2013-07-23, 23:08
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noppe45
Pistolen kommer från dB avlidne bror
Källa på det?
Jag har nyligen berömt fler av dina inlägg här. Nu ställer jag mig skeptisk.
Citera
Medlem
Ny här! Följt tråden sen i början och läst allas teorier.

Såhär tänker jag för det som har hänt:
kanske ställde A.J hans MC hos D.B och använde volvon till I.F på kvällen. Har läst någonstans i tråden att D.B och F.H var på fest. A.J ringer D.B efter mordet och ber om hjälp att bli hämtad på hunneberg och att han måste elda upp bilen för något han har gjort. D.B ber F.H att köra då han har lånat ut sin egna bil till A.J.
A.J gör sig av med kroppen innan han träffar D.B.
A.J tar sin MC från D.B och åker till jkpg.

Kanske har dom redan berättat för polisen att dom har varit med och eldat upp bilen men att I.F inte fanns i bilen då.
Bevis måste samlas för att knyta A.J till mordet. Eventuellt en säkerhetsåtgärd för D.B och F.H att sitta häktade tills A.J kan knytas till mordet och plockas in.

Bara en teori
Citera
Medlem
silbersky007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lavetten
Vi vet ju egentligen ingenting om vad polisen har för bevis. Utåt sett verkar de ha nada men förhoppningsvis sitter de på några pusselbitar som väntar på att falla på plats.

pusselbitar, kanske kanske inte, idag går dem ut och säger vi har lite koll på deras teletrafik den natten

ändo så kan dem säga han ringde för att kolla om jag har tagit mirtzapin medicinen , dem kan neka all teletrafik så länge inte teletrafiken spelades in . dem kan t.om neka allt och skylla på medicinering och säga minns inte.

då får polisen lägga bättre pusselbitar eller så får alla 3 miljons skadestånd .
Citera
2013-07-23, 23:09
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av purplegirl78
Ju mer jag grubblar på det desto mer undrar jag om de verkligen vågat åka en längre sträcka.. Välbekanta områden eller ej.. Var bilen helt laglig? Hade nån av dem körkort? En lördagnatt, va nån nykter? Vapen? Välkända typer i Trollhättan.. Polisen känner väl garanterat igen DB's bil? Helt idiotiskt att åka en längre sträcka om det dessutom ligger ett eventuellt lik i bagaget.. Bara en tanke..
En annan tanke är om den uppbrända Volvon är en skenmanöver. Att Id@ aldrig befann sig i den bilen alls..

Bra att du skriver så, går tillbaka till förutsättningarna för den kvällen/natten. Lägg till adrenalin och stress för nog visste de om hur ofantligt blodig brottsplatsen lämnades + barnet också som de visste var ensamt kvar.
Nej, du har rätt i att gå tillbaka till just där och just då.
Citera
2013-07-23, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Men nu har domstolen uttalat att det finns bevis. Antagligen är han redan anhållen och efterlyst.

Det är inte otänkbart! Dessutom är jag ganska säker på att dom har haft honom under god uppsikt sen han släpptes!

Blev uppringd idag av polisen angående det tipset jag lämnade till dom igår och det tolkar jag som att bilen INTE hade brunnit på söndagseftermiddagen! För hade den gjort det hade dom ju knappast behövt kontakta mig igen!

Men däremot så har bilen garanterat ANMÄLTS SOM STULEN någon gång under söndagen! Jag frågade om man kunde få veta när bilen blev hittad men det ville polisen jag talade med inte berätta av sekretesskäl!

Sa också att jag inte gärna gav mig ut i skogen själv för att leta i fall det skulle återkomma några otrevliga skummisar för att kolla läget! Men det sa polisen att det inte skulle göra så det tolkar jag som att dom har 100% koll på en viss person?

Försökte pejla läget lite om dom var förhoppningsfulla när det gäller utredningen så här långt men det ville han inte riktigt svara på! Men han tyckte den gick framåt....
Citera
2013-07-23, 23:11
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidnaNavi
Ny här! Följt tråden sen i början och läst allas teorier.

Såhär tänker jag för det som har hänt:
kanske ställde A.J hans MC hos D.B och använde volvon till I.F på kvällen. Har läst någonstans i tråden att D.B och F.H var på fest. A.J ringer D.B efter mordet och ber om hjälp att bli hämtad på hunneberg och att han måste elda upp bilen för något han har gjort. D.B ber F.H att köra då han har lånat ut sin egna bil till A.J.
A.J gör sig av med kroppen innan han träffar D.B.
A.J tar sin MC från D.B och åker till jkpg.

Kanske har dom redan berättat för polisen att dom har varit med och eldat upp bilen men att I.F inte fanns i bilen då.
Bevis måste samlas för att knyta A.J till mordet. Eventuellt en säkerhetsåtgärd för D.B och F.H att sitta häktade tills A.J kan knytas till mordet och plockas in.

Bara en teori
DB hade nio bilar.
Citera
2013-07-23, 23:12
Medlem
panzertaxs avatar
Polisen har i detta fall tack och lov mycket mer info än vad vi har här att gå på.
Det är lite synd att inte fler fåglar viskar mer då det hade hjälpt vi som söker här i tråden att ringa in än mer områden.

Vi ska nog inte ta på för stora foliehattar, MPS fortsätter söka kabelvägen o polisen söker också i nära region. Det kan vara så att I* är dumpad långt ifrån, men uppenbarligen har polis och MPS fortfarnade tesen om att det har gått rätt snabbt från mordet till dumpningen och att regionen i närheten är aktuell. Sedan kan det alltid ändras efter vägen, men man får börja med cirkelsök o utökta.
Citera
2013-07-23, 23:13
Medlem
Pistolen dB poserar med på sin Facebook är från hans avlidne bror
Citera
2013-07-23, 23:14
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Aha, ja så kan det säkert vara. Icke relevant iaf.
Citera
2013-07-23, 23:15
Medlem
purplegirl78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
DB hade nio bilar.
Tänk om det är så rörigt att någon tyckte illa om db och kände för att stjäla volvon och elda upp den i rent djävulskap? Med det menar jag inte att strålkastarna ska lysa på några andra än de inblandade!
Citera
2013-07-23, 23:16
Medlem
Jag tror också att bilen är en skenmanöver. Kan vara så att man har teknisk bevisning som binder D.B och F.H till bilbranden och att man genom telefontrafiken kan konstatera att de haft kontakt med A.J under natten.

Alltså D.B och F.H har bränt bilen uppe på berget för att dra till sig uppmärksamhet och rikta fokus dit medans A.J dumpat kroppen någon helt annanstans.

A.J kan ju använt en bil som inte står skriven på någon av de två häktade herrarna utan en påställd försäkrad bil som ägs av någon med körkort och som han riskfritt kunnat åka en längre sträcka med.
Kan ju även vart så att man transporterat kroppen med s40:n till det andra fordonet och sedan skiljts åt och D.B, F.H tagit upp s40:n och bränt den.
Citera
2013-07-23, 23:17
Medlem
lilltoes avatar
Citat:

Förmodligen inte den som hittades i påsen alltså.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in