2013-07-23, 23:30
Medlem
Att både DB och FH skulle bli omhäktade var väl ganska väntat.

Att bilen skulle vara enda orsak till den först häkningen tror jag inte. Det borde inte räcka.
Troligtvis har något hittats hemma hos dem vid husransakan. Blodiga kläder eller något.

Det är också bra att det uppgraderats till mord. Sen om det har skett p.g.a. nya bevis eller omdet är en sk. teknisk uppgradering spelar ingen roll.

Det borde också komma fler resultat från de tekniska undersökningarna, under veckan.
Det enda som framkommit är att IF:s blod fanns i lägenheten. Blod från ev. andra personer är inte klart än. Samt från andra DNA spår.
Citera
2013-07-23, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MidnaNavi
som jag sa, D.B var på fest samma kväll, alltså inte hemma för att använda sina andra bilar.
Dom tog väl F.H's bil till festen eller så körde A.J D.B till festen.
Jag tror att F.H blev indragen i detta för att det var han som hade bilen som hämtade upp A.J efter bilbranden.
Oj här kommer nya saker fram
Citera
2013-07-23, 23:32
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skorpionkvinna
Oj här kommer nya saker fram
Hen sa att hen har läst i tråden att DB var på fest. Jag har letat, men bara hittat spekulationer om det.
Citera
2013-07-23, 23:33
Medlem
Citat:
som jag sa, D.B var på fest samma kväll, alltså inte hemma för att använda sina andra bilar.
Jag tror att F.H blev indragen i detta för att det var han som hade bilen som hämtade upp A.J efter bilbranden.

Förekommer väldigt mycket olika uppgifter om vad DB gjorde den helgen! Någon påstår att han jobbade både på kvällen och på dagen efter! Och andra påstår han var på fest! Finns det någon som egentligen vet? Om han var på fest, vart var den festen i så fall? Jobbade han eller jobbade han inte?

FÖRMODLIGEN SÅ VET POLISEN SÄKERT VAD SOM ÄR SANT!
Citera
2013-07-23, 23:33
Medlem
Disasterbators avatar
Citat:
Med risk för att jag missat något i tråden: vart var DB på fest?
Citera
2013-07-23, 23:35
Medlem
Med en tanke på alla individuella sök och MPS-sök. Någon som vet hur väl brunnarna är genomsökta? (Jag tänker inte dagvatten.) De flesta äldre husen i området har brunnar, som inte används idag, då många på senare tid anslutit sig till kommunalvattnet. Hur gamla hus har DB och FH? Ödehusen bör också ha lämpliga brunnar.

Jag tror en brunn eller grotta är lika bra dumpningsplats, som en sjö.

Citat:
Ursprungligen postat av herrume
Kan AJ ha nån hållhake på dessa 2 eftersom dom kniper käft ,,och han käkar glass mm

Jag misstänker att de sitter där vid varje förhör och upprepar i skallen att ”golare har inga polare”, utan att fatta att AJ försatt dem i att missa en väl så efterlängtad sommar och en framtid. Den dag de slipper ut är de förmodligen kända som ”Klotterplanken som hjälpte en mördare”. Ingen av dem har en chans att bli anonyma och gömma sig ens med skyddad identitet, med tanke på allt klotter i deras nyllen.
Citera
2013-07-23, 23:36
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av purplegirl78
Paniken.. Adrenalinet... Kör man långt då? Bättre med ett dåligt gömt lik än ett lik i bagaget....? Fast de kanske har koll på vart poliserna rör sig i Trollhättan och vet hur stor chansen är att möta nån?

Tror bestämt att självbevarelsedriften gör att man vill komma ifrån brottet så fort som möjligt, så snabbt som möjligt. Att analytiskt och strategiskt välja dumpningsplats och vägval i sagda situation, håller jag för mindre troligt, snarare hängde knytnäven i luften, blandat med hett ordval.
Att komma ifrån BP och BO snabbt, får mig att tro att hon finns närma. Tänk på att Id*s pappa visste vem som var där, liksom exet och fader till barnet och att barnet var ensamt kvar i lägenheten. Det sammantaget gör att allt måste bort snabbt och att alla återfinns inom ett par timmar på sina ordinarie ställen och beter sig "naturligt".
Citera
2013-07-23, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Hen sa att hen har läst i tråden att DB var på fest. Jag har letat, men bara hittat spekulationer om det.
Det var sista meningen jag syftade på
Citera
2013-07-23, 23:38
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skorpionkvinna
Det var sista meningen jag syftade på
"Jag tror att F.H blev indragen i detta för att det var han som hade bilen som hämtade upp A.J efter bilbranden". Ok, en spekulation. Inte omöjligt,
Citera
2013-07-23, 23:39
Medlem
lilltoes avatar
Citat:

Enligt någon i tråden hade DB lånat ut sin S40 till FH sedan en tid, så var de på samma fest faller det sig naturligt att S40:n fick gå upp i rök.
Citera
2013-07-23, 23:40
Medlem
tattoo66s avatar
Nu har jag fått fram tidpunkterna: Grannen hörde duns 00.30 från BO lägenhet. 02.30 sågs AJ utanför BO.

02.12 uppdaterar DB på facebook att han skall lägga sig. Slår det en klocka för samtliga?
Citera
2013-07-23, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av William.H.Grant
Förekommer väldigt mycket olika uppgifter om vad DB gjorde den helgen! Någon påstår att han jobbade både på kvällen och på dagen efter! Och andra påstår han var på fest! Finns det någon som egentligen vet? Om han var på fest, vart var den festen i så fall? Jobbade han eller jobbade han inte?

FÖRMODLIGEN SÅ VET POLISEN SÄKERT VAD SOM ÄR SANT!

Det finns väl inget bekräftat vare sig festande eller jobbande. Tycker det luktar lite efterhandskonstruktioner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in