2013-07-22, 02:24
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Och du som är så bra på Google maps kan ju ta fram motsvarande beskrivning om stigkorsningar på en sån där vanlig karta

Haha jag är helt rudis på Google Maps men har för mig att Quarrel fixade, ska kolla.

Ja finns med här https://maps.google.se/maps/ms?msid=217083814073752706279.0004e087d9f2ff6f80f7 f&msa=0
Citera
2013-07-22, 02:24
Medlem
bokfodrals avatar
Jag skrev för nån dag sen hur GM tänkt i den stund de insåg att de måste dra ifrån lägenheten snabbt som sjutton.
Visst, de kan ha pratat flera gånger hur man bäst gör sig av med en kropp, som tagits upp i tråden förut, men då kanske det har gällt nån tänkt person i just de samtalen och då tänker man nog ut en bra och smart plan utifrån just de förutsättningarna, var den personen bor osv och det går liksom inte att översätta som karbonpapper i alla situationer som den som nu har hänt.

Jag tror att, förutom Herrestadsfjället absolut, man måste tänka i ett "fooooort!!!-scenario" och tänka närmaste perfekta vattnet, var är det mest lättgrävt, var är det omöjligt att hitta nån, var är djupaste brunnen/klyftan/skrevan/grottan whatever.

Är ni med i hur jag tänker?
Citera
2013-07-22, 02:26
Medlem
Citat:
ReimerDenYngre: Polisen frågar efter vittnesmål natten mellan lördag och söndag på Dannebacken och Hunneberg. Det gör det rimligt att tro att polisen tror att bilen brann då, varför skulle de annars smalna av tiden de ber om tips för??? Någon brand i gryningen eller på dagtid är helt omöjligt på grund av alla turister och älgspanare som rör sig där.

Inte helt omöjligt, va? Bilen brann ju uppenbarligen... Jag gissar på att den brann någon gång mellan 07:30 och 09. Den kan fortfarande ha brunnit när branden anmäldes.

Vid den tiden, särskilt på söndagsmorgnar, är det ofta lite glest bland besökarna.

Jag cyklade förbi brandplatsen först nästa lördag. Är alltså inte särskilt nyfiken. Inte så mycket att glo på. Hittade den genast, tack vare lokalkännedom och din utmärkta vägbeskrivning. I det området finns det bara en väg som kan kallas "traktorväg." Då var det i vart fall inte varmt längre. Låter helst en brottsplats svalna innan jag dyker upp.

Om det inte var blod på golvet i trapphuset och i hissen när tidningsbudet passerade, mellan 06:00 och 06:30, ger detta max 3 timmar att vifta på. Id@s kropp bör i så fall ha dumpats snabbt och effektivt, i närområdet.
Citera
2013-07-22, 02:29
Medlem
Citat:
Jag skrev för nån dag sen hur GM tänkt i den stund de insåg att de måste dra ifrån lägenheten snabbt som sjutton.
Visst, de kan ha pratat flera gånger hur man bäst gör sig av med en kropp, som tagits upp i tråden förut, men då kanske det har gällt nån tänkt person i just de samtalen och då tänker man nog ut en bra och smart plan utifrån just de förutsättningarna, var den personen bor osv och det går liksom inte att översätta som karbonpapper i alla situationer som den som nu har hänt.

Jag tror att, förutom Herrestadsfjället absolut, man måste tänka i ett "fooooort!!!-scenario" och tänka närmaste perfekta vattnet, var är det mest lättgrävt, var är det omöjligt att hitta nån, var är djupaste brunnