2013-07-23, 17:28
Medlem
ModerEvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drdracula141
Han kanske fått kicken i från Campingen efter häktningen. Ingen chef vill ha en eventuell mördare på sin camping. Det drar ju ner betyget.

Men har inte ägaren till campingen också suttit för misshandel? Lika barn leka bäst.
Citera
2013-07-23, 17:35
Medlem
meegaminds avatar
Citat:
Han kanske fått kicken i från Campingen efter häktningen. Ingen chef vill ha en eventuell mördare på sin camping. Det drar ju ner betyget.

Han har ju i sin tur suttit för kvinnofridskränkning och våldtäkt så det bekommer nog inte han
Citera
2013-07-23, 17:39
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saxen75
Men allvarligt talat. Brukar inte era blodhundar "lukta och titta sig omkring? Du vet att hundar inte är förprogrammerade på att leta lik va? Inte heller att spåra människor. Man tränar hundar till det. Annars gillar de oftast att spåra efter djur.
Vad är det för ras? Cockerspaniel?

Sen tror jag inte heller att det ideala stället för att gömma något på måste vara "kusligt" . Men visst har man tittat mycket på film så kan det ju kännas mer naturligt och "troligt". tyvärr spelas det inte kuslig musik i bakgrunden haha

Hundar är heller inte oskrivna blad. Massor av instinkter finns där från begynnelsen. Olika hundar har avlats fram av olika skäl och hundar av samma ras kan ha helt andra läggningar än andra, men skiljer sig det invanda åt, brukar hunden reagera på visuella ändringar och vittring. Min ena hund går helt på vittring, medan den andre upptäcker minsta skräp och ska markera den, men ingen av dem går förbi kadaver. Kaninkadaver är de väldigt vana vid, men är framme och markerar dem. Vi människor har inte avlat bort allt och många primitiva instinkter styr fortfarande hunden.
Efter så lång tid sedan Id* försvinnande, samt den i så fall långt gångna förruttnelseprocessen, tror jag man vinner på att ha med så många hundar som möjligt i kommande sök, tränad eller inte. Det räcker med en nyfiken och intensiv jycke. Är man i Trollhättan-trakten och hunden reagerar utöver det vanliga, ska man absolut ta sig en titt!
Citera
2013-07-23, 17:42
Medlem
drdracula141s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meegamind
Han har ju i sin tur suttit för kvinnofridskränkning och våldtäkt så det bekommer nog inte han
Kan inte chefen hämtat honom och liket? Lika barn leka bäst.
Citera
2013-07-23, 17:42
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Det gör hon säkert, hennes missanpassade son som de tvivlade om skulle få ha en naziflagga hängande i rummet som tonåringen har de med allra största möjlighet förstört genom sin försummelse redan då, nu försöker hon rädda det som räddas kan.

Att det var just mamma och inte någon polare som hämtade AJ, den lilla egoistiska grisen, från häktet när han släpptes visar starkt på de förpliktelser mamman anser att hon har, trots att hennes odåga till son är en mördare.

Att AJ:s advokat uttalar sig så dumt talar för att AJ är chanslös den dag han åker, för det kommer han göra. Dessa två snillen sitter just för att de skyddar hans klient. Men det berör han inte med ett ord, att det är fasansfullt att dessa sitter för att skydda hans klient som är oskyldig. Att dessa båda pellejönsar som nu sitter i AJ:s ställe inte snackar är en gåta, är de verkligen villiga att sitta hela sommaren för AJ:s frihet. Han lever ju sitt liv som vanligt med bira, brudar och vad han nu brukar göra.

Kanske polisen skulle plocka in hans mamma också, hon lär veta ett och annat om detta.

Först av allt har du varit på semester? Du kan ju inte bara försvinna från tråden på det där viset

OnT: Borde dom inte hört henne gällande sonen som aldrig växer upp? Ang om han varit där osv? Eller är det bara i min fantasi man gör så?
Citera
2013-07-23, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Den 30 juni anmäldes DB:s bil stulen och påträffades samma dag utbränd på Hunneberg, inte långt från DB:s bostad.
Är det verkligen bekräftat att bilen påträffades bränd den 30 juni?
Citera
2013-07-23, 17:47
Medlem
lilltoes avatar
Citat:

Samma skrot och korn! Tar dessutom ut ockerhyror av Jkpg kommun till de utslagna som bor där året om i sina husvagnar. Patrask!
Citera
2013-07-23, 17:47
Medlem
meegaminds avatar
Citat:
Kan inte chefen hämtat honom och liket? Lika barn leka bäst.

Inte omöjligt, tror inte han ringt till chefen om hjälp dock.
Citera
2013-07-23, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Vet inte om detta varit uppe tidigare, men kan inte låta bli att undra.
Med den mängden av blod i lägenhet och trappuppgång bör det väl rimligtvis finnas teknisk bevisning som kan härledas till AJ. Menar man att det inte finns ett enda blodigt fingeravtryck av GM någonstans? Det kan jag inte tro på bara. Alla vet att AJ har befunnit sig i lägenheten och därav finns det naturligtvis DNA spår av honom, men det bör också finnas spår som visar att han befann sig i lägenheten under mordet.

Väntar FUL fortfarande på svar från SKL eller vad är det som gör att inte AJ också sitter häktad eftersom de fortfarande misstänker att han är inblandad i försvinnandet av Id@?

Helt otroligt att hon inte blivit funnen ännu och så fegt av de häktade att inte berätta var kroppen finns.
Jag tror dock att hon kommer att hittas så småningom.
Ja det är förvånande att det inte inte finns några spår av GM i blodspåren. Det är som om denne har haft sinnesnärvaro från första sekunden att undvika detta.
Citera
2013-07-23, 17:50
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Först av allt har du varit på semester? Du kan ju inte bara försvinna från tråden på det där viset

OnT: Borde dom inte hört henne gällande sonen som aldrig växer upp? Ang om han varit där osv? Eller är det bara i min fantasi man gör så?

Alla behöver vi lite tid för annat, jag har två goda skäl till det.

Det har de säkert inledningsvis, men frågan är om de hört henne nu efter att han släpptes.
Citera
2013-07-23, 17:50
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lehs
Är det verkligen bekräftat att bilen påträffades bränd den 30 juni?
Ja, jag tror att jag länkade igår.
Citera
2013-07-23, 17:51
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Alla behöver vi lite tid för annat, jag har två goda skäl till det.

Det har de säkert inledningsvis, men frågan är om de hört henne nu efter att han släpptes.

Ja det borde man ju gjort tycker jag. Hon vet nog, precis som du säger, en hel del om detta.
Du är ursäktad
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in