2013-07-24, 00:15
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av William.H.Grant
Tidsschemat är ju helt logiskt! Och att dom i så fall har lämnat BP senast runt ca 03.00

Men varför har man inte hittat något BO ännu? Borde ju snart hittas i så fall om dom inte kört henne längre bort?

När var det som vita skåpbilen och en mörkgrön S40 setts ca 5 mil från Trollhättan?
Citera
2013-07-24, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Disasterbator
Lukten gör att inga gömställen ovan mark är särskilt bra. Om dem nu inte har gått flera kilometer ut i skogen. Brunnar inbillar jag mig har lite samma tendens. Om det nu inte är en avloppsbrunn vi pratar om.

Nej, någon lukt från vattenbrunnar är inte något relevant tänk, vad som än kan förpesta en brunn, med tanke på det bastanta cementlock som normalt ligger ovanpå. Öppnade mitt egna brunnslock för ett par år sedan och då stank det ve och fasa om urgammalt stillastående vatten, men med locket på luktar det ingenting.
(Avloppen går vanligen ut med rör från bostad till ett kommunalt rör, sedan ännu längre tid tillbaka.)

Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Förslag till tidtabell:
Efter midnatt: telefonsamtal med PT.
00:30: Bråk om samtalet. Duns. Mord.
02:12: AJ har ringt DB, han gör sig klar att ge sig av med FH i en annan bil.
02:30: AJ står utanför porten i telefon: "Kommer ni inte snart".
Ilastning i Volvon, dumpa kroppen och ut till Hunneberg och bränn Volvon.
Alla tre fortsätter hem i FH:s bil.

Helt klart rimligt.
Citera
Medlem
Lavettens avatar
Att grannarna kan ha sett och hört något är absolut inte omöjligt men jag tror att man ska vara försiktig med tidsangivelserna.
Citera
Medlem
Beatass avatar
Citat:
Förslag till tidtabell:
Efter midnatt: telefonsamtal med PT.
00:30: Bråk om samtalet. Duns. Mord.
02:12: AJ har ringt DB, han gör sig klar att ge sig av med FH i en annan bil.
02:30: AJ står utanför porten i telefon: "Kommer ni inte snart".
Ilastning i Volvon, dumpa kroppen och ut till Hunneberg och bränn Volvon.
Alla tre fortsätter hem i FH:s bil.
En liten detalj bah :-/

Ska man tillskriva mattan i dörren att han var skärrad?
Jag tänker på att dörren till lägenheten lämnades låst och den ska enligt uppgifter i tråden bara kunna låsas med nyckel.
Nyckel = varför dörrmatta?
Citera
Medlem
Rallarsvingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silbersky007
tänk det här scenariot , GM mördar I* väntar tills han ser att hon dör, tar en kall öl ringer polarna
när dem kommer så säger han nu får ni göra av med kroppen, då blir hans polare som lämnar DNA spår på I*s kropp . Kan det vara därför att GM tar det lugnt eftersom han kanske inte rört sist vid henne
vi säger eventuellt om kroppen hittats .

Jag fick en tanke - kan "medhjälpen" som satt DB och FH där de nu sitter ha varit att (båda eller en av dem fick i uppgift att) ta AJs (påslagna och "spårbara") mobil och köra den hem (Jkpg?) till honom? Sen kanske deras mobiler har spårats på samma rutt? Fast de i förhör sagt att de j träffat AJ? Funkar spårning ens så? (många frågetecken där(
Citera
2013-07-24, 00:17
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tattoo66
Har för mig att jag längre bak i tråden att bilderna på instagram ej lades upp samma natt? Någon som kan bekräfta?
Dom lades upp på tors-fre någon gång, så dom kan vi skippa.
Det är utrett i tråden.
Citera
2013-07-24, 00:17
Medlem
hänger med lite sådär här inne, den här DB är väl han som sitter inne i häktet nu? enligt hans fb sida så va han på fest för 17 timmar sen?? är det en gammal bild? blev lite undrande bara.......
Citera
2013-07-24, 00:19
Medlem
purplegirl78s avatar
Citat:
Jag har en modern telefon, men behöver bara använda PIN-koden efter att telefonen varit avstängd eller startas om. Det händer sällan.
AJ va ju den som höll i telefonen efter samtalet med PT väl? Min telefon måste man trycka på låsfunktionen för att telefonen ska släckas och därmed låsas..
Citera
2013-07-24, 00:19
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beatas
En liten detalj bah :-/

Ska man tillskriva mattan i dörren att han var skärrad?
Jag tänker på att dörren till lägenheten lämnades låst och den ska enligt uppgifter i tråden bara kunna låsas med nyckel.
Nyckel = varför dörrmatta?
Olika nycklar. Lägenhetsdörrar har oftast två lås, ett lås låses med standardnyckel som också passar porlåset, det andra låset låses med tillhållarnyckel. Han låste tillhållarlåset och hade ingen nyckel till porten.
Citera
2013-07-24, 00:20
Medlem
Tomatos avatar
Är det någon som hittat att AJ ska gå och lägga sig på fejjans skärmdumpar eller PDF:er?
Tänk om det är ett kodord för att de ska hämta honom
Citera
Medlem
bokfodrals avatar
Om nu DB gör en uppdatering på sin facebook om att gå och lägga sig kl. 02.12 - och bilen har setts köra mot adressen vid 1-2 nån gång, AJ väntar vid porten...men, varför göra en sån god natt-uppdatering om man inte vet att man måste fixa nåt alibi?
Visste de kanske vad de åkte till?

Får man bara ett samtal så där mitt i natten, kanske man inte tänker på att gardera sig med en god natt på fejjan när klockan är över 2 på natten?
Citera
Medlem
Lavettens avatar
Citat:
Jag har en modern telefon, men behöver bara använda PIN-koden efter att telefonen varit avstängd eller startas om. Det händer sällan.
Man lägger lätt in en egen sifferkod eller "fingerkod" idag för att göra det extra svårt för tjyven och andra klåfingrade människor som gärna pillar på ens mobil. Men alla tänker kanske inte så nej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in