2013-07-23, 00:28
Medlem
ErikJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Är de inte klar på rättsmedicin nu?...eller ska vi vänta tills i morgon typ 12 innan man får veta ngt...

Vad vill du veta? För två timmar sedan kom det ut att hon dog av det enda skott som sköts, alltså ett direkt dödande skott.

Eller vad vill du mer veta från rättsmedicinska? Tror tyvärr din pappa/mamma isf behöver jobba inom polisen för att du ska få veta ytterligare detaljer..
Citera
2013-07-23, 00:33
Medlem
Citat:
det tar så stans lång tid att mörka allt.....( för att jag inte ska bli åtalad)...puhhhh.....så Ambulnace du har också allt detta.....hur gör vi?

Alternativt....så ringer du TR i Umeå och typ Stockholm/Solna och får den i morgon

Jag vet faktiskt inte, jag vill då inte riskera något... Vad är det man "måste" mörka, vad får man inte lägga upp?
Citera
2013-07-23, 00:34
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrKnark
det här mordet är inte löst än kommer ju bara med teorier som alla andra i tråden.eller vet du redan vem mördaren är då kan du ju ringa 11414 och tala om det.
som tidigare nämnt ....dom från 2009...kanske inte läge att ringa polisen...de har full insyn via sina register bland annat belastningsregistret...som för övrigt inte är offentligt..om du inte redan visste det
Senast redigerad av Titiana 2013-07-23 kl. 00:38.
Citera
2013-07-23, 00:36
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ambulance
Jag vet faktiskt inte, jag vill då inte riskera något... Vad är det man "måste" mörka, vad får man inte lägga upp?

alla personuppgifter...och allt som direkt eller indirekt kan härledas till en specifik person
EDIT: personuppgift= känslig personuppgift......kön religion, politiskt tillhörighet...ekonomi...pust.....kolla lagen
Senast redigerad av Titiana 2013-07-23 kl. 00:49.
Citera
2013-07-23, 00:37
Medlem
Citat:
alla personuppgifter...och allt som direkt eller indirekt kan härledas till en specifik person

Då är det ju i princip allt man måste mörka egentligen Hur gör alla andra som lägger upp domar här på FB?
Citera
2013-07-23, 00:42
Medlem
skurmopps avatar
Finns de potentiella gärningsmännens facebook möjligtvis?
Citera
2013-07-23, 00:43
Medlem
Citat:
Då är det ju i princip allt man måste mörka egentligen Hur gör alla andra som lägger upp domar här på FB?

Dom flesta mörkar ingenting, ingen vet ju ändå vem av alla som har fått tillgång till materialet som har lagt upp det.

Vill man vara extra säker skickar man materialet till någon annan som lägger upp det
Citera
2013-07-23, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skurmopp
Finns de potentiella gärningsmännens facebook möjligtvis?

https://www.facebook.com/h*mpus.e*iksson.3766?fref=ts (*= a och r)
Citera
2013-07-23, 00:46
Medlem
DrKnarks avatar
Citat:
som tidigare nämnt ....dom från 2009...kanske inte läge att ringa polisen...de har full insyn via sina register bland annat belastningsregistret...som för övrigt inte är offentligt..om du inte redan visste det

ja men ni sitter fortfarande bara med teorier och gamla domar och det är allt du har.jag gav en annan teori och jag kan hålla med att den kanske är lite urspårad.men liksom du så kommer jag fortfarande med teorier och det är allt vi har.
Citera
2013-07-23, 00:47
Medlem
Titianas avatar
Citat:

Ja.....det kan vara ett problem...kan man hävda enligt journalistiska principer att att det är av allmänintresse...så är det nog ok...även om det skulle kunna nå tredje land ( nu kommer någon nybakad jurist att argumentera....men de har inget lagstöd) ..för att ta ett grymt exempel så blev obduktionsbilderna på vissa barn publicerade ....de fick ut det med offentligenhetsprincipen....och så..
detta har blivit lite av ett problem ...allt ( såvida det inte sekretessbeläggs...pga unga förövare tex) åklagaren vill lägga fram som bevisning...blir offentligt...allt snusk...vill säga... sekretessbestämmelserna lämnar fortfarande det mesta öppet pga den svenska offentlighetsprincipen, dvs , vem som helst ska kunna granska domstolarnas förfaranden. ...blev trött på att skriva...frågor?
Citera
2013-07-23, 00:49
Medlem
skurmopps avatar
Citat:
https://www.facebook.com/h*mpus.e*iksson.3766?fref=ts (*= a och r)

Tusen tack. Den andre mannen som är häktad har ännu inte avslöjats om vem?
Citera
2013-07-23, 00:49
Medlem
DrKnarks avatar
var nån som fråga om bild:
https://www.flashback.org/sp44424950 Hamp0s 3riksson

länk till dom båda misstänktas namn:https://www.flashback.org/sp44417958
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto