2013-07-24, 02:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spharx
Har inte riktigt hängt med i diskussionen det senaste, varför har MP börjat leta i Norra Björke?

De utgår därifrån. Kan det vara Kabelvägen?
Citera
2013-07-24, 02:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lehs
Var det du eller en bekant som var vittnet?

Ja det är min egna observation. Men har försökt dölja det lite i mina inlägg! Finns även speciella skäl till varför jag la märke till dom här bilarna men dom vill jag inte redogöra för här!
Citera
2013-07-24, 02:15
Medlem
spharxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boblindeman
De utgår därifrån. Kan det vara Kabelvägen?

Det står i TTELA att de ska söka i Norra Björke imorgon (idag) igen, utgå från kabelvägen. Och om jag förstår rätt så har de gjort vissa fynd där vid tidigare sökning. Någon som vet något mer om detta?
Citera
2013-07-24, 02:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Fast blir du uppringd igen av polisen så finns det nog nån intressant substans i ditt tips för de har ju alla fakta, bevis, ledtrådar, förhör, vittnen osv så det du tipsade kan ju göra att de väljer att kolla där men vi andra och lokalbor kan förhålla oss till närmare brottsplatsen och nära omgivningen.

Fan att man bor så långt bort

Ja polisen har ju helt klart bättre underlag för att kunna avgöra om mina vittnesuppgifter kan vara relevanta för utredningen! Jag är inte och har inte varit så säker på det själv!
Citera
2013-07-24, 02:19
Medlem
purplegirl78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av William.H.Grant
Ja det är min egna observation. Men har försökt dölja det lite i mina inlägg! Finns även speciella skäl till varför jag la märke till dom här bilarna men dom vill jag inte redogöra för här!
Satt db fram så finns det skäl att lägga märke till dem lite off topic
Citera
2013-07-24, 02:20
Medlem
Vet någon vad AJs chef har för bil? Skåpbil som står skriven på campingen? Han kanske har lånat den och inte alls åkt mc? Hans chef skrev väl en "efterlysning" innan dådet på vart hans allt i allo fanns?

Jag tycker det vore intressant att veta vad AJ hade för fordon innan han kom till IF. Var det så att han var hos sin mamma innan IF? Är det bekräftat att han åkt mc alls?

Säg att det finns en bil till. Någon innan skrev att det i så fall bör finnas spår i den om han åkt i den efter dådet.
Citera
2013-07-24, 02:26
Medlem
Jag läste precis om detta!

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17118117.ab
http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2244209-ex-pojkvan-utpekad-pa-natet

Ärligt talat, ta lite ansvar för skitsnackeriet. Tänk på vad ni säger om människor och vilka man pekar ut som potentiella mördare. Det är inte rätt att oskyldiga skall bli sönderslagna för ingenting. Visst kan det vara så att man inte tänker på allvaret när "man snackar skit", men riktar man sig till händelser och kommer med förtal gentemot andra, då drabbas människor. Det är kanske inte något man tänker på i första taget men försök åtminstone komma fram till att det ni säger kan skada andra! Man skall inte göra situationen värre än vad den redan är!

F.ö undrar jag varför man inte har lagt till spårhundar/blodhundar för att leta upp Ida eller det har man kanske gjort redan?
Citera
2013-07-24, 02:27
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beatas
Jo men när en polis tycker det är mycket blod så är det nog mycket.

Vad gäller platsen där Id*s finns så tänker jag så här. Har hon bara dumpats så kanske vatten är det bästa. Är det lite djup på vattnet så är det också svalare så då kanske kroppen kan vittna om vad hon utsattes för.

Ligger hon ovan mark så finns nog inga spår kvar annat än om hon skadats så det lämnat märken i skelettet. Tänker om hon släppts nerför en otillgänglig brant med t ex granskog med tätt grenverk ända ner till backen. Ligger hon lite undanskymd så törs inte fåglarna dit på samma sätt. De vill ha bra flyktvägar där de har uppsikt över eventuella fiender. Räv och grävling däremot törs sig fram. Tysta djur som inte avslöjas av människor lika lätt

En brunn är också svalare och kan bevara en kropp över längre tid.

