Citat:
Ursprungligen postat av
Pastakrydda
Det hoppas jag verkligen inte heller att det blir. Men fynd av blod är väl inte detsamma som att fastställa dödsorsak? Rätta mig om jag har fel.
Nej, man kan dock se på mängden om personen i fråga kan ha överlevt en så stor blodförlust utan akut sjukhusvård. Märkligt att det inte direkt efter upptäckten av själva blodet arbetade under hypotesen att mord har begåtts. Ibland tycker jag att den svenska polisen är för sent ute med vissa arbetsmetoder och det slarvas med brottsplatsundersökningarna, bara en sådan sak som att Herr AJ är häktad i sin frånvaro. Varför vet de inte var han håller hus trots att han från första början varit MT i brottet. Pinsamt!
Med tanke på påstådda mängden blod i Id@s bostad FINNS det teknisk bevisning som KAN bindas mot en GM. Är det AJ som har avrättat Id@ kommer det att finnas spår som talar för detta.
När väl kroppen hittas (är övertygad om att det kommer att hända) kommer AJ att sitta inne på livstid för mord.
Kroppen är en viktig pusselbit naturligtvis och bör vara prioritet i utredningen just nu. AJ kommer att sitta tills åtal är väckt däremot bör kroppen hittas så fort som möjligt helst innan regnperioderna börjar.