2013-07-11, 16:01
Medlem
Frozzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byxan81
Nej det har han inte bekräftat. Dock har han inte ringt in och meddelat att han inte fick tidningen denna dagen. Vilket de flesta gör om de ej får tidningen. Enligt utdelaren så är folk extra noga på lördagar och söndagar.

Extakt får man inte tidningen på sin lediga så är det lite dåligt.
Citera
2013-07-11, 16:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Galeazzo
Vill inte ifrågasätta riktigheten i detta men har prenumeranten på 4:e våningen bekräftat att tidningen verkligen delats ut?
Ge dig, vad är nästa fråga? Om huset verkligen har 4 våningar???
Citera
2013-07-11, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johannes111
Har inte läst allt de senaste, men jag måste fråga. De här med tidningsbud har de pratats endel om?
Finns de ens ett bekräftat tidningsbud? Va de ett tidningsbud som ringde polisen?

Så vitt jag vet, så är den lokala tidningen ingen tidning som delas ut på Söndagar. Så isf är de GP, eller nån av de andra lite mer ovanliga tidningarna som delats ut på Söndagen. Delas dom ut så tidigt, även lite mer utsocknes, om ni förstår vad jag menar?

Hör kanske inte hit, men funderade lite bara.

Läs inlägg #7832!
Citera
2013-07-11, 16:03
Medlem
Frozzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byxan81
Hur vet du att blodet fanns där detta klockslag?

Det är ju det jag menar. Eftersom det inte var fotsteg i blodet. och att tidningsbudet måste sett blodet så antar jag att blodet kom dit efter. Jag var kanske lite otydlig i mitt inlägg
Citera
2013-07-11, 16:03
Medlem
Det hade varit oerhört önskvärt att den ("Qarrel" i detta fall) som engagerar sig i att göra sammanställningar tog med de "bekräftade fakta" som finns i sin sammanställning! Alltså längst ner i sammanfattningen och i punktform.

Det finns nu flera "fotbollar" som rullar i olika riktningar som folk följer blint utan att kolla ren fakta, t.ex. tidningsbudet, mycket blod i hissen (som kommer från: http://www.expressen.se/gt/har-sakrat-bevis-efter-misstankta-mordet/ "en "kvinna som hört från en granne"...) och andra mer eller mindre suspekta "trådsanningar"...

En sammanställning av ren fakta och bekräftade uppgifter eftersöks, gärna skriven av en hyffsat "betrodd" person, Qarrel t.ex., har Du möjlighet att fixa?!
Senast redigerad av Ano-Nymt 2013-07-11 kl. 16:18.
Citera
2013-07-11, 16:05
Medlem
Peaceans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Är det denna kille som har skroten?

https://www.facebook.com/mar*us.ki*bo?fref=ts

Skroten är stängd och avvecklad men byggnader etc finns kvar. Det är ett ganskastort område som har varit en tipp tidigare. Det är grindar in på området men det står öppet till och från. Killen ovan är troligtvis son till ägaren, namnet stämmer. Efterssom han känner DB så känner han säkert till skroten/tippen så visst kan det vara ett tänkbart ställe att dumpa en kropp.
Citera
2013-07-11, 16:05
Medlem
refsps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpeedyEarl
Jag tror inte heller han fraktat runt på en ev. kropp i flera dygn!

Min poäng var att om man inte har fakta ska man inte döma ut andras teorier och spekulationer så hårt och mer eller mindre förlöjliga vederbörande!

*edit mindre

Instämmer. Och den teorin går inte ut på att AJ har kört runt med ett lik i flera dygn, det är ju bara absurt. Men han kan ha spenderat söndagen med att åka utanför dagens sökområde, det är det jag är ute efter.
Citera
2013-07-11, 16:06
Medlem
AussieRedMans avatar
Både strumpan och byxan kör hårt på tidningsbudet verkar det som.
Citera
2013-07-11, 16:07
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ano-Nymt
Det hade varit oerhört önskvärt att den ("Qarrel" i detta fall) som engagerar sig i att göra sammanställningar tog med de "bekräftade fakta" som finns i sin sammanställning! Alltså längst ner i sammanfattningen och i punktform.

Det finns nu flera "fotbollar" som rullar i olika riktningar som folk följer blint utan att kolla ren fakta, t.ex. tidningsbudet, mycket blod i hissen (som kommer från: http://www.expressen.se/gt/har-sakrat-bevis-efter-misstankta-mordet/ "en "kvinna" som hört från en granne...) och andra mer eller mindre suspekta "trådsanningar"...

En sammanställning av ren fakta och bekräftade uppgifter eftersöks, gärna skriven av en hyffsat "betrodd" person, Qarrel t.ex., har Du möjlighet att fixa?!
Jag skrev sammanfattningen så sakligt och objektivt som möjligt. Jag garanterar inte att den är felfri. Om jag ska punkta fakta, som du föreslår kommer vi att ägna 100 sidor åt att diskutera vad som är fakta, sannolikt, troligt och gissningar. Jag diskuterar hellre försvinnandet. Du får ta sammanfattningen som den är.

Du är givetvis fri att skriva en sammanfattning eller en faktasamling om du vill. Jag länkar den gärna, om jag bedömer den som någorlunda saklig.
Citera
2013-07-11, 16:08
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galeazzo
Och tidningsbudet har inget sett? Var det så blodigt i trapphuset att även ett stressat tidningsbud sett fläckarna/pölarna? Är det tänt på nätterna i trapphuset?
Tidningsbud tar väl knappast hissen i ett sådant hus?
Nej nu får du ge dig, jag har precis börjat få ned mitt blodtryck.

Budet har lämnat uppgiften, tror du inte de har frågat denne både en och två ggr om h*n kan ha missat fläcken.
Skulle du ha missat blodet?
Citat:
– Hissen var hemskt blodig, säger en kvinna.
Källa:http://www.expressen.se/gt/har-sakrat-bevis-efter-misstankta-mordet/
Citat:
- Hissen var hemskt blodig, säger en kvinna som hört detta från en av de boende i huset. Hon berättar att hissen därför var avspärrad under måndagsmorgonen.
Källa:http://www.expressen.se/gt/missing-people-soker-smabarnsmamman/
Citat:
Mellan 80 och 90 frivilliga har tillsammans med Missing People har nu påbörjat det fortsatta sökandet efter den kvinna i 20-årsåldern som varit försvunnen sedan i söndags. Samtidigt har brottsrubricerigen nu ändrats till att även inkludera människorov.
– I första hand riktar vi in oss på att det handlar om människorov men brottsmisstanken om mord alternativt dråp finns fortfarande kvar, säger J*nny Wid*n, polisens presstalesman, och berättar att det var åklagarens beslut.
Källa:http://www.expressen.se/gt/nya-misstankar-om-dramat-i-trollhattan/

I första länken säger reportern att det enligt polisen är så mycket blod att ingen har kunnat överlevt.

I tredje länkens artikel står att de riktar in sig på människorov. Varför?
Kan det ändå vara så att det på BP ser ut att vara blod från mer än en person. Att allt blod kanske inte kommer från en och samma människa.

Oftast brukar man börja med rubriceringen människorov, för att senare ändra till mord/dråp, men nu verkar de ha backat istället.
Nån som har en idé om varför?
Citera
2013-07-11, 16:13
Medlem
svenyngves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johannes111
Har inte läst allt de senaste, men jag måste fråga. De här med tidningsbud har de pratats endel om?
Finns de ens ett bekräftat tidningsbud? Va de ett tidningsbud som ringde polisen?

Så vitt jag vet, så är den lokala tidningen ingen tidning som delas ut på Söndagar. Så isf är de GP, eller nån av de andra lite mer ovanliga tidningarna som delats ut på Söndagen. Delas dom ut så tidigt, även lite mer utsocknes, om ni förstår vad jag menar?

Hör kanske inte hit, men funderade lite bara.

anmälan kom in mitt på dagen alltså inte på morgonen.. helt otroligt med tanke på hur det såg ut.. kanske ett härdat område där folk sköter sitt och inte vill bli inblandade i något (spekulationer
Citera
2013-07-11, 16:13
Medlem
Mollyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Bra, äntligen en bekräftelse av Ull-Strumpas ifrågasatta uppgift. Nu gäller det bara för tvivlarna att spekulera i att tidningsbudet hoppade tresteg över blodet.

Det trodde jag stod klart redan igår kväll när vi fick bekräftat att det delas ut tidningar på söndagsmorgnar, även om TTELA inte ges ut den dagen.

Att flera av oss velat få detta bekräftat är väl ändå ganska naturligt, eftersom vi endast haft en andrahandsuppgift (via Ullstrumpa) om tiden för blodets uppkomst i trapphuset. Jag vill påstå att det är hyfsat centralt i detta fall, då det (om det är BO:s blod) placerar henne eller någon med hennes blod med sig i trappen efter klockan 6-7 på morgonen. (Uppgift från tidningsdistributören om när SvD delades på adressen.)

Och nej, mitt tvivel har inte rört vad tidningsbudet sett eller inte utan tidpunkten för hens närvaro i trappen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in