2013-07-24, 10:56
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Nja...

Oh, vilken artikel är det? Det var skönt att läsa, kan du länka då jag missat denne? Eller finns den månne i tråden redan?

Vissa indikationer... vad kan det betyda? Att dom gissar hej vilt? Varför är han inte hämtad redan då om dom vet?
Citera
2013-07-24, 10:56
Medlem
Lite OffT: Inte för att det har någon betydelse, men jag är nyfiken på svaret från SKL. Hur vet man att det är BO:s blod? Förutsätter inte det att man har hennes blod sedan innan? Eller kan man komma fram till det genom att analysera blod från nära släktingar?
Citera
2013-07-24, 10:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Oh, vilken artikel är det? Det var skönt att läsa, kan du länka då jag missat denne? Eller finns den månne i tråden redan?

Vissa indikationer... vad kan det betyda? Att dom gissar hej vilt? Varför är han inte hämtad redan då om dom vet?

Mittenpartiet i artikeln
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17183148.ab
Citera
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D12
Lite OffT: Inte för att det har någon betydelse, men jag är nyfiken på svaret från SKL. Hur vet man att det är BO:s blod? Förutsätter inte det att man har hennes blod sedan innan? Eller kan man komma fram till det genom att analysera blod från nära släktingar?
Tandborsten brukar vara till bra hjälp.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Jag utesluter heller inte att Polisen avvaktar en reaktion från GM att man har koll på honom.
Detta kan visa på skuld eller ge ytterligare bevisning.
Men är det lagligt att göra så ?

Antagligen har poliserna sökt efter AJ i hemmet, men inte kunnat nå honom där. Nu har ju nyheten om en häktning även nått Herr AJ så för att bevisa sin oskuld i ärendet bör han självmant kontakta polisen och allra helst infinna sig på plats personligen.

AJ är inte dum, han vet att det bara är en tidsfråga innan han sitter häktad. Han har inte så många val just nu som jag ser det.
Citera
2013-07-24, 10:58
Medlem
Citat:
Besvisningen mot 36-åringen bygger framförallt på att vittnen har hört ljud av bråk inifrån den 23-åriga kvinnans lägenhet innan hon försvann och att mannen ska ha befunnit sig där under den aktuella tiden.

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/vastnytt/36-aring-begars-haktad
Citera
2013-07-24, 10:59
Medlem
Citat:
Men dom har ju inte en susning om var han befinner sig så hur ska dom kunna det?

Den här brottsutredningen kommer nog att gå till historien som den klantigast gjorda genom tiderna.
Citera
2013-07-24, 10:59
Medlem
Citat:
Citat från AB
"Mannen har hela tiden figurerat i utredningen kring den försvinnandet av den 23-åriga kvinnan i Trollhättan.
På onsdagsmorgonen häktades han i sin frånvaro misstänkt för att han mördat henne.
Men 36-åringen var inte på plats i Vänersborgs tingsrätt.
Polisen har inte gripit honom – och vet inte var han befinner sig."

Inte jag.

Tror inte man ska lägga så stor vikt vid det uttalandet. Det kan mycket väl vara så att dom har perfekt koll, men vill att AJ ska tro att dom inte vet var han är.
Citera
2013-07-24, 11:00
Medlem
Skid-masks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Tandborsten brukar vara till bra hjälp.

Eller så har dom det sen innan, om hon är straffad för nåt.
Citera
Medlem
123komoses avatar
En gammal arbetskompis påstår att AJ är i Strömstad. Är det så har nog Polisen honom snart inom lås och bom.

Lite OT: Snälla lär er skillnaden mellan de och dem!!!
Citera
Medlem
meegaminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Midnight
När AJ säger "Jag ställer mig undrande till detta, jag visste inte ens att jag var anhållen" tänker han på hur rättsapparaten fungerar. Först blir man anhållen och därefter häktad. Han visste inte ens att han var anhållen vilket leder till förvåningen om pågående (Läs: Nyss avslutad) häktningsförhandling.

(Har sett flera som reagerat men det blev ditt inlägg jag citerade.)

Jag tror absolut att du har rätt. I dessa kretsar vet man mycket om varandra och får hållhakar på varandra. Jag tror också att "respekten" för AJ bottnat i mer än vanlig skurklojalitet, att folk är rädda för honom, precis som du också säger. Det verkar finnas goda anledningar till den rädslan med tanke på hans brottshistorik.

Jag vill också tillägga att AJ har lyckats fått FH och DB inblandade i detta, de var på fyllan. AJ kontaktade dem om hjälp, de tänkte kanske inte igenom det hela vid sina fulla sinnens bruk, för att inte tala om den subkultur dessa herrar & damer lever i. Man "tjallar inte" och man "ställer upp för sina bröder" (hjärntvätt.) AJ lyckas få dessa inblandade i ett allvarligt brott vilket leder till problem för polisen.

Även om polisen (och häktningstiden) och kanske tillochmed förståndet får dem att mjuka upp kan de inte tjalla utan att själva åka dit för det. De är själva inblandade.

I Sverige förhandlar vi officiellt inte med brottslingar för att få dit värre brottslingar.

Även om de ångrar sig och vill berätta åker de in själva. Då fortsätter de att neka. Inte för AJ:s skull utan för sin egen skull.

P.s. När jag skriver om fylla och hjärntvätt menar jag inte det som en förmildrande omständighet. Jag vill bara visa på hur de kan ha upplevt situationen utifrån deras värderingar och hur dessa kan ändras när man nyktrar till och är ifrån gänget ett tag.

EDIT: (TILLÄGG)
Angående diskussionen att AJ kan ha flytt utomlands vill jag tillägga att det förutsätter att AJ har mer eller mindre goda kontakter där eller i vart fall och minst, goda kunskaper om landet, och en förmåga att klara sig väl i nya kulturer. Har man inte det krävs väldigt mycket pengar för de försvinner fort om man saknar kontakter. Det är långt ifrån alla som bara drar iväg till ett nytt land trots att de riskerar långa fängelsestraff "om de inte flyr".

En del människor uppvisar svårigheter i kulturbytet från stad till stad inom det egna landet och ser det som skrämmande. Det är inte bara att dra!

Han har flera nazi polare i Polen som han kan bo gratis hos, sedan är han mycket känd med trakterna där. Då han vart där många gånger.
Citera
Medlem
AJ är inget att vara rädd för, om man nu inte är kvinna.
Finns en hel del som väntar på han på anstalt, där kan han inte åka på semester när det blir "jobbigt".

Häktning och sedan blir AJ dömd för mord får man väl hoppas på.
Om han inte talar om vart kroppen är så kommer han berätta så fort han hamnar på anstalt. Kanske inte bara polisen som vill " förhöra" honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in