Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-07-22, 23:31
  #4153
Medlem
Pulver-Henkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sovvandring
Om du inte trollar borde du veta var din butterfly-kniv är, eller när den ungefär försvann?
Det är möjligt att jag borde men jag gör det inte. Allt är inte vad det borde. Vi behöver väl egentligen inte diskutera kring mina förehavanden mer. Min poäng med detta är att om snuten inte kollat mig så finns det även andra, gissar jag, som inte heller blivit kollade. Att dom inte har topsat mig visar ju att jag åkt under radarn.

Jag har en fråga dock: Jag har blivit topsad för flera andra grejer långt innan Linköping, betyder det att dom har mitt DNA lagrat nu och att dom har ignorerat mig på grund utav att dom redan skulle ha fått träff på mig om det vore jag? I så fall är hela grejen logisk.
Citera
2013-07-22, 23:34
  #4154
Medlem
Maxipower1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pulver-Henke
Det är möjligt att jag borde men jag gör det inte. Allt är inte vad det borde. Vi behöver väl egentligen inte diskutera kring mina förehavanden mer. Min poäng med detta är att om snuten inte kollat mig så finns det även andra, gissar jag, som inte heller blivit kollade. Att dom inte har topsat mig visar ju att jag åkt under radarn.

Jag har en fråga dock: Jag har blivit topsad för flera andra grejer långt innan Linköping, betyder det att dom har mitt DNA lagrat nu och att dom har ignorerat mig på grund utav att dom redan skulle ha fått träff på mig om det vore jag? I så fall är hela grejen logisk.

DNA sparas inte såvida inte man har blivit dömd
Citera
2013-07-22, 23:40
  #4155
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pulver-Henke
Det är möjligt att jag borde men jag gör det inte. Allt är inte vad det borde. Vi behöver väl egentligen inte diskutera kring mina förehavanden mer. Min poäng med detta är att om snuten inte kollat mig så finns det även andra, gissar jag, som inte heller blivit kollade. Att dom inte har topsat mig visar ju att jag åkt under radarn.

Jag har en fråga dock: Jag har blivit topsad för flera andra grejer långt innan Linköping, betyder det att dom har mitt DNA lagrat nu och att dom har ignorerat mig på grund utav att dom redan skulle ha fått träff på mig om det vore jag? I så fall är hela grejen logisk.
Du köpte kniven i mitten på -90 talet, vet du om när du gjorde dig av med butterflykniven innan eller efter Dubbelmordet 2004?
När införskaffade du kniven?
1. I grundskolan, typ årskurs 8-9?
__________________
Senast redigerad av sovvandring 2013-07-22 kl. 23:46.
Citera
2013-07-22, 23:47
  #4156
Medlem
Pulver-Henkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sovvandring
Du köpte kniven i mitten på -90 talet, vet du om du gjorde dig av med butterflykniven innan eller efter Dubbelmordet 2004?
När införskaffade du kniven?
1. I grundskolan, typ årskurs 8-9?
Nej, jag minns faktiskt inte vart den tog vägen. Har levt ett ganska rörigt liv. Försöker minnas men det är blankt, det är lite det som skrämmer mig.

Fråga nr.2 vill jag ej svara på.
Citera
2013-07-22, 23:48
  #4157
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pulver-Henke
Det är möjligt att jag borde men jag gör det inte. Allt är inte vad det borde. Vi behöver väl egentligen inte diskutera kring mina förehavanden mer. Min poäng med detta är att om snuten inte kollat mig så finns det även andra, gissar jag, som inte heller blivit kollade. Att dom inte har topsat mig visar ju att jag åkt under radarn.

Jag har en fråga dock: Jag har blivit topsad för flera andra grejer långt innan Linköping, betyder det att dom har mitt DNA lagrat nu och att dom har ignorerat mig på grund utav att dom redan skulle ha fått träff på mig om det vore jag? I så fall är hela grejen logisk.

Om det du berättat här är sant (och jag ifrågasätter dig inte på något sätt), kan du då inte kontakta Linköpingspolisen och berätta för dem, det du skrivit här? Då kan de ju topsa dig, och kunna avföra ännu en person.

Om du nu strosade runt i centrum efter det att din tjej åkt till skolan, och du ev. var i närheten av mordplatsen, så kanske du har sett något, om inte annat.
Citera
2013-07-23, 00:03
  #4158
Medlem
Pulver-Henkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Om det du berättat här är sant (och jag ifrågasätter dig inte på något sätt), kan du då inte kontakta Linköpingspolisen och berätta för dem, det du skrivit här? Då kan de ju topsa dig, och kunna avföra ännu en person.

Om du nu strosade runt i centrum efter det att din tjej åkt till skolan, och du ev. var i närheten av mordplatsen, så kanske du har sett något, om inte annat.
Jag är jävligt nojig för att det skulle bli träff bara. Nej, ärligt talat så kommer jag aldrig att göra det - det skulle förstöra mitt liv. Jag känner redan nu att jag gått för långt genom att ta upp det här med er. Jag blir samtidigt så jävla förbannad då jag bland annat tagit upp detta ämne med en psykolog jag haft men han ville absolut inte tala om det.

Nej, sorry - case closed, jag hör inte av mig någonstans. Det jag ville framföra var väl främst det jag redan sagt: Det finns många galningar i stugorna, det kanske är svårt att greppa om man lever i välordnade kretsar. Många lever vind för våg också. Det finns folk som säger: "Någon skulle ha märkt något". Om man inte ens får gehör när man tar upp ämnet med en psykolog vem fan ska då "märka"?. Jag sa inte rakt ut att det handlade om Linköping till psykologen utan jag berättade om vissa mordiska behov som trängde sig på, men han tyckte ämnet var jobbigt och viftade bort det.
Citera
2013-07-23, 00:10
  #4159
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pulver-Henke
Nej, jag minns faktiskt inte vart den tog vägen. Har levt ett ganska rörigt liv. Försöker minnas men det är blankt, det är lite det som skrämmer mig.

Fråga nr.2 vill jag ej svara på.

Du kan vara lugn "Pulver-Henke", jag misstänker inte dig, för du hade säkert droger i blodet vid tiden för morden och det hade inte GM, bara nikotin.

Jag vill bara titta närmare på kniven!

Zooma in den här bilden så tycker jag det ser ut som att det är ett hål i kniven, varför?

Hålet är i början av knivbladet, nedanför den horisontala mittlinjen på kniven, och strax till vänster om det nedre handtaget på kniven, ca 1,5 millimeter i diameter.
http://imageshack.us/scaled/large/208/kniven.png

Hålet är 1,5 millimeter i diameter och av egen erfarenhet så är det svårt att borra med en så tunn borr, går lätt av.

Som jag ser det är det ett hål i kniven och den ser gammal och använd ut.
1. Men varför är det ett hål igenom kniven?
2. Hur gammal kan kniven vara?
3. Kan det vara en originalkniv från 50-60 talet, ingen kopia?
4. Själva stämpeln ser inte lika maskingjord ut som kopian, stämpeln ser äldre ut.

Hur många teorier finns det på varifrån kniven kommer, utan att bli upptäckt av kompisar eller någon annan?
1. En ensamstöring på landet har haft den på bondgården, ingen har sett när han använt den, han har haft den i jobbet istället för en Morakniv.
2. Ett krig helt enkelt, det kan varar en originalkniv där ägaren/soldaten har märkt den med ett hål. Efter kriget har kniven vandrat vidare till Sverige.
3. Någon ung 14-17-åring, blond, ensamstöring i Linköping, har köpt kniven i en ”second hand butik” i det här skicket, och bara haft den liggande hemma och sedan använt den vid ett senare tillfället, jag är skeptisk till det.
4. Fler?

Det är svårt att dra några slutsatser av en bild, så det vore helt klart kul att få bättre bilder på kniven, om det är ett hål eller inte.

Mordvapnet är nog det som är mest intressant och det borde gå att spåra var det är tillverkat och vart det är levererat?
1. Varifrån kommer kniven, tittat man närmare ser stämpeln lite gammaldags ut, ser ut som en sliten originalkniv och ingen massproducerad piratkopia?
2. När är den tillverkat, ser ut som en originalkniv från 50-talet?
3. Skulle det vara möjligt att spåra kniven, beroende på; utseende, smuts, skick, rester, eventuellt hål?

Vilka slutsatser drar ni i tråden om kniven?
Citera
2013-07-23, 00:18
  #4160
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pulver-Henke
Jag är jävligt nojig för att det skulle bli träff bara. Nej, ärligt talat så kommer jag aldrig att göra det - det skulle förstöra mitt liv. Jag känner redan nu att jag gått för långt genom att ta upp det här med er. Jag blir samtidigt så jävla förbannad då jag bland annat tagit upp detta ämne med en psykolog jag haft men han ville absolut inte tala om det.

