2013-07-24, 10:44
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Vad blir nästa steg för AJ, att han försöker skylla på DB eller FH?

Det gjorde han kanske redan vid första anhållen i början på juli?

De blev ju anhållna strax efter han blev släppt.
Citera
2013-07-24, 10:47
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Hon var kanske lika ovetande om att han var anhållen som tråden var?
Hon visste kanske inte vad pengarna skulle användas till?

När man blir anhållen i sin frånvaro, söks man inte då? Mamman känns ju som nr1 dom kontaktar isåfall om dom inte får tag på AJ. Då borde hon berättat på en gång vad hon vet. För jag är övertygad om att hon vet. Min övertygelse grundar sig på det som nämnts tidigare då hon hjälpt honom med allt möjligt.

Nu vet jag inte hur mamsens ekonomi ser ut? Har hon ekonomiska möjligheter att hjälpa sin förslappade son? Har AJ ansökt om semester på jobbet? Har han jobbet kvar?

Kollar man i detta skede konton? Ex överföringar från någon om AJ behöver hjälp ekonomiskt? Har AJ fått semesterersättning?
Citera
2013-07-24, 10:48
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Det är lugnt. Polisen har honom under förstoringsglas. De vaktar utanför för att köra efter honom när han åker........

Men dom har ju inte en susning om var han befinner sig så hur ska dom kunna det?
Citera
2013-07-24, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Det hoppas jag verkligen inte heller att det blir. Men fynd av blod är väl inte detsamma som att fastställa dödsorsak? Rätta mig om jag har fel.

Nej, man kan dock se på mängden om personen i fråga kan ha överlevt en så stor blodförlust utan akut sjukhusvård. Märkligt att det inte direkt efter upptäckten av själva blodet arbetade under hypotesen att mord har begåtts. Ibland tycker jag att den svenska polisen är för sent ute med vissa arbetsmetoder och det slarvas med brottsplatsundersökningarna, bara en sådan sak som att Herr AJ är häktad i sin frånvaro. Varför vet de inte var han håller hus trots att han från första början varit MT i brottet. Pinsamt!

Med tanke på påstådda mängden blod i Id@s bostad FINNS det teknisk bevisning som KAN bindas mot en GM. Är det AJ som har avrättat Id@ kommer det att finnas spår som talar för detta.

När väl kroppen hittas (är övertygad om att det kommer att hända) kommer AJ att sitta inne på livstid för mord.

Kroppen är en viktig pusselbit naturligtvis och bör vara prioritet i utredningen just nu. AJ kommer att sitta tills åtal är väckt däremot bör kroppen hittas så fort som möjligt helst innan regnperioderna börjar.
Citera
2013-07-24, 10:51
Medlem
Wajis avatar
Om AJ dragit på semester och är utomlands så är han garanterat i Tyskland. Med gamla kontakter i Nazistkretsar så hade han många kontakter med diverse folk från tyskland på 90-talet och början av 2000talet. Är det någonstans han kan få tröst osv så är det därifrån.

Så börja söka av han gamla krets om han inte kommer tillbaka frivilligt idag.
Citera
2013-07-24, 10:51
Medlem
Heffis avatar
Citat:
Men dom har ju inte en susning om var han befinner sig så hur ska dom kunna det?

Jag är övertygad om att dom vet vad han är.
Citera
2013-07-24, 10:52
Bannlyst
Citat:
Advokat Tommy Nilsson är kritisk till häktningsbeslutet.

- Jag är fortfarande av åsikten att det inte finns riktigt de skäl som erfordras för att häkta honom men det har samtidigt framkommit ny information under förhandlingen, säger Nilsson till TTELA i domstolen efter förhandlingen avslutats.

Advokaten säger sig inte veta var hans klient befinner sig men han är av uppfattningen att polisen vet var han är. Skälet att han inte är på plats är att han inte känner till att det skulle vara en häktningsförhandling, enligt hans advokat, som säger att det är hans klient ringer honom.

- Jag tycker att de (läs: polisen) kunde ha hämtat in honom, säger Nilsson.

Jag utesluter heller inte att Polisen avvaktar en reaktion från GM att man har koll på honom.
Detta kan visa på skuld eller ge ytterligare bevisning.
Men är det lagligt att göra så ?
Citera
2013-07-24, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Det är lugnt. Polisen har honom under förstoringsglas. De vaktar utanför för att köra efter honom när han åker........

Vet du detta?

Varför har de isåfall inte tagit honom än?
Citera
2013-07-24, 10:54
Bannlyst
Citat:

Nja...
Citat:
– Vi har vissa indikationer på var han befinner sig, säger Thord Haraldsson.
Citera
2013-07-24, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karlanda
En synnerligen oseriös advokat som inte "minns" när han haft kontakt med sin klient...

Förmodar att någon (vi) betalar för denna advokat som ska tidredovisa/fakturera och då ska han rapportera datum när han arbetat... eller arbetar han ideellt???

Vad har AJ för hållhake på sin advokat kan man undra?

AJ har tydligen haft denne advokat sen "barnsben", sänder vykort från sina resor etc.
Noterade även att AJ fann det trevligt och riktigt - att advokatbyrån låg på översta våningen i huset (under utlandsresa) underförstått - advokaten är den som regerar.
Citera
2013-07-24, 10:55
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heffi
Jag är övertygad om att dom vet vad han är.

Citat från AB
"Mannen har hela tiden figurerat i utredningen kring den försvinnandet av den 23-åriga kvinnan i Trollhättan.
På onsdagsmorgonen häktades han i sin frånvaro misstänkt för att han mördat henne.
Men 36-åringen var inte på plats i Vänersborgs tingsrätt.
Polisen har inte gripit honom – och vet inte var han befinner sig."

Inte jag.
Citera
2013-07-24, 10:56
Medlem
Kanske han är utomlands och polisen vet detta.
Om han då är häktad i sin frånvaro kan dom ju begära han utlämnad.
Så därför har det inte kommit fram att han har varit lyst sen i fredags.
Tror att dom vet var han
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in