Med blodet menade jag själva trapphuset och hur det såg ut. I lägenheten så reagerade jag från första början över polisens uttalande då det var så kraftfullt och så direkt, att mängden blod direkt kändes vara väldigt mycket. Annars brukar sånt beskrivas mer i termer om att det var blodigt i bostaden men här beskrevs det mer ja, det gick inte att missta sig på deras beskrivning.

Ja du, vart Id* är, önskar att det inte var en sån förbaskad gåta :/
Citera
2013-07-24, 02:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av William.H.Grant
Ok, jag förstår!
Citera
2013-07-24, 02:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Olika nycklar. Lägenhetsdörrar har oftast två lås, ett lås låses med standardnyckel som också passar porlåset, det andra låset låses med tillhållarnyckel. Han låste tillhållarlåset och hade ingen nyckel till porten.

Är ganska säker på att det inte finns tillhållarlås i den aktuella lägenheten. Har iofs aldrig vart i just dom här husen men har varit i tiotalet andra byggnader Eidar har och där har dom det inte iallafall.
Dom har det heller inte i dom gula tegelhusen som ligger i anslutning till detta eller borta på Beckasinen ett par hundra meter bort och dom är alla av samma typ och byggda ungefär samtidigt.
Citera
2013-07-24, 02:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Kan man koppla din teori här till vittnesmålet om en mörkgrön S40 och en vit skåpbil ca 5 mil från Trollhättan?

Inte en aning, 5 mil tar inte mer än en halvtimme med bil. Men S40 är en vanlig bil och med hur stor säkerhet kan man avgöra om en bil är mörkgrön, svart, grå eller mörkblå om man ser den åka förbi i mörker?

Jag skulle själv knappt kunna med säkerhet säga mörkgrön om bilden på hans s40 som figurerat i tråden här ju.

Men även om inte tiderna går ihop med bilbranden på berget så utesluter det ju inte att det kan ha varit dom som skådades ihop med en vit skåpbil.
Volvo är en väldigt vanlig bil och i trakter som Grästorp, Vara etc så har väl dom flesta en eller två gamla volvobilar ståendes på tomten.

Jag gissar ju bara men logiskt så känns det ju som att ha använt den brända bilen för att frakta bort kroppen från platsen och sedan bytt bil då risken för att någon iaktagit den är stor och det kan finnas däckmönster mm som kunnat binda bilen till brottsplatsen. Sen flyttar man över liket till en annan bil på en avskild plats och åker och bränner volvon. Den nya bilen är då ganska lugn för ingen kan ju koppla den till händelsen och ingen letar efter den. Är det då som sagt en påställd och försäkrad bil skriven på en person med körkort så är ju chansen att bli stoppad nästan obefintlig.
Senast redigerad av Dolk 2013-07-24 kl. 03:06.
Citera
2013-07-24, 02:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snopptrick
Jag läste precis om detta!

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17118117.ab
http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2244209-ex-pojkvan-utpekad-pa-natet

Ärligt talat, ta lite ansvar för skitsnackeriet. Tänk på vad ni säger om människor och vilka man pekar ut som potentiella mördare. Det är inte rätt att oskyldiga skall bli sönderslagna för ingenting. Visst kan det vara så att man inte tänker på allvaret när "man snackar skit", men riktar man sig till händelser och kommer med förtal gentemot andra, då drabbas människor. Det är kanske inte något man tänker på i första taget men försök åtminstone komma fram till att det ni säger kan skada andra! Man skall inte göra situationen värre än vad den redan är!

F.ö undrar jag varför man inte har lagt till spårhundar/blodhundar för att leta upp Ida eller det har man kanske gjort redan?

Svarade på min egna fråga där!
http://www.expressen.se/gt/likhund-tas-nu-in-i-sokandet-i-trollhattan/

Märkligt att hon fortfarande är borta!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in