2013-07-24, 12:55
Medlem
AgentJoyBoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arshy
Det där missuppfattade du nog, komplimanger riktade mot mig bryr jag mig inte särskilt mycket om, men att tjejer tar initiativ att prata med mig och visar intresse, det är något jag uppskattar. Jag är inte passiv i mitt beteende, men komplimanger sparar jag på, det får tjejer höra så ofta ändå Det är inte så att jag sitter i ett hörn och bara väntar, om jag fick det att låta så

Jag tror du missuppfattat hela grejen med komplimanger och flört. Komplimanger är en del av det sociala spelet som går ut på att skapa god stämning och få tjejen att må bra omkring dig - inte ett försök att signalera att du är ute efter sexuell kontakt eller fjäska för henne osv.

Notera hur kvinnor kommunicerar med varandra och hur ofta de bekräftar varandra till skillnad från män.
Senast redigerad av AgentJoyBoy 2013-07-24 kl. 12:57.
Citera
2013-07-24, 12:56
Medlem
TheElizas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AgentJoyBoy
Du har helt rätt, det finns inget att förlora på detta, snarare så blir man uppskattad i sällskapet. Men jag tror problemet med många killar är att de saknar en inblick hur man flirtar med finess och är rädda för att framstå som äckel/bli avvisade. Men underskatta heller inte det faktum att dessa killar från manligt håll också får många gånger sura miner.

Mitt råd till killar - lyssna på hur tjejer ger varandra komplimanger och snappa upp nivån (undvik för sexuella kommentarer = creepy).

Jag kan sätta en skaplig hacka på att de sura minerna isåfall berott på någon plump komplimang avseende kroppsliga företräden....
Citera
2013-07-24, 13:00
Medlem
Arshys avatar
Citat:
Jag tror du missuppfattat hela grejen med komplimanger och flört. Komplimanger är en del av det sociala spelet som går ut på att skapa god stämning och få tjejen att må bra omkring dig - inte ett försök att signalera att du är ute efter sexuell kontakt eller fjäska för henne osv.

Notera hur kvinnor kommunicerar med varandra och hur ofta de bekräftar varandra till skillnad från män.

Jag tror på att det finns sätt att skapa god stämning tillsammans med en tjej utan att behöva påpeka hennes kläder eller frisyr. Humor är något som jag alltid har kört hårt med, och det funkar gott och väl för mig. Och, är inte alla män ute efter sexuell kontakt i slutändan ändå?
Citera
2013-07-24, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Autokinetisk
Diskuterade faktiskt detta fenomen med en kvinna i en annan tråd, och jag börjar faktiskt luta lite åt hennes håll. Då det förmodligen är BÅDE kvinnorna och männen som sätter kvinnorna på en piedestal från början, helt utan anledning. Equality is the recipe.

Men du har rätt att antaganden ibland kan misstolkas, men jag lovar dig, är du tillräckligt observant så känner du om de är flirt på ingång. Givetvis.

F.Ö ska ni ha en bra dag, så jävla glad man kan vara idag då
Det kan nog ligger något i det. Hade varit intressant att läsa den diskussionen. Har du en länk? Sant att det oftast går att utläsa om någon flirtar, men det är ibland svårt och kräver en del erfarenhet. Flera gånger i min ungdom då jag inte fattat att tjejen egentligen var intresserad och inte bara var allmänt pratglad. Då hade jag behövt höra "men fattar du inte att jag är intresserad". Tjejer och killar kommunicerar på olika sätt och ibland hade kanske varit bättre att vara mer tydlig.
Citat:
Ursprungligen postat av TheEliza
Ja svenska killar/män är verkligen otroligt dåliga på att flirta och ge komplimanger. Helt usla! Kvinnor däremot ger varandra komplimanger så det här är uppenbart ett fegsvenne-fenomen. De killar/män som ger komplimanger och flirtar då och då och när de menar det ligger SÅ mycket före alla andra - och det behöver inte vara nåt märkvärdigt.
Fast det är inte samma sak. En bättre jämförelse hade varit hur ofta kvinnor ger män komplimanger. Mycket av komplimangerna tjejerna ger varandra är bara ett sätt att bonda med varandra, på samma sätt som killar ofta skojar med varandra.
Citera
2013-07-24, 13:01
Medlem
retepm.s avatar
Citat:
Jag kan sätta en skaplig hacka på att de sura minerna isåfall berott på någon plump komplimang avseende kroppsliga företräden....

