2013-07-22, 03:05
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FUP-12
E45 - Rv 44 - E6 - avtagsväg Kissleberg, västra Uddevalla = 43 km enkel resa, varav 3-4 km stadsbebyggelse och 6-7 km skogsväg. Resten: 110 knyck eller uppåt.

Uppskattning - högst en halvtimme från lägenheten till brunnen på Herrestadsfjället, för någon som kört sträckan tidigare.

Tackar! Om bråket urartade efter midnatt, en mörk S40 sågs köra mot adressen vid 1-2-tiden på natten till söndagen och bilen anmäldes stulen runt 9 eller om den hittades vid 9 morgonen efter...en timmes resväg t o r till fjället inkl. hanterandet på plats - det borde ha hunnits.

Edit: Alla tänkbara färdvägar från lägenheten mot Hunneberg eller från nånstans med slutdestination Hunneberg, hoppas jag att polisen har koll på via olika övervakningskameror?
Finns det webbkameror i Trollhättan? Såna där live-grejer som filmar jämt typ vid stora korsningar eller rondeller eller torg?
Senast redigerad av bokfodral 2013-07-22 kl. 03:12.
Citera
2013-07-22, 03:21
Medlem
Har vi helt avskrivit Kabelvägen som dumpningsplats nu?
Citera
2013-07-22, 03:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GJJ
Har vi helt avskrivit Kabelvägen som dumpningsplats nu?

Tror inte man skall utesluta några platser än inom närområdet, åtminstone inte förrän dessa är rejält genomgångna! Men sen får man kanske börja vara öppen för andra platser också! Men rent logiskt måste man ju börja sökandet på "lämpliga" dumpningsplatser i närheten av brottsplatsen!
Citera
2013-07-22, 04:30
Medlem
Jag undrar om det inte kommer att hända en hel del under veckan som kommer?

Det blir ju nya häktningsförhandlingar för de båda som sitter häktade och då borde det väl även komma något slags uttalande från polis/åklagare om skälen till eventuell fortsatt häktning?

Sen kan jag inte släppa det att Missing People väljer att "ta paus" från fortsatt sökande samma dag (i onsdags) som polisen senare säger att dom fick in ett mycket hett tips! Jag är ju helt övertygad om att det har ett samband!

"Organisationen ska ha fört samtal med polisen för att informera sig om utredningsarbetet givit sådant resultat att man bör ändra sin sökstrategi".
http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2253073-missing-people-tar-paus

"Polisens arbete med att hitta mamman fortsätter. De letar runt i områden med sökhundar, förhör vittnen och bearbetar tips. Och just tips är någonting de får in riktigt många av. I onsdags kom ett av de bästa än så länge.
– Det var ett riktigt, riktigt intressant tips, som vi nu har hört, säger Haraldsson.

Vad är det för tips?
– Det är alldeles för bra för att jag ska kunna berätta det, men det innebär ju att det fortfarande finns en massa, värdefulla tips som kan komma in. Tiden är inte över för för tips, så jag vädjar till allmänheten att höra av sig om de vet någonting, säger han."
http://www.expressen.se/gt/polisens-heta-tips-om-forsvunna-mamman/

Jag hoppas ju starkt på att det där tipset leder fram till att flickan snart hittas och att man därigenom kan fastställa vem som är GM.
Senast redigerad av William.H.Grant 2013-07-22 kl. 04:32.
Citera
2013-07-22, 07:14
Medlem
Peaceans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEXTER-X2
En fråga som önskar ett svar!

Jag tror det finns en ugn för att bränna sopor på Svenäcker skroten. Det var en tipp där tidigare. DB känner tydligen flera som hyr lokal där...
Citera
2013-07-22, 07:59
Moderator
BlueSwedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Fick ett PM för ett par dagar sen men lägger upp det här igen för er att ta del av

Herrestadfjället i Uddevalla enda alternativet ifall de letat ett planerat dumpningsställe. AJ kan fjället som sin egen ficka.
En plats som man kommer att tänka på direkt i samband med AJ är en ruin med brunn, vilken inte ens finns utmärkt på kartan över fjället. En bild hämtat från nätet.

