn_al_tt_1
Citera
2013-07-24, 16:27
Medlem
JoeL431s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lotso
Chasing Amy (1997)

Fortsätter att se Jay & Silent Bob filmerna.

http://www.imdb.com/title/tt0118842/?ref_=fn_al_tt_1
Vet att du har kass data nu, men skriv gärna om den var värd att kolla på efteråt eller inte, faktiskt aldrig sett den.

OnT: Kom precis in från att ha joggat och ska välförtjänt fortsätta se på He Was a Quiet Man med Christian Slater.

Edit: Ändrade planer. Jag och flickvännen fortsätter med Planet Earth istället, fortsätter med filmen efteråt.
Senast redigerad av JoeL431 2013-07-24 kl. 16:34.
Citera
2013-07-24, 16:57
Medlem
Petterrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeL431
Vet att du har kass data nu, men skriv gärna om den var värd att kolla på efteråt eller inte, faktiskt aldrig sett den.
Inte mig du frågar, men ingen Kevin Smith favoritfilm för min del, men jag tycker den är godkänd och sevärd!
Citera
2013-07-24, 17:24
Medlem
JoeL431s avatar
Citat:
Inte mig du frågar, men ingen Kevin Smith favoritfilm för min del, men jag tycker den är godkänd och sevärd!
Tack för det! Känner att jag ändå behöver se den just för att jag har stor respekt för Smith, som filmskapare.
Det är ju ändå en av hans storfilmer .
Citera
2013-07-24, 18:07
Medlem
Lotsos avatar
Citat:

Utav Clerks., Mallrats och Chasing Amy är Chasing Amy den "sämsta" eller snarare den svagaste. Men det är fortfarande en bra film framför allt en bra romantiskfilm. Men anledningen till att den är den svagaste är för att humorn är minskad i filmen och inte lika rolig som föregående, jay & silent bob dyker inte upp fören 1tim och 20min in i filmen och är enbart med i 10min samt att den kanske kunde bli något sakta emellanåt. Men dessa sakta scenerna var långt ifrån varandra och de jamade ut sig i långändan. Det känns nästan som om Kevin Smith ville göra en fristående film men kände att göra den del av Jay & Silent Bob serien i slutändan.
Oavsett vad så är det fortfarande en bra film som jag tyckte om en del och jag är den person som finner dramatiskaromantikfilmer ofantligt tråkiga men detta är en av dem bättre i den kategorin. Trots att den är den svagaste jag sett än så länge är den fortfarande sevärd och om du sett alla Smith's filmer utom denna tycker jag definitivt du ska se den för att få betat av alla och bilda din egen uppfattning i slutändan.
Kort och gott; jag rekommenderar den!
Citera
2013-07-24, 19:22
Medlem
JoeL431s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lotso
Utav Clerks., Mallrats och Chasing Amy är Chasing Amy den "sämsta" eller snarare den svagaste. Men det är fortfarande en bra film framför allt en bra romantiskfilm. Men anledningen till att den är den svagaste är för att humorn är minskad i filmen och inte lika rolig som föregående, jay & silent bob dyker inte upp fören 1tim och 20min in i filmen och är enbart med i 10min samt att den kanske kunde bli något sakta emellanåt. Men dessa sakta scenerna var långt ifrån varandra och de jamade ut sig i långändan. Det känns nästan som om Kevin Smith ville göra en fristående film men kände att göra den del av Jay & Silent Bob serien i slutändan.
Oavsett vad så är det fortfarande en bra film som jag tyckte om en del och jag är den person som finner dramatiskaromantikfilmer ofantligt tråkiga men detta är en av dem bättre i den kategorin. Trots att den är den svagaste jag sett än så länge är den fortfarande sevärd och om du sett alla Smith's filmer utom denna tycker jag definitivt du ska se den för att få betat av alla och bilda din egen uppfattning i slutändan.
Kort och gott; jag rekommenderar den!
Ser helt klart den före Cop Out som var hans största Hollywood produktion, vilket han lämna och gick tillbaka till independent (Red State) efter.

Tack för ditt omdöme och ser Chasing Amy som nästa Smith film helt klart .

Har du sett Jay and Silent Bob Strikes Back? Minns som som sämre än föregångarna men svårt att sluta roas av karaktärerna i vilket fall. Där är väl där dem blir internethatade och ska söka upp alla "internet-gangsters" som hämnd .

-Internet, what the fuck is that?
Citera
2013-07-24, 19:58
Medlem
Citat:
Har du sett Jay and Silent Bob Strikes Back? Minns som som sämre än föregångarna men svårt att sluta roas av karaktärerna i vilket fall. Där är väl där dem blir internethatade och ska söka upp alla "internet-gangsters" som hämnd .

-Internet, what the fuck is that?
Det som gör den sevärd är att man få se alla karaktärer igen, annars är den inte mycket att hänga i granen. Dogma är ju även den bra, kan ju inte annat än älska när Kevin Smith driver med religion!
Citera
2013-07-24, 19:59
Medlem
KUSEs avatar
The Collection, eftersom jag diggade föregångaren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in