Citat:
ReimerDenYngre: Polisen frågar efter vittnesmål natten mellan lördag och söndag på Dannebacken och Hunneberg. Det gör det rimligt att tro att polisen tror att bilen brann då, varför skulle de annars smalna av tiden de ber om tips för??? Någon brand i gryningen eller på dagtid är helt omöjligt på grund av alla turister och älgspanare som rör sig där.
Inte
helt omöjligt, va? Bilen brann ju uppenbarligen... Jag gissar på att den brann någon gång mellan 07:30 och 09. Den kan fortfarande ha brunnit när branden anmäldes.
Vid den tiden, särskilt på söndagsmorgnar, är det ofta lite glest bland besökarna.
Jag cyklade förbi brandplatsen först nästa lördag. Är alltså inte särskilt nyfiken. Inte så mycket att glo på. Hittade den genast, tack vare lokalkännedom och din utmärkta vägbeskrivning. I det området finns det bara en väg som kan kallas "traktorväg." Då var det i vart fall inte varmt längre. Låter helst en brottsplats svalna innan jag dyker upp.
Om det inte var blod på golvet i trapphuset och i hissen när tidningsbudet passerade, mellan 06:00 och 06:30, ger detta max 3 timmar att vifta på. Id@s kropp bör i så fall ha dumpats snabbt och effektivt, i närområdet.