2013-07-24, 10:06
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17183420.ab
Citat:
För mannen själv är häktningsframställan mot honom en nyhet.
– Jag ställer mig undrande till detta, jag visste inte ens att jag var anhållen, säger han när Aftonbladet når honom på onsdagsmorgonen.
Han fortsätter:
– Jag har inte möjlighet att med så kort varsel inställa mig till förhandlingen då jag fick reda på detta nu genom media.
Ni hör ju själva vilken slipad person han är.

Finns det nån i tråden som inte skulle ha anat orsaken till anhållan.
Nej, jag trodde väl inte det heller. Men AJ hade ingen aaaaning.
Citera
2013-07-24, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Ja.. kanske ligger han bredvid I*a och har en bra historia om hur han hamnat där efter att ha varit på turné? På så vis kan man ju komma undan med griftefridsbrott enligt tidigare fall. Se bara till att dödsorsak inte går att fastställa så...

Skamligt är ordet.

Ja han får kontakta Mats A och fråga hur han lyckades...
Citera
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ja.. kanske ligger han bredvid I*a och har en bra historia om hur han hamnat där efter att ha varit på turné? På så vis kan man ju komma undan med griftefridsbrott enligt tidigare fall. Se bara till att dödsorsak inte går att fastställa så...

Skamligt är ordet.

Nej, det blir ingen upprepning av det fallet, blodet som de har hittat räcker för att fälla för mord.

Men jag blir helt matt när jag läser att han varit anhållen i sin frånvaro sedan i fredags!

Vad i helvete håller de på med där nere i västra Götaland?
Citera
Medlem
johannes111s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Jag blir tokig!
Har du läst övht? Ingen har påstått att prenumeranten bodde på samma plan som IF, och ja, budet åkte hiss.

Och glöm tidningsbudets arbetstider, AJ är anhållen i sin frånvaro, häktningsförhandling kl 09:00 och budets vittnesmål kommer antagligen att helt sakna betydelse för utredningen.

Du är medveten om att vi är uppe i närmare 14'000 inlägg va? Jag kan ha missat den viktiga detaljen, i mellan allt jävla skitsnack i tråden.
Uppenbarligen fortsätter ju folk diskutera om de där tidningsbudet. Där av min fråga.
Citera
Medlem
Quarrels avatar
Visserligen kom det en sammanfattning igår, men efter en så väsentlig händelse är det dags för en ny.

Sammanfattning 24 juli

Inblandade personer
  • IF: I*a F*ssberg (dä), 23, försvunnen. Tvåbarnsmor och blödarsjuk.
  • AJ: André*s Joh*nsson (aa), 36. Skriven i Trollhättan, men bosatt i Jönköping, Idrottsvägen 1 enligt uppgift. Innehar en motorcykel och ett polskt MC-körkort, ej giltigt i Sverige.
  • DB: D*nnis B*rndtsson (ee), 35, vän till AJ. Nynazist och tidigare dömd för våldsbrott. Äger en kistformad låda som han använde som takbox på bil. Det är okänt var lådan är nu.
  • FH: Fr*drik H*rmansson (ee), 31, vän till DB
  • PT: P*r Torst*nsson (ee), 22, far till IF:s yngsta barn. IF har sökt kontaktförbud, men fått avslag.
  • TB: T*rez B*rthage (ee), 31, påstås kär i AJ, bloggat (miggafrii) positivt om honom. Nu är bloggen nedstängd.
  • SB, 18, tidigare pojkvän till IF. Påstås vara vittne och flytt från IF:s bostad, men har alibi och har avförts från utredningen. Påstås ha blivit misshandlad 10 och 13 juli.

Händelseförlopp

AJ uppger att han var hemma hos IF på lördagkvällen 29 juni och åt middag. IF:s pappa pratade med dem 23:30, allt var lugnt, uppger han. PT uppger att han hade ett bråk i telefonen med AJ efter midnatt, då AJ var hos IF. När AJ lämnade lägenheten verkade IF orolig och bekymrad, uppger han. DB gör en statusuppdatering på Facebook som om att han är på väg till sängs kl 02:12. AJ sågs utanför bostaden pratande i telefon kl 02:30.

Enligt trovärdig uppgift befann sig ett tidningsbud i trappuppgången vid 6-tiden på morgonen 30 juni utan att rapportera blod. Kl 06:30 observerades blod i trappuppgången. Vid 12-tiden, larmades polisen om blodet i trappuppgången och kom vid 15-tiden. Inne i lägenheten, som var ”full med blod” påträffades hennes yngsta barn, 1,5 år gammalt, ensamt men vid liv. Äldsta barnet var hos släkting. Blodet är fastställt kommer från IF. Polisen inledde en förundersökning om människorov.

Den 30 juni anmäldes DB:s Volvo S40 stulen. Den brändes upp samma dag på Hunneberg, inte långt från DB:s bostad.

Sedan försvinnandet har polis, hemvärn och Missing People Sweden tillsammans med dykare sökt, framförallt på och omkring Hunneberg, men inga avgörande fynd har rapporterats. Polisen räknar inte längre med att IF är vid liv, och huvudsakliga brottsmisstanken är numera mord.

AJ anhölls i sin frånvaro 2 juli och anmälde sig själv hos polisen dagen därpå. Han begärdes häktad misstänkt för människorov 5 juli och frisläpptes av tingsrätten samma dag. Han är fortsatt misstänkt.

Direkt efter frisläppandet anhölls DB och FH. FH greps samma dag, DB dagen efter. De häktades på sannolika skäl misstänkta för skyddande av brottsling 9 juli. De omhäktades 23 juli, åtal ska väckas 6 augusti.

AJ häktades i sin frånvaro 24 juli på sannolika skäl misstänkt för mord. Åtal ska väckas senast 6 augusti.

Fynd och observationer
  • Ett armband påstås ha hittats vid den utbrända bilen. Uppgiften har inte bekräftats.
  • Motorcykel, blodiga kläder, gummihandskar, obekräftat.
Karta: http://goo.gl/maps/FZfij
Skiss över trapphuset: https://www.flashback.org/sp44360104
Citera
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Återstår då att se vad AJ gör... Flyr? Överlämnar sig själv?
Hur fan kan man få läsa IDAG om att han varit anhållen sedan i fredags? Varför har man inte gått ut med det? Då hade man kanske haft lite bättre koll på fanskapet?

Mamma vet med största sannolikhet var hennes lilla misslyckade son är någonstans.

Det vet mamma säkert. Jag är inte helt säker på att lille AJ kommer att inställa sig på häktet frivilligt när han inser att det är slut på friheten, kan komma att bli en såpajakt.
Citera
2013-07-24, 10:08
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
AJ, glöm inte tandborsten !

Tvålen ligger vanligtvis på duschgolvet dit du skall. Bar att böja sig ner...ajja du vet.

Åh du försöker med locka in honom? Ja, det kan funka? Med hänvisning till bad och duschbilder tillsammans med män så är det ju inte så omöjligt att det kan fungera....
Citera
2013-07-24, 10:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Nej, det blir ingen upprepning av det fallet, blodet som de har hittat räcker för att fälla för mord.

Men jag blir helt matt när jag läser att han varit anhållen i sin frånvaro sedan i fredags!

Di har inget lokalkontor i Polen. Jag tror fanskapet är utomlands.
Citera
2013-07-24, 10:09
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Backentopp
Även om han skulle lyckas ta sig till ett annat land så lär han inte ha en chans utan lär hittas och skickas tillbaka hem, hans IQ är för låg för att han ska lyckas hålla sig borta någon längre tid.

Jag känner inte snubben så det är möjligt att du har rätt men samtidigt så friheten väldigt viktig så jag antar att han kan klara det med rätt hjälp.
Citera
2013-07-24, 10:10
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer

Det hoppas jag verkligen inte heller att det blir. Men fynd av blod är väl inte detsamma som att fastställa dödsorsak? Rätta mig om jag har fel.
Citera
2013-07-24, 10:11
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Di har inget lokalkontor i Polen. Jag tror fanskapet är utomlands.

Mycket möjligt, men frågan var ju vad som polisen håller på med, man tappar inte bort den huvudmisstänkte i ett sådant här fall, det är ju helt befängt.
Citera
2013-07-24, 10:15
Medlem
Darktowers avatar
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17183148.ab

Nu har 36-åringen häktats misstänkt för att ha mördat henne.
– Enligt vår uppfattning har misstankarna mot honom stärkts, säger Thord Haraldsson på polisen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in