2013-07-24, 00:34
Medlem
Satsar Tottenham hårt? Det är ju tråkigt att inte se en spelare om Bale i Cl. Man har köpt Paulinho men hur konkurrenskraftiga är man? kan man knipa 3:e platsen i år?
2013-07-24, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flirk
Satsar Tottenham hårt? Det är ju tråkigt att inte se en spelare om Bale i Cl. Man har köpt Paulinho men hur konkurrenskraftiga är man? kan man knipa 3:e platsen i år?

Skulle inte tro det, gissar på att det kommer se ut så här när säsongen är klar:

Chelsea / City
City / Chelsea
United
Arsenal
Tottenham
Liverpool
2013-07-24, 01:03
Moderator
zanteras avatar
Om inte Arsenal börjar värva spelare snart så kan de mycket väl missa fjärdeplatsen. De lever ju mycket på "vi har inte missat den under Wenger", och även om det finns en viss poäng så får man väl vara ärlig med att avståndet har krympt, och förra säsongen var det endast några poäng som avgjorde. Förr eller senare så kommer det till gränsen när man inte kan snåla sig till en CL-plats längre, speciellt inte när klubbarna runtom verkligen satsar och värvar in bra spelare.
2013-07-24, 01:07
Medlem
OG-lovers avatar
Citat:

Lite svårt att spekulera i just nu då fönstret fortfarande är öppet och i princip vad som helst kan hända på marknaden. Ser ju dock bra ut om man får behålla Bale och en hyfsad anfallare kommer in.

Men som sagt svårt att veta nu, Arsenal har ju inte köpt någonting än så.
2013-07-24, 01:22
Medlem
Citat:

Givetvis är ambitionen att kvalificera sig för Champions League igen, och man har varit mycket nära att lyckas de senaste två säsongerna då man först faktiskt slutade fyra (vilket är vad som krävs för att kvala till CL, utgår från att du skrev fel) men blev av med platsen på grund av att Chelsea vann turneringen och förra året fattades det bara någon ynka poäng (då laget för övrigt tog fler poäng i PL än vad man någonsin gjort tidigare).

Att man först slår sitt transferrekord genom att värva Paulinho och därefter lägger bud kring €26M på Soldado visar om inte annat att man satsar, men problemet är att även konkurrenterna förstärker sina trupper (eller i alla fall lär ha gjort det när transferfönstret stänger). På pappret slår man därmed i underläge gentemot en förhandstippad topp-4 bestående av Man City, Man Utd, Chelsea och Arsenal men jag skulle dock inte säga att det är någon omöjlig uppgift.
2013-07-24, 09:35
Medlem
keranos avatar
Vi bör avvakta och se vad United hittar på innan vi spekulerar i hur säsongen ska sluta. 17 dagar kvar innan säsongen ens börjat. Tror personligen att flertalet av City's värvningar kommer floppa. Då tänker jag främst på spanjorerna. Jovetic blir dock otroligt intressant.
2013-07-24, 11:12
Medlem
OG-lovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kerano
Vi bör avvakta och se vad United hittar på innan vi spekulerar i hur säsongen ska sluta. 17 dagar kvar innan säsongen ens börjat. Tror personligen att flertalet av City's värvningar kommer floppa. Då tänker jag främst på spanjorerna. Jovetic blir dock otroligt intressant.

Finns det någon tanke bakom varför du tror att de kommer att floppa? Spanjorer brukar ju som bekant klara sig väldigt bra i PL.
2013-07-24, 11:28
Medlem
Puckotts avatar
Liverpools ägare John W Henry (@John_W_Henry) twittrade idag:

"What do you think they're smoking over there at Emirates?"
2013-07-24, 11:55
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OG-lover
Finns det någon tanke bakom varför du tror att de kommer att floppa? Spanjorer brukar ju som bekant klara sig väldigt bra i PL.

Negredo och Navas är en aning överskattade om jag ska vara ärlig. Jag har svårt att se Navas göra samma avtryck som typ Silva och Mata som har betydligt mer i sin arsenal än Navas. Tror det är relativt enkelt att låsa/isolera bort Navas till skillnad från de två förstnämnda. Men vi får väl se. Han är ju garanterat bättre än typ Milner oavsett. Och då spelar det väl inte så stor roll för City, deras kostnader för även en liten förbättring av spelare känns som väldigt irrelevant.

Negredo, tja, han gör väl lite mål men han har väl så vitt jag vet aldrig gjort mer än 20 mål under en säsong. Ändå spelat i Sevilla som inte är allt för dåliga även om dom inte är samma Sevilla som för 4-6 år sedan.
2013-07-24, 12:04
Medlem
OG-lovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Negredo och Navas är en aning överskattade om jag ska vara ärlig. Jag har svårt att se Navas göra samma avtryck som typ Silva och Mata som har betydligt mer i sin arsenal än Navas. Tror det är relativt enkelt att låsa/isolera bort Navas till skillnad från de två förstnämnda. Men vi får väl se. Han är ju garanterat bättre än typ Milner oavsett. Och då spelar det väl inte så stor roll för City, deras kostnader för även en liten förbättring av spelare känns som väldigt irrelevant.

Negredo, tja, han gör väl lite mål men han har väl så vitt jag vet aldrig gjort mer än 20 mål under en säsong. Ändå spelat i Sevilla som inte är allt för dåliga även om dom inte är samma Sevilla som för 4-6 år sedan.

Förstår inte hur ni får Negredo till överskattad om det är nån spanjor som är överskattad så är det Soldado. Negredo aldrig gjort mer än 25 mål under en säsong? Han gjorde 25 mål i ligan förra säsongen, är inte det över 20? Säsongen 2010/2011 gjorde han prick 20 mål i ligan.

Det är bättre att kolla upp saker än att chansa.
2013-07-24, 12:06
Medlem
Cambijaos avatar
Negredo kan mycket väl flopp precis som många andra anfallare om de inte klarar av pressen. Men Navas ger City något de aldrig haft egentligen - En bra ytter. Varken Silva eller Aguero är inte yttrar egentligen. Silva ska spelas centralt.
2013-07-24, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cambijao
Negredo kan mycket väl flopp precis som många andra anfallare om de inte klarar av pressen. Men Navas ger City något de aldrig haft egentligen - En bra ytter. Varken Silva eller Aguero är inte yttrar egentligen. Silva ska spelas centralt.
Martin Petrov ffs Så jävla skön.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in