https://www.flashback.org/leave.php?u=https%3A%2F%2Fanonfiles.com%2Ffile%2F3 e1d6b007e2e57bb46e3cabc0adbba4d
ENDA alternativet?! Hoppas inte den personen är polis.....
Varför i hela friden skulle man åka ToR Thn-Uda för att dumpa ett lik vid nån slags "favoritplats" mitt i paniken som troligen rådde?!
Citera
2013-07-22, 08:11
Moderator
BlueSwedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
DHL?
Stallbackaån och den har 3-4 broar över sig i sträckningen mellan Hedeäng och älven.
Citera
2013-07-22, 08:59
Medlem
Vbg1972s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Tack för svar! Spännande! Men om man nu hittar ett sådant spår, hur specifikt är det för ett fordon? Kanske har 90% av alla fordon denna vidd?

Jag har varit vid brandplatsen idag och där syns ännu spår i gräset, men spårvidden kunde inte fastställas pga bärgbäningsbilens spår plus släpspår efter den brunna bilen.

Med andra ord skall hjulspår inte föraktas. Men man får ta i beaktande att många andra kan ha kört där efteråt.
Sorry de sega svaren. Sitter på uselt 3g låååångt från Sverige för tillfället.

Det där med spårvidd är ju svårt att bestämma till en speciell bilmodell. Men man kan ju använda det för att bli lite säkrare.
Citera
2013-07-22, 09:15
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FUP-12
Kollade på foto i denna artikel och fick ett uppslag när jag såg underlaget.

http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2234649-polisens-spar-utbranda-bilen

Min gissning - torvbrand. Hunneberg är full av torvmossar och en glödbrand i torven kan hålla på i veckor och motstå både regn och ihärdigt släckningsarbete. Även om glöden har falnat stannar värmen kvar ett bra tag.

(Annars gillade jag idén med att det skulle röra sig om en magic car!)

Beggrunden går i dagen i området och det är vanlig jord i backen.
Citera
2013-07-22, 09:18
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SAR-skrift
Inte helt omöjligt, va? Bilen brann ju uppenbarligen... Jag gissar på att den brann någon gång mellan 07:30 och 09. Den kan fortfarande ha brunnit när branden anmäldes.

Vid den tiden, särskilt på söndagsmorgnar, är det ofta lite glest bland besökarna.

Jag cyklade förbi brandplatsen först nästa lördag. Är alltså inte särskilt nyfiken. Inte så mycket att glo på. Hittade den genast, tack vare lokalkännedom och din utmärkta vägbeskrivning. I det området finns det bara en väg som kan kallas "traktorväg." Då var det i vart fall inte varmt längre. Låter helst en brottsplats svalna innan jag dyker upp.

Om det inte var blod på golvet i trapphuset och i hissen när tidningsbudet passerade, mellan 06:00 och 06:30, ger detta max 3 timmar att vifta på. Id@s kropp bör i så fall ha dumpats snabbt och effektivt, i närområdet.

Så du menar att polisen frågar efter vittnesmål vid fel tidpunkt? Du tror inte en av polisens främsta prioriteringar är att försöka fastställa tiden så bra som möjligt?
Citera
2013-07-22, 09:19
Medlem
Vbg1972s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueSwede
Stallbackaån och den har 3-4 broar över sig i sträckningen mellan Hedeäng och älven.
Jag var ju också relativt tidigt inne på den ide'n att de kört "raka vägen" till platsen bilen brann. Och dumpade kroppen på vägen.
Jag var där och rekade lite för ca en vecka sedan och kunde bara konstatera att min teori om stora ytor av skog och vatten stämmer. Att söka genom det området runt Hedeäng själv var omöjligt, men Missing People borde ju ha det i åtanke.
Citera
2013-07-22, 09:21
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peacean
Jag tror det finns en ugn för att bränna sopor på Svenäcker skroten. Det var en tipp där tidigare. DB känner tydligen flera som hyr lokal där...

Ligger Svenäckerskroten precis vid gården Svenäcker? Varför skulle man bränna sopor där? Var skulle lokalerna finnas. Kanske en karta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in