2013-07-23, 23:19
Medlem
Jag tror fortfarande att om dB har vart med å valt dumpningsplats så är det mot Lidköpings hållet,
Citera
2013-07-23, 23:20
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noppe45
Pistolen dB poserar med på sin Facebook är från hans avlidne bror
Undrar om DB har den kvar.
Citera
2013-07-23, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av purplegirl78
Tänk om det är så rörigt att någon tyckte illa om db och kände för att stjäla volvon och elda upp den i rent djävulskap? Med det menar jag inte att strålkastarna ska lysa på några andra än de inblandade!
Känns som polis har mer att gå på än att det skulle vara rent djävulskap.
Citera
2013-07-23, 23:21
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av purplegirl78
Tänk om det är så rörigt att någon tyckte illa om db och kände för att stjäla volvon och elda upp den i rent djävulskap? Med det menar jag inte att strålkastarna ska lysa på några andra än de inblandade!

Polisen har mer än en brunnen bil på de häktade, viss telefontrafik bl a, som säkert kunnat spåras till brandplatsen och förmodligen samtal med AJ. Och om alla 3 förtärt alkohol, ja då har misstag begåtts. Hoppas SKL får fram något från lägenheten, ett blodigt fingeravtryck t ex.
Citera
2013-07-23, 23:22
Medlem
Han har säkert den kvar om inte polisen har hittat den? Har dom gjort en husrannsakan hemma hoss dB?
Citera
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Han har säkert den kvar om inte polisen har hittat den? Har dom gjort en husrannsakan hemma hoss dB?
Det vågar jag lova.
Citera
Medlem
purplegirl78s avatar
Citat:
Jag tror fortfarande att om dB har vart med å valt dumpningsplats så är det mot Lidköpings hållet,
Paniken.. Adrenalinet... Kör man långt då? Bättre med ett dåligt gömt lik än ett lik i bagaget....? Fast de kanske har koll på vart poliserna rör sig i Trollhättan och vet hur stor chansen är att möta nån?
Citera
2013-07-23, 23:23
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Undrar om DB har den kvar.

Lämnade inte polisen DB:s hus med bruna påsar vid husrannsakan. Säkert låg pistolen i en om den inte var dumpad.
Citera
2013-07-23, 23:25
Medlem
Det känns ju som att man åker nånstans där man känner terrängen ordentligt. Det är bara spekulationer från min sida.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ndyz
På tal om smycken så stötte jag på ett örhänge vid Igelsjön, HUNNEBERG någon dag efter I*a försvann.
Jag tog kort på det, och kastade in det i skogen då jag inte tänkte på att det kunde ha en koppling till detta.

Vad hände med detta? Fick polisen tipset? Någon som vet om I*a hade ett sådant?
(Ber om ursäkt om jag tar upp ett gammalt inlägg som kanske inte är intressant)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dolk
Jag tror också att bilen är en skenmanöver. Kan vara så att man har teknisk bevisning som binder D.B och F.H till bilbranden och att man genom telefontrafiken kan konstatera att de haft kontakt med A.J under natten.

Alltså D.B och F.H har bränt bilen uppe på berget för att dra till sig uppmärksamhet och rikta fokus dit medans A.J dumpat kroppen någon helt annanstans.

A.J kan ju använt en bil som inte står skriven på någon av de två häktade herrarna utan en påställd försäkrad bil som ägs av någon med körkort och som han riskfritt kunnat åka en längre sträcka med.
Kan ju även vart så att man transporterat kroppen med s40:n till det andra fordonet och sedan skiljts åt och D.B, F.H tagit upp s40:n och bränt den.

Finns en klar poäng där i det fetade!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
DB hade nio bilar.

som jag sa, D.B var på fest samma kväll, alltså inte hemma för att använda sina andra bilar.
Dom tog väl F.H's bil till festen eller så körde A.J D.B till festen.
Jag tror att F.H blev indragen i detta för att det var han som hade bilen som hämtade upp A.J efter bilbranden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in