2013-07-23, 19:06
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wazlada
Det är bevisat att dom har varit på platsen genom deras telefoner..
Var AJ så uträknad att han ringde till DBs eller FHs telefon från IFs lur?
Undrar om han stängde av den eller lämnade den hos IF? Han kanske både stängde av den och "glömde" den när han lämnade lght.

T o m jag vet ju att mobilen gör att polisen kan se precis hur jag rört mig. Men om den råkar ramla ur fickan utan att jag märker det, så är den saken ur världen.

Blev den kvar i lght så kunde han ju bortförklara varför hans mobil inte varit ute och rört på sig efter att han lämnade Östra Margaretavägen 52. Han behövde inte ens ljuga om att den kommit bort, alla visste ju att han var hos IF den 29/30 juni.

Isf vill jag påstå att han var ganska sansad.
Och sansad passar in i bilden jag fått av AJ, när han inte tappar kontrollen och pucklar på nån, så är han sansad.
Han har talets gåva, åtminstone när han sitter vid tangentbordet, och framhäver gärna sig själv.

Han har säkert inga problem att få tjejer, trots sitt våldsamma beteende. Och om det skulle komma på tal så har han säkert en fin vals att dra, som förmodligen resulterar i att han får tjejernas sympatier istället för att skrämma bort dom.

Nu gäller det nog att kompisarna börjar prata, för AJ kan nog leva med vad han gjort.
Citera
2013-07-23, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Nej, bara en tidning har uppgivit, vad jag känner till, att bilen hittades inom samma dygn som hon hittades försvunnen. För mig talar det för att bilen i så fall kan ha hittas fram till klockan 15 på måndagen.

Vad som är mest sannolikt vågar inte jag spekulera i, mycket handlar om tidningsbudets uppgifter i fall blodet fanns där vid 06 eller inte.
Ja strängt taget betyder det att polisen anser att bilen brändes inom 24 timmar efter att polisen konstaterat att Id* var försvunnen. Men i praktiken betyder det nog att bilen brändes på söndagen, men också faktiskt, att den inte hittades förrän på måndagsmorgonen.
Citera
2013-07-23, 19:09
Medlem
Har jag missat nån media? I de flesta fall där någon är misstänkt, träder vänner grannar framförallt familj fram, och påpekar hur vänlig snäll och omtänksam personen är har dock inte hittat någon som försvarar den misstänkta ännu? inte ens lilla mamma!!

jag står fast vid att A.J ballat ut efter samtalet till I*a´s ..ex! kastat nåt tungt på henne alternativt kastat iväg henne så hon hamnat olyckligt, är väl inte bara på film man *råkar* ha ihjäl nån antar jag.
hans förhållande till tjejer är vida känt och finns ju svart på vitt om man vill att hämta från tingsrätten. Nu är bara frågan vart piff och puff hjälp honom att dumpa offret. Sen nästa fråga jag har är kan G.M (A.J som jag tippar) svika sina vänner för han måste ju iaf ha fler än dessa två? eller man vet aldrig. men ska de bindas till brottsplatsen och åka på hans straff? någon av dessa måste ju ha en något högre inom deras värld som ogillar att man sviker vännerna som kanske får ta ett straff som G.M förtjänar? att A.J står högst i deras umgänge, rent ut sagt ett *asgarv* finns inte på min karta! A.J är och förblir en liten skit!

TILL A:J
Dina barn! du har 3 stycken 2 pojkar och en flicka... hur tror du dem mår? hur det än går kommer de alltid få leva med ditt rykte och även om du inte åker fast( vilket jag verkligen hoppas för du behöver vård) så kommer de få leva med detta. Du om någon bör veta hur grym omvärlden är!!
A.J är du G.M? så ge dig till känna du kanske kan bli förlåten av nära och kära en dag när du fått vård! men innan dess gör du dem bara illa!
så snälla du för Id*s barns skull för dina barn och i din världe framför allt dina barn!

ha de bra A.J

ps till alla som tror jag är vän med aset.. nej. Men för många barn är inblandade!
Citera
2013-07-23, 19:10
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Undrar om han stängde av den eller lämnade den hos IF? Han kanske både stängde av den och "glömde" den när han lämnade lght.

T o m jag vet ju att mobilen gör att polisen kan se precis hur jag rört mig. Men om den råkar ramla ur fickan utan att jag märker det, så är den saken ur världen.

Blev den kvar i lght så kunde han ju bortförklara varför hans mobil inte varit ute och rört på sig efter att han lämnade Östra Margaretavägen 52. Han behövde inte ens ljuga om att den kommit bort, alla visste ju att han var hos IF den 29/30 juni.

Och sansad passar in i bilden jag fått av AJ, när han inte tappar kontrollen och pucklar på nån, så är han sansad.
Han har talets gåva, åtminstone när han sitter vid tangentbordet, och framhäver gärna sig själv.

Han har säkert inga problem att få tjejer, trots sitt våldsamma beteende. Och om det skulle komma på tal så har han säkert en fin vals att dra, som förmodligen resulterar i att han får tjejernas sympatier istället för att skrämma bort dom.

Nu gäller det nog att kompisarna börjar prata, för AJ kan nog leva med vad han gjort.

Det verkar som om AJ inte berättat för sina bästa vänner vad hans nödställdhet berodde på och när vännerna dragits in och hjälpt honom att få bort sina spår, sket han i att hjälpa vännerna med sina. Kanske med en beräkning att de skulle åka dit på allt. Sött!
Citera
2013-07-23, 19:11
Medlem
Citat:

"Leva med det" kan Han säkert men att överleva är en annan femma tror jag!
Citera
2013-07-23, 19:12
Medlem
Grymt123s avatar
Så härligt att våra poliser och åklagare kan sitt jobb nu tror jag nog att AJ sitter löst till tror nog att han redan är sökt och kommer tas in inom 24 timmar så han kan återbördas med sina hs/bs kompisar kanske inte på häktet men senare den den stora skiten sitter i förvar
Citera
2013-07-23, 19:15
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av suckar
Har jag missat nån media? I de flesta fall där någon är misstänkt, träder vänner grannar framförallt familj fram, och påpekar hur vänlig snäll och omtänksam personen är har dock inte hittat någon som försvarar den misstänkta ännu? inte ens lilla mamma!!

jag står fast vid att A.J ballat ut efter samtalet till I*a´s ..ex! kastat nåt tungt på henne alternativt kastat iväg henne så hon hamnat olyckligt, är väl inte bara på film man *råkar* ha ihjäl nån antar jag.
hans förhållande till tjejer är vida känt och finns ju svart på vitt om man vill att hämta från tingsrätten. Nu är bara frågan vart piff och puff hjälp honom att dumpa offret. Sen nästa fråga jag har är kan G.M (A.J som jag tippar) svika sina vänner för han måste ju iaf ha fler än dessa två? eller man vet aldrig. men ska de bindas till brottsplatsen och åka på hans straff? någon av dessa måste ju ha en något högre inom deras värld som ogillar att man sviker vännerna som kanske får ta ett straff som G.M förtjänar? att A.J står högst i deras umgänge, rent ut sagt ett *asgarv* finns inte på min karta! A.J är och förblir en liten skit!

TILL A:J
Dina barn! du har 3 stycken 2 pojkar och en flicka... hur tror du dem mår? hur det än går kommer de alltid få leva med ditt rykte och även om du inte åker fast( vilket jag verkligen hoppas för du behöver vård) så kommer de få leva med detta. Du om någon bör veta hur grym omvärlden är!!
A.J är du G.M? så ge dig till känna du kanske kan bli förlåten av nära och kära en dag när du fått vård! men innan dess gör du dem bara illa!
så snälla du för Id*s barns skull för dina barn och i din världe framför allt dina barn!

ha de bra A.J

ps till alla som tror jag är vän med aset.. nej. Men för många barn är inblandade!

