2013-07-24, 00:21
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Är det någon som hittat att AJ ska gå och lägga sig på fejjans skärmdumpar eller PDF:er?
Tänk om det är ett kodord för att de ska hämta honom
Eller så betyder det "stör mig inte, jag svarar ändå inte".
Citera
2013-07-24, 00:22
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Olika nycklar. Lägenhetsdörrar har oftast två lås, ett lås låses med standardnyckel som också passar porlåset, det andra låset låses med tillhållarnyckel. Han låste tillhållarlåset och hade ingen nyckel till porten.

Nu har jag missat nåt?! Vart framgår detta?
Citera
2013-07-24, 00:22
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Nu har jag missat nåt?! Vart framgår detta?
Det framgår inte. Det var en teori som svar på en fråga.
Citera
2013-07-24, 00:23
Medlem
purplegirl78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beatas
En liten detalj bah :-/

Ska man tillskriva mattan i dörren att han var skärrad?
Jag tänker på att dörren till lägenheten lämnades låst och den ska enligt uppgifter i tråden bara kunna låsas med nyckel.
Nyckel = varför dörrmatta?
Snabbt in, snabbt ut? För att DB skulle komma in? Inte öppna och stänga dörren flera ggr? Portar brukar ju höras och skulle den öppnas och stängas flera ggr kanske grannarna skulle reagerat? Finns nog mängder med anledningar till att lämna dörren öppen med mattan..
Citera
Medlem
Disasterbators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beatas
En liten detalj bah :-/

Ska man tillskriva mattan i dörren att han var skärrad?
Jag tänker på att dörren till lägenheten lämnades låst och den ska enligt uppgifter i tråden bara kunna låsas med nyckel.
Nyckel = varför dörrmatta?
Tror det där med dörrmatta har smugit sig in som en tolkning hur dörren hålls öppen. Det är ingenting som kommer från källan om jag läst rätt innan. Skit i mattan alltså.
Citera
Medlem
meegaminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disasterbator
Med risk för att jag missat något i tråden: vart var DB på fest?

F.H var på fest hos D.B den aktuella natten.(Om man nu kan kalla det fest när 2 pers sitter och häller i sig hembrännt). F.Hs sambo har bekräftat detta
Citera
2013-07-24, 00:24
Medlem
Citat:
När var det som vita skåpbilen och en mörkgrön S40 setts ca 5 mil från Trollhättan?

Det var ju inte förrän på söndag eftermiddag! Så den observationen behöver inte ha något med detta att göra även om det var ett märkligt sammanträffande!

Men det som gör den händelsen märkligare är att det inte bara var en mörkgrön S40 som observerades utan även att den personen som satt på passagerarplatsen i skåpbilen hade väl synliga tatueringar på åtminstone höger arm och förmodligen även på halsen!
Citera
2013-07-24, 00:24
Medlem
Beatass avatar
Citat:
Olika nycklar. Lägenhetsdörrar har oftast två lås, ett lås låses med standardnyckel som också passar porlåset, det andra låset låses med tillhållarnyckel. Han låste tillhållarlåset och hade ingen nyckel till porten.
Jag måste tillstå att detta som postats med tider låter som ett scenario man kan anamma.

T o m så enkelt så G W nickar instämmande. *tror*
Citera
2013-07-24, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sessan07
hänger med lite sådär här inne, den här DB är väl han som sitter inne i häktet nu? enligt hans fb sida så va han på fest för 17 timmar sen?? är det en gammal bild? blev lite undrande bara.......

gammal bild. upplagd för 17 timmar sedan.
Citera
2013-07-24, 00:26
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av William.H.Grant
Det var ju inte förrän på söndag eftermiddag! Så den observationen behöver inte ha något med detta att göra även om det var ett märkligt sammanträffande!

Men det som gör den händelsen märkligare är att det inte bara var en mörkgrön S40 som observerades utan även att den personen som satt på passagerarplatsen i skåpbilen hade väl synliga tatueringar på åtminstone höger arm och förmodligen även på halsen!

Om du kollar 2-3 sidor bakåt vad Dolk skriver och vad jag svarar och så läser du vad du skriver nu....ring och tipsa polisen!
Citera
2013-07-24, 00:26
Medlem
tattoo66s avatar
Citat:
Om nu DB gör en uppdatering på sin facebook om att gå och lägga sig kl. 02.12 - och bilen har setts köra mot adressen vid 1-2 nån gång, AJ väntar vid porten...men, varför göra en sån god natt-uppdatering om man inte vet att man måste fixa nåt alibi?
Visste de kanske vad de åkte till?

Får man bara ett samtal så där mitt i natten, kanske man inte tänker på att gardera sig med en god natt på fejjan när klockan är över 2 på natten?

Statusuppdateringen var längre än så, han avslutade meningen med godnatt.
Citera
2013-07-24, 00:27
Medlem
Citat:

samma nyckel till båda dörrarna /vet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in