2013-07-22, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Två väldigt bra filmer, och kan även slå ett slag för Julien-Donkey Boy av honom, hans Dogme 95-film!
Den verkar intressant, både Herzog och Ewen Bremner i rollista är ett plus! Tackar för tipset.
Citera
2013-07-22, 15:09
Medlem
bmwhorans avatar
Mr. & Mrs. Smith (2005) -> Klicka här!

En bra film som är lite seg i början där de inte TYDLIGT berättar att båda är agenter men är en bra film som är värt och kolla på
Citera
2013-07-22, 15:49
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Citat:
Japp, det som jag menade och har sett kortfilmerna av Wook-Park redan.

På tal om Shin Ha-Kyun så hittade jag en film som heter Guns & Talks som verkar riktigt bra, rolig och stereotypiskt koreansk, så den ska jag se.

En annan koreansk film som jag glömt nämna är Daytime Drinking, den ska du se medan du dricker öl eller ännu hellre, sprit då det förtärs en hel del alkohol på sedvanligt koreanskt manéer i den. Väldigt underhållande rulle, minst sagt!

Har också sneglat in lite på Guns & talks

Ja den har jag sett att du rekommenderat till andra förr, given att jag skall se den! Får se den med ett glas whisky i handen, blir nog perfekt!
Citera
2013-07-22, 16:10
Medlem
Citat:
På tal om Shin Ha-Kyun så hittade jag en film som heter Guns & Talks som verkar riktigt bra, rolig och stereotypiskt koreansk, så den ska jag se.!

Väldigt länge sedan jag såg den, minns den som lite underhållande men inte mycket mer. Won Bins första.
Citera
2013-07-22, 17:14
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trumpeter
A glimpse inside the mind of Charles Swan III med bl a Charlie Sheen

Kanonfilm som verkligen har hamnat i skymundan.
Citera
2013-07-22, 17:34
Medlem
JoeL431s avatar
Nu tänkte jag se klart Terror of Mechagodzilla, somnade ifrån den i natt.
Citera
2013-07-22, 17:40
Medlem
BlackMetals avatar
Efter veckans Dexter tänkte jag köra igång [Rec]². Fick aldrig sett uppföljaren när den kom ut.
http://www.imdb.com/title/tt1245112/?ref_=fn_al_tt_1
Citera
2013-07-22, 19:50
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenMath
Den verkar intressant, både Herzog och Ewen Bremner i rollista är ett plus! Tackar för tipset.

Chloe Sevigny är väldigt bra i den också, och Herzog är en riktigt otäck jävel i filmen!

Citat:
Ursprungligen postat av BrutusBeefcake
Ja den har jag sett att du rekommenderat till andra förr, given att jag skall se den! Får se den med ett glas whisky i handen, blir nog perfekt!

Det ska du definitivt göra, solklar fyra i min bok!
Citera
2013-07-22, 20:04
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Citat:

Det ska du definitivt göra, solklar fyra i min bok!

Klockrent kanske en femma för mig då? Fick ju äntligen en efterlängtad femma igen idag med filmen Friend Fantastisk film enligt mig där jag blev berörd av huvudrollsinnehavarnas starka vänskapsband. Väldigt välgjord produktion utöver det och gillade flera aspekter i filmen. Rekommenderar den om du inte sett den
Citera
2013-07-22, 20:16
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrutusBeefcake
Klockrent kanske en femma för mig då? Fick ju äntligen en efterlängtad femma igen idag med filmen Friend Fantastisk film enligt mig där jag blev berörd av huvudrollsinnehavarnas starka vänskapsband. Väldigt välgjord produktion utöver det och gillade flera aspekter i filmen. Rekommenderar den om du inte sett den

Ja, kanske, det är en riktig feelgood-film!

Ja, jag har sett Friend för evigheter sedan och gillade den, tror jag gav den en trea i betyg, men du vet ju hur jag är med betygen. På tal om filmer som påminner om Friend så kanske du skulle uppskatta Monga ifrån Taiwan?

http://www.imdb.com/title/tt1604900/
Citera
2013-07-22, 20:22
Medlem
The Colony.
Förhoppningsvis är den bättre än vad folket på imdb säger.
Citera
2013-07-22, 20:37
Medlem
Arctic Monkeys avatar
Avslutar dagen med Leones debutfilm Il Colosso di Rodi från 1961. Spännande då det inte är en film man hör särskilt mycket om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in