Jag skrev igår, att jag är rädd för att när väl Id* hittas kommer det bli tydligt synligt vad han är kapabel till. Jag har en otäck magkänsla av att han fått ett värre utbrott mot henne än vi kan föreställa oss
Alla hinder för att hitta Id*, alla fokus som ska flyttas åt ett helt annat håll så fort det kommit nån tidningsartikel med nån substans för utredningen, så fort MPS söker i ett område så kommer fjantarna in i tråden osv.
Som att hon bara inte SKA hittas, och jag tror att det är för vad man då kommer att få se med egna ögon.....

Edit: Hjälpt honom att dumpa offret?? Då skulle de ju i så fall sitta för medhjälp nu, också?
Senast redigerad av bokfodral 2013-07-23 kl. 19:18.
Citera
2013-07-23, 19:16
Medlem
Har varit en vecka på semester och har därmed haft en del tid att läsa ikapp. Läser med "nöje" att de båda är omhäktade.

Detta bevisar att polisen vet mycket, tack och lov. Vi kan bara spekulera i tidningsbudsuppgifter, blodspår, skoavtryck m.m. men att dessa gubbar nu är omhäktade tycker jag tyder starkt på att AJ är GM. Detta tack vare att de är kompisar med nämnde nazist och tydligen gjort bort sig med telefonerna.

Dock är fallet svårt då kroppen inte är hittad. Jag hoppas och TROR att polisen fixar detta ändå. Jag kan bara önska dem lycka till och litar på att de löser det! De ska få guldstjärna då!

Men hur i h-e kan olika provsvar från SKL dröja så länge i ett sånt här fall?
Citera
2013-07-23, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Den kan mycket väl ha hittats på måndagen. Det talas i tråden om en helikopter som iakttagits över Tore mosse, detta kanske vid middagstid på måndag. Kanske fann man bilen på måndag morgon och skickade då helikoptern dit.
RDY är duktig ute i skogen och har satt en gräns för hur sent bilen upptäcktes, men också han inser att bilen kan ha hittats på måndagen den 1 juli.

Och trots allt Quarrel, blev det nog lite fel i din sammanfattning. Bilen antas ha brunnit samma dygn men det finns ingen uppgift om att bilen hittades på söndagen.
Senast redigerad av lehs 2013-07-23 kl. 19:19.
Citera
2013-07-23, 19:22
Medlem
klimatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Nej, för blir AJ förorättad, tillrättavisad, emotsagd osv - jävlar smäller det ju! Det har vi ju flera bevis på om inte annat så hann han ju knappt lämna stationen så anhölls de som nu sitter i häktet.

Ja, kanske AJ skvallrade på "polarna"
Citera
2013-07-23, 19:24
Medlem
Grymt123s avatar
Jag hoppas verkligen att alla som har samröre med dessa avskum som nu sitter häktade och snart blir häktade tänker till är det värt att tycka om människor som begår ett sådant här brott och som har dom som anställda på campingar och resturanger har ni lite ryggrad så ta bort dom som vänner på FB säg upp dom och har ni lite ryggrad och vet något ring polisen nu. Jag personligen tycker att oavsett straff är det för enkelt det som dom får ................
Citera
2013-07-23, 19:25
Medlem
Tomatos avatar
Citat:

Det är några problem med den hypotesen.
Om AJ "glömde" sin telefon.
Varför hämtar han den inte, t.ex dagen efter? Han har ju troligtvis inte tagit sig till jkpg utan telefon.
Då hade han ju märkt att Id@ försvunnit. Han ringde istället TB. Kanske från morsans telefon, men då skulle han ju hämtat sin om den var glömd. Han gör istället en roadtrip, varpå han ör "i närheten av Gränna från mobilen", vilken mobil? När han släpptes från häktet, köpte han enligt någon i tråden, en mobil. Kan det vara så att han plötsligt var utan mobil då som först. Eller är det troligare att polisen tog den?
Detta samt att AJ vet att det garanterat räcker med att ta ur battriet för att undvika spårning, gör att jag tvekar på "glömd" mobil. Sen kanske man vill radera lite kontakter, listor samt data ur telefonen i så fall.
Helst göra en hel systemåterställning, och det skulle se jävligt märkligt ut
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in