Nej, man behöver inte ens öppna munnen förrens man får hatblickar på sig. Svenska tjejer är inte speciellt trevliga. Såvida du inte är en brat från södermalm då.
Citera
2013-07-24, 13:03
Medlem
AgentJoyBoys avatar
Citat:

Nej, killar brukar vara sura på killar som har bra kontakt med tjejer mest pga avundsjuka och egna tillkortakommanden.

Personligen tycker jag att det är töntigt, men jag har varit i många sammanhang där jag varit med en polare och jag charmat ett kvinnligt sällskap medan jag märkt att han dragit sig undan och surar i ett hörn. Även när jag försöker få med honom i gemenskapen så är han avig och kommenterar saken efteråt som att damerna var [insert valfritt kvinnoförnedrande ord] och han var ointresserad.

Hamnar man i sådana situationer är det också rätt tråkigt för man vill inte dumpa sin polare samtidigt som jag heller inte vill sitta och vara asocial. Men man lär sig med tiden vilka polare som gillar att ha kul.
Citera
2013-07-24, 13:07
Medlem
AgentJoyBoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arshy
Jag tror på att det finns sätt att skapa god stämning tillsammans med en tjej utan att behöva påpeka hennes kläder eller frisyr. Humor är något som jag alltid har kört hårt med, och det funkar gott och väl för mig. Och, är inte alla män ute efter sexuell kontakt i slutändan ändå?

Humor är mycket viktig, men fördelen med komplimanger är att du låter tjejen få ett bättre självförtroende och känner sig sedd och uppskattad av dig. Det gör att hon vågar släppa loss mer och bjuder på sig själv mer.

Är situationen rätt så kan även attraktion uppstå
Citera
2013-07-24, 13:09
Medlem
Bombaysapphires avatar
Går det att flirta med tjejer bara sådär utan att pepparsprayen och överfallsalarmet åker fram och hon skriker våldtäkt så högt hon bara kan?
Citera
2013-07-24, 13:09
Medlem
Citat:

Mycket bra sagt! Alla killar borde ta efter dig!
Både efter dig och dom underbara här som säger att vi svenska tjejer är snygga!
Jag ska flirta när jag går ut nästa gång, och se vilken reaktion jag får. Det blir spännande

EWn flirt är den första kontakten man får med den andra människan. Om man inte flirtar eller ger komplimanger hur ska man då förstå att den andre är intresserad? Och hur ska man kunna få någon intresserad om man inte anstränger sig och gör ett positivt intryck?

TheEliza: Jag håller med dig. Jag upplever killar precis likadant. Har själv aldrig nätdejtat, men jag har bekantar som säger likadant som dig. Jag har bekantar som varit i USA och Sydamerika och de säger att det är helt annorlunda där.
Citera
2013-07-24, 13:10
Medlem
Citat:
Humor är mycket viktig, men fördelen med komplimanger är att du låter tjejen få ett bättre självförtroende och känner sig sedd och uppskattad av dig. Det gör att hon vågar släppa loss mer och bjuder på sig själv mer.

Håller med dig fullständigt!! precis så är det!
Citera
2013-07-24, 13:12
Medlem
Arshys avatar
Citat:

Jag håller med dig, men det är inte ett måste, alla använder olika tekniker Attraktion kan uppnås på många olika sätt!
Citera
2013-07-24, 13:12
Medlem
retepm.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bombaysapphire
Går det att flirta med tjejer bara sådär utan att pepparsprayen och överfallsalarmet åker fram och hon skriker våldtäkt så högt hon bara kan?

Det är en risk du får ta. Själv känner jag att jag är lite sådär svenskt mesig och inte vill att nån rabiat feminst sparkar på min kuk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in