Nej, sorry - case closed, jag hör inte av mig någonstans. Det jag ville framföra var väl främst det jag redan sagt: Det finns många galningar i stugorna, det kanske är svårt att greppa om man lever i välordnade kretsar. Många lever vind för våg också. Det finns folk som säger: "Någon skulle ha märkt något". Om man inte ens får gehör när man tar upp ämnet med en psykolog vem fan ska då "märka"?. Jag sa inte rakt ut att det handlade om Linköping till psykologen utan jag berättade om vissa mordiska behov som trängde sig på, men han tyckte ämnet var jobbigt och viftade bort det.

Jag blir upprörd när du berättar att en psykolog du tagit upp ämnet med har "viftat bort" det du tagit upp! Oprofessionellt! Om h*n av någon anledning känner att ämnet var jobbigt, så ska h*n - om inte annat - skicka dig vidare till någon annan kollega, som orkar lyssna!

Det känns som att du känner dig lite osäker på detta som hände i Linköping, då du verkar ha upplevt att du haft "luckor", och funderat på din egen situation i samband med detta. (Och haft mörka tankar.) Om du orkar, sök ny psykolog - tills du träffar på en som lyssnar på dig och som tar det du vill diskutera på allvar.

Jag håller med dig, om inte en psykolog "märker", vem ska då märka? Sorgligt! Stå på dig!

P.S. Det blir ingen träff, om du inte lämnat ditt DNA i samband med morden!
Citera
2013-07-23, 00:23
  #4161
Medlem
Pulver-Henkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sovvandring
Du kan vara lugn "Pulver-Henke", jag misstänker inte dig, för du hade säkert droger i blodet vid tiden för morden och det hade inte GM, bara nikotin.

Nej, jag hade inga droger i kroppen - däremot nikotin. Hade jag haft det så hade jag inte behövt undra om jag var GM.
Citera
2013-07-23, 00:31
  #4162
Medlem
Pulver-Henkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Jag blir upprörd när du berättar att en psykolog du tagit upp ämnet med har "viftat bort" det du tagit upp! Oprofessionellt! Om h*n av någon anledning känner att ämnet var jobbigt, så ska h*n - om inte annat - skicka dig vidare till någon annan kollega, som orkar lyssna!

Det känns som att du känner dig lite osäker på detta som hände i Linköping, då du verkar ha upplevt att du haft "luckor", och funderat på din egen situation i samband med detta. (Och haft mörka tankar.) Om du orkar, sök ny psykolog - tills du träffar på en som lyssnar på dig och som tar det du vill diskutera på allvar.

Jag håller med dig, om inte en psykolog "märker", vem ska då märka? Sorgligt! Stå på dig!

P.S. Det blir ingen träff, om du inte lämnat ditt DNA i samband med morden!
Tack!

Jag har sökt psykolog i flera år men jag får ingen, jag får inte ens komma till öppenvårdpsyk överhuvudtaget. Ja, det är upprörande och det är som sagt mycket som borde vara på ett visst sätt men ändå inte är det.

Jaha, så dom får ingen träff på mig i DNA-registret? Jag har ej lämnat för Linköping men däremot i en del andra sammanhang (har även blivit dömd en gång för ett brott jag topsades för). Om jag förstod Maxipower1 rätt så kan jag alltså avföra mig själv i och med detta.

Tack igen för dina fina ord! Du verkar snäll!
Citera
2013-07-23, 00:37
  #4163
Medlem
J.R.s avatar
Det är väl ganska självklart att polisen jämfört funnet DNA från dubbelmordet med samtliga som begått brott och fått lämna DNA, eller är det inte så.?
Citera
2013-07-23, 00:46
  #4164
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pulver-Henke
Tack!

Jag har sökt psykolog i flera år men jag får ingen, jag får inte ens komma till öppenvårdpsyk överhuvudtaget. Ja, det är upprörande och det är som sagt mycket som borde vara på ett visst sätt men ändå inte är det.

Jaha, så dom får ingen träff på mig i DNA-registret? Jag har ej lämnat för Linköping men däremot i en del andra sammanhang (har även blivit dömd en gång för ett brott jag topsades för). Om jag förstod Maxipower1 rätt så kan jag alltså avföra mig själv i och med detta.

Tack igen för dina fina ord! Du verkar snäll!

Tack själv!

Ja, det är mycket som felar i den svenska sjukvården - och det är skandal att inte få psykologhjälp, speciellt när man själv söker det! Jag hoppas du orkar söka vidare och att du får hjälp, för någonstans måste det finnas någon för dig!

Jag vet inte riktigt hur det fungerar med tidigare topsning. Kanske någon har svar på detta? Hur länge sparas DNA-profiler (i det fall de lett till domar)? Kollas alla profiler mot Linköping (som någon annan också frågade) eller beror det på olika faktorer? (Var andra brott begicks, hur länge sedan det var, osv)
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback