2013-07-24, 10:30
Medlem
BeeKinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dolk
Är ganska säker på att det inte finns tillhållarlås i den aktuella lägenheten. Har iofs aldrig vart i just dom här husen men har varit i tiotalet andra byggnader Eidar har och där har dom det inte iallafall.
Dom har det heller inte i dom gula tegelhusen som ligger i anslutning till detta eller borta på Beckasinen ett par hundra meter bort och dom är alla av samma typ och byggda ungefär samtidigt.

Men visst hade hon tillhållarlås! Det framgår faktiskt av bilder av den avspärrade lägenheten.
(placerat direkt ovanför cylinderlåset som brukligt är)

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17062572.ab (bild 4/4)

Kanske sent och lite irrelevant med tanke på vad som hänt nu. Tråden fullkomligen brinner och det krävs några koppar kaffe för att hinna läsa ikapp.
Citera
2013-07-24, 10:31
Medlem
123komoses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlanda
En synnerligen oseriös advokat som inte "minns" när han haft kontakt med sin klient...

Förmodar att någon (vi) betalar för denna advokat som ska tidredovisa/fakturera och då ska han rapportera datum när han arbetat... eller arbetar han ideellt???

Vad har AJ för hållhake på sin advokat kan man undra?

Hur kan någon tro att advokaten är oseriös eller dålig, vad det gäller advokaten så är han THNs i särklass bäste när det kommer till brottmål. Och att han inte uttalar sig så tråden blir nöjd får vi nog leva med, han arbetar för klienten och vad det gäller betalningen så står vi för den, i alla fall om vi är skattebetalare.
Citera
2013-07-24, 10:31
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harkoll
Har hon betalat andra resor jämt för han så varför inte nu

För att hon kanske skulle begå ett brott då?
Citera
2013-07-24, 10:32
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sleipner8
Jag tror att de aldrig kommer finna I*a tyvärr!
För om det nu är AJ som mördat henne så är han så pass säker på att hon verkligen är borta och det är därför han så kallt kan prata med media utan att blinka!
Tror du inte det beror på hans mentala handikapp?
Citera
2013-07-24, 10:33
Medlem
Midnights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Ni hör ju själva vilken slipad person han är.

Finns det nån i tråden som inte skulle ha anat orsaken till anhållan.
Nej, jag trodde väl inte det heller. Men AJ hade ingen aaaaning.

När AJ säger "Jag ställer mig undrande till detta, jag visste inte ens att jag var anhållen" tänker han på hur rättsapparaten fungerar. Först blir man anhållen och därefter häktad. Han visste inte ens att han var anhållen vilket leder till förvåningen om pågående (Läs: Nyss avslutad) häktningsförhandling.

(Har sett flera som reagerat men det blev ditt inlägg jag citerade.)

Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
AJ har säkert sett till att de står i skuld till honom sedan innan..genom sin bussighet. Att de håller käft kan bero på att de sett vad AJ gjort Id* och förmodligen råkar ut för samma i ev. onåd.

Jag tror absolut att du har rätt. I dessa kretsar vet man mycket om varandra och får hållhakar på varandra. Jag tror också att "respekten" för AJ bottnat i mer än vanlig skurklojalitet, att folk är rädda för honom, precis som du också säger. Det verkar finnas goda anledningar till den rädslan med tanke på hans brottshistorik.

Jag vill också tillägga att AJ har lyckats fått FH och DB inblandade i detta, de var på fyllan. AJ kontaktade dem om hjälp, de tänkte kanske inte igenom det hela vid sina fulla sinnens bruk, för att inte tala om den subkultur dessa herrar & damer lever i. Man "tjallar inte" och man "ställer upp för sina bröder" (hjärntvätt.) AJ lyckas få dessa inblandade i ett allvarligt brott vilket leder till problem för polisen.

Även om polisen (och häktningstiden) och kanske tillochmed förståndet får dem att mjuka upp kan de inte tjalla utan att själva åka dit för det. De är själva inblandade.

I Sverige förhandlar vi officiellt inte med brottslingar för att få dit värre brottslingar.

Även om de ångrar sig och vill berätta åker de in själva. Då fortsätter de att neka. Inte för AJ:s skull utan för sin egen skull.

P.s. När jag skriver om fylla och hjärntvätt menar jag inte det som en förmildrande omständighet. Jag vill bara visa på hur de kan ha upplevt situationen utifrån deras värderingar och hur dessa kan ändras när man nyktrar till och är ifrån gänget ett tag.

EDIT: (TILLÄGG)
Angående diskussionen att AJ kan ha flytt utomlands vill jag tillägga att det förutsätter att AJ har mer eller mindre goda kontakter där eller i vart fall och minst, goda kunskaper om landet, och en förmåga att klara sig väl i nya kulturer. Har man inte det krävs väldigt mycket pengar för de försvinner fort om man saknar kontakter. Det är långt ifrån alla som bara drar iväg till ett nytt land trots att de riskerar långa fängelsestraff "om de inte flyr".

En del människor uppvisar svårigheter i kulturbytet från stad till stad inom det egna landet och ser det som skrämmande. Det är inte bara att dra!
Senast redigerad av Midnight 2013-07-24 kl. 10:38.
Citera
2013-07-24, 10:35
Medlem
sleipner8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Tror du inte det beror på hans mentala handikapp?

Jo det spelar till viss del in givetvis en mytoman/psykopat har ju inga spärrar!
Men som sagt tror tyvärr inte att hon hittas och hittas hon så har det gått så lång tid så det kommer bli svårt att hitta bevisning på hennes kropp!

Tänkte på en sak var det inte för så länge sedan man hittade en kropp i en gödseltank?
Att gömma en kropp på ett sådant ställe borde ju vara "bra"??
Citera
2013-07-24, 10:36
Medlem
purplegirl78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ndyz
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17183420.ab
Semester?! Som "oskyldig" beter han ju sig väldigt underligt... undra vad db och FH tycker om att AJ är "på semester" medan de sitter inne.. Db hade väl planer med sin fina "partybuss" nu i sommar (hans facebook)..
All ära (host host) till religiösa men så illa är det inte i Jkpg..
Citera
2013-07-24, 10:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jakten har redan pågått i fyra dagar.

Inte med allmänhetens vetskap. Fåglar kvittrar och djungeltrumman slår...
Senast redigerad av mypenisatrap 2013-07-24 kl. 10:45.
Citera
2013-07-24, 10:42
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Vad blir nästa steg för AJ, att han försöker skylla på DB eller FH?
Citera
2013-07-24, 10:42
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
För att hon kanske skulle begå ett brott då?

Hon var kanske lika ovetande om att han var anhållen som tråden var?
Hon visste kanske inte vad pengarna skulle användas till?
Citera
2013-07-24, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Men vad fan, har han varit anhållen i sin frånvaro sedan i fredags?

Svensk polis är fan helt värdelösa, han har ju uppenbarligen kunnat städa bort halva Trollhättan utan att de haft någon aning om vad han gör.
Det är lugnt. Polisen har honom under förstoringsglas. De vaktar utanför för att köra efter honom när han åker........
Citera
2013-07-24, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeeKind
Men visst hade hon tillhållarlås! Det framgår faktiskt av bilder av den avspärrade lägenheten.
(placerat direkt ovanför cylinderlåset som brukligt är)

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17062572.ab (bild 4/4)

Kanske sent och lite irrelevant med tanke på vad som hänt nu. Tråden fullkomligen brinner och det krävs några koppar kaffe för att hinna läsa ikapp.

det är en ringklocka
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in