Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-07-22, 20:52
  #37
Medlem
Laertess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calmself
Intressant det du säger men jag gillar inte att ordet "ful" används. Ingen människa är ful. Men jag kan känna igen mig i att jag har mentala problem. Jag har blivit rejält sviken av mitt ex och killen jag hade innan honom. Och ja, jag längtar verkligen efter att få känna mig älskad... för en gångs skull. Suck...

Jag förstår inte vad du menar med att ingen människa skulle vara ful. Jag känner till många personer som anses vara fula, både av mig och av en majoritet. Sedan finns det givetvis en liten andel människor som är av en annan åsikt, det finns alltid en viss varians när det kommer till såna här subjektiva frågor.

Hade jag varit du så hade jag tagit en liten paus från dejting och fokuserat på mig själv istället. Jag hade börjat träna till mig en snygg kropp som jag känner mig grym i, upptäckt vad jag själv värderar och tycker är viktigt i livet, gått in för att träffa nya människor, fördjupat mig i mina hobbies osv.
Citera
2013-07-22, 21:23
  #38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av calmself
Jag är rätt blyg av mig när det gäller att ta initiativet så nej det brukar sällan vara så att jag går fram. Är nog rädd för att bli dissad när jag ska ta första steget.

Ang det sista du skrev. Hur SKA man reagera när man säger ett skämt då? Killarna brukar skratta. Det är väl en positiv grej?

Vad tror du på killar känner sig då när man går fram till en tjej man tycker är snygg? Att man känner sig orädd och cool? Det är jobbigt i en början att ragga men efter ett tag blir man immun mot ett nej tack och tar inte åt sig. Det är ju faktiskt vetenskapligt bevisat att den som ställer kraven eller tar initiativ får det han söker.

Är det ett sånt där "jaja, nu är hon klar och nu måste man skratta för annars kan hon bli ledsen eller så blir det pinsam stämning" eller är det ett skratt som kommer naturligt eller reflexmässigt och man inte kan hejda?
Citera
2013-07-22, 21:34
  #39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laertes
Jag förstår inte vad du menar med att ingen människa skulle vara ful. Jag känner till många personer som anses vara fula, både av mig och av en majoritet. Sedan finns det givetvis en liten andel människor som är av en annan åsikt, det finns alltid en viss varians när det kommer till såna här subjektiva frågor.

Hade jag varit du så hade jag tagit en liten paus från dejting och fokuserat på mig själv istället. Jag hade börjat träna till mig en snygg kropp som jag känner mig grym i, upptäckt vad jag själv värderar och tycker är viktigt i livet, gått in för att träffa nya människor, fördjupat mig i mina hobbies osv.

Jo men det är just själva ordet som låter så nedvärderande. Tur att alla ser olika ut i alla fall för det finns någon för alla. Tror jag i alla fall

Det var ett väldigt bra råd du gav mig. Jag ska försöka fokusera mer på mig själv. Det tråkiga är bara att jag har ju varit själv i större delen av mitt liv så allt detta borde jag ha gjort redan. Men ändå känner jag mig vilsen och deppig på grund av att jag aldrig hittar någon som kan se MIG och inte min kropp/yttre.

Citat:
Ursprungligen postat av gObbo
Vad tror du på killar känner sig då när man går fram till en tjej man tycker är snygg? Att man känner sig orädd och cool? Det är jobbigt i en början att ragga men efter ett tag blir man immun mot ett nej tack och tar inte åt sig. Det är ju faktiskt vetenskapligt bevisat att den som ställer kraven eller tar initiativ får det han söker.

Är det ett sånt där "jaja, nu är hon klar och nu måste man skratta för annars kan hon bli ledsen eller så blir det pinsam stämning" eller är det ett skratt som kommer naturligt eller reflexmässigt och man inte kan hejda?

Klart att det får samma effekt för killar men det känns ändå lättare för er på något sätt. Vet inte varför.

Hmm, har aldrig tänkt på hur det låter när killar skrattar åt mina skämt. Men rent spontant så har dom flesta skrattar reflexmässigt. Men vissa har säkert skrattat för att vara snälla..
Citera
2013-07-22, 23:56
  #40
Medlem
Ni satt i en bubbelpool på Västkusten halvnakna och halvfulla och nån säger du har ett sexigt ansikte?

Han menade inte att du hade ett sexigt ansikte. Han menade att han var kåt och det går tyvärr inte säga "vilka snygga bröst du har" i dagens Sverige. Han sa ju han ville knulla?

Varför analysera något sådant? Han hade sagt det även om du var asful.
Citera
2013-07-23, 00:07
  #41
Medlem
Coffe_K4n0ns avatar
En fråga TS:

Hur ser dina ögonbryn ut? Sluttar de mer mot mitten av ansiktet, eller mer mot sidorna av ansiktet, eller är de hyfsat "horisontella"?

Edit: menar vid neutrala ansiktsuttryck nu (alltså inte då du gör sura miner eller skrattar eller spänner ansiktsmuskler på annat sätt)

Och en till fråga, hur är din käke och haka utformad? Har du en mer utskjutande haka/underbett eller mer överbett och "retirerande" haka?
__________________
Senast redigerad av Coffe_K4n0n 2013-07-23 kl. 00:11.
Citera
2013-07-23, 00:59
  #42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coffe_K4n0n
En fråga TS:

Hur ser dina ögonbryn ut? Sluttar de mer mot mitten av ansiktet, eller mer mot sidorna av ansiktet, eller är de hyfsat "horisontella"?

Edit: menar vid neutrala ansiktsuttryck nu (alltså inte då du gör sura miner eller skrattar eller spänner ansiktsmuskler på annat sätt)

Och en till fråga, hur är din käke och haka utformad? Har du en mer utskjutande haka/underbett eller mer överbett och "retirerande" haka?

Men du måste skämta va? Är det här som du tar upp verkligen väsentligt? Jag menar ofta mina ögonbryn är orsaken till att jag inte får någon kille?

Men okej, mina ögonbryn är nästan identiska som dessa:

http://www.skinbeautybysarah-ania.co...1346028503.jpg

Faktum är att hela jag är rätt lik den här tjejen. I alla fall vad jag får höra.

Okej jag har mer överbett än underbett
Citera
2013-07-23, 01:11
  #43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av calmself
Men du måste skämta va? Är det här som du tar upp verkligen väsentligt? Jag menar ofta mina ögonbryn är orsaken till att jag inte får någon kille?

Men okej, mina ögonbryn är nästan identiska som dessa:

http://www.skinbeautybysarah-ania.co...1346028503.jpg

Faktum är att hela jag är rätt lik den här tjejen. I alla fall vad jag får höra.

Okej jag har mer överbett än underbett

Det han frågar är ju relevant om vi ska ta din fråga på allvar.

Ska jag tolka dina ögonbryn utifrån bilden så är det lite farliga, noppade, sexiga ögonbryn. Helt raka hade gett en mer tänkande look t ex.

Lägger vi till ett litet överbett kanske du ser lite dum och ofarlig ut också. Så ja, då vill man hoppa i säng med dej.
Citera
2013-07-23, 01:16
  #44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flagella
Det han frågar är ju relevant om vi ska ta din fråga på allvar.

Ska jag tolka dina ögonbryn utifrån bilden så är det lite farliga, noppade, sexiga ögonbryn. Helt raka hade gett en mer tänkande look t ex.

Lägger vi till ett litet överbett kanske du ser lite dum och ofarlig ut också. Så ja, då vill man hoppa i säng med dej.

Fast jag förstår inte. Dessa ögonbryn är ju vanliga. Dom är ju helt normala jämfört med andra ögonbryn som tjejer kan ha. Tänker på ditmålade fula små streck. Det är ju mycket värre. Och vad menar du med helt raka? Det är ju inte ens kvinnligt. Det måste finnas en liten böj på ögonbrynen.

Och lite överbett har ju 80 % av befolkningen så jag ser inte logiken med att det ska ha någon betydelse?
Citera
2013-07-23, 01:24
  #45
Medlem
Coffe_K4n0ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calmself
Men du måste skämta va? Är det här som du tar upp verkligen väsentligt? Jag menar ofta mina ögonbryn är orsaken till att jag inte får någon kille?

Men okej, mina ögonbryn är nästan identiska som dessa:

http://www.skinbeautybysarah-ania.co...1346028503.jpg

Faktum är att hela jag är rätt lik den här tjejen. I alla fall vad jag får höra.

Okej jag har mer överbett än underbett

Nejdå, det menar jag inte. Men jag ville undersöka saken lite kring påståendet att ditt ansikte skulle utstråla sex.

Jag har sysslat en del med att rita porträtt och betrakta ansikten, deras uttryck och vad för visuell effekt deras utformning har osv.

Vi är ju i grunden primater och vi använder ansiktsuttryck väldigt mycket i vår kommunikation och att uppfatta andras sinnestillstånd. Grejen är den att vissa typer av utformning på ansiktet kan förstärka vissa ansiktsuttryck och våra uppfattningar om vad ett ansiktsuttryck signalerar.

Vi tar ögonbryn som ett exempel. När vi visar ilska så drar ju ögonbrynen ofta ihop sig mot näsroten kraftigt. Men det finns även andra sinnestillstånd som kan förmedlas av ihopdragna ögonbryn, och ett av dessa är sexuell utmaning/kaxighet.

Och det kan in sin tur förklara varför tjejer som du, med ögonbryn som har tydligt markerade hörn och ser ut att slutta in mot näsroten uppfattas mer som "sexiga". För att du, även med ett mer neutralt ansiktsuttryck ser ut lite som att du skickar ut sexuella utmaningar till den du tittar på. (du kan ju förstås inte rå för det, för det är ju bara så du ser ut, men betraktare kan råka tolka det så för att dina ögonbryn ser ut som de gör)

Jämför med ögonbryn som istället ser ut att slutta lite mer åt andra hållet (dvs. Mer mot tinningarna än mot näsroten), har du sett en sån människa någon gång?

Visst kan du väl hålla med om att de ser lite snälla/naiva/avväpnande/oskyldigs ut?

Det är samma sak där. Deras ögonbryn ser ut att forma just ett avväpnande/oskyldigt ansiktsuttryck. Ler de på samma gång så blir intrycket ännu starkare. Men jag kan tänka mig att när du ler (om du ser ur som tjejen på bilden) så utstrålar du mer självsäkerhet och kanske lite kaxighet p.g.a dina ögonbryns utformning.

Angående käken så kan den också sänds ut likartade omedvetna signaler. Titta bara på män och kvinnor som ska "posera sexig". Vad gör de med ansiktet oftast? Sällan några leenden eller andra avväpnande ansiktsuttryck, utan de drar på sängkammarblicken (ögonlock på glänt) hörnen på ögonbrynen höjs lite och den där "kaxigheten" tar form, OCH käken och hakan skjuts fram. (kvinnor brukar göra det med halvöppen mun, medan män som försöker adoptera ett lite strängare och dominant ansiktsuttryck har läpparna stängda)

Därför kan en prominent och lite utskjutande haka också sända ut dylika signaler som ögonbrynen gör.

Mitt inlägg kanske inte ger mycket tröst tyvärr, eller några förslag på hur du ska hitta någon. Men det kan iallafall kankse förklara lite vad folk menar om de sagt att just ditt ansikte utstrålar sex. Jag förstår att bara ovissheten om vad folk menar med det kan vara jobbig, men det kanske är lite lättare att hantera och förstå nu när jag brutit ner det lite och tittat närmare på mekanismerna bakom icke-verbal kommunikation, samt ansiktsuttryck och ansiktsutformning.
__________________
Senast redigerad av Coffe_K4n0n 2013-07-23 kl. 01:27.
Citera
2013-07-23, 12:55
  #46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av calmself
Fast jag förstår inte. Dessa ögonbryn är ju vanliga. Dom är ju helt normala jämfört med andra ögonbryn som tjejer kan ha. Tänker på ditmålade fula små streck. Det är ju mycket värre. Och vad menar du med helt raka? Det är ju inte ens kvinnligt. Det måste finnas en liten böj på ögonbrynen.

Och lite överbett har ju 80 % av befolkningen så jag ser inte logiken med att det ska ha någon betydelse?

Nej, du förstår inte att ett fyllo bara ville ha sex med dej.

Du förstår inte att i en tråd som handlar om ditt ansikte så kan det vara relevant hur det ser ut?

Är det inte kvinnligt med raka ögonbryn? Här har du en länk till Lina Englund som spelade i Vinterviken. Raka ögonbryn, söt och kvinnlig. Men ser rätt seriös ut. http://www.moviebook.se/namn/1585/Lina-Englund
Citera
2013-07-23, 19:37
  #47
Medlem
P4n0pl147h305s avatar
Aahh du har Fibonacci spiral ögonbryn, inte konstigt att de vill ligga med dig då.
https://www.youtube.com/watch?v=jiMmWnHpFyU

Fibonacci är vackert och är estetiskt tilltalande, dessa grobiankillar vet inte vad det är som de dras till hos dig så dessa facebookmänniskor a.k.a. grobianer säger att du har ett "sexigt ansikte".

De är helt oförstående till varför ditt ansikte är så tilltalande.
Vidare så känns det som om du letar bland grobianer istället för bland män, grobianer är inte män och män är inte grobianer.

Mer om Fibonacci:
https://www.youtube.com/watch?v=2N3hUuDgU4Y
Citera
2013-07-23, 19:46
  #48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P4n0pl147h305
Aahh du har Fibonacci spiral ögonbryn, inte konstigt att de vill ligga med dig då.
https://www.youtube.com/watch?v=jiMmWnHpFyU

Fibonacci är vackert och är estetiskt tilltalande, dessa grobiankillar vet inte vad det är som de dras till hos dig så dessa facebookmänniskor a.k.a. grobianer säger att du har ett "sexigt ansikte".

De är helt oförstående till varför ditt ansikte är så tilltalande.
Vidare så känns det som om du letar bland grobianer istället för bland män, grobianer är inte män och män är inte grobianer.

Mer om Fibonacci:
https://www.youtube.com/watch?v=2N3hUuDgU4Y

Mer känt som gyllene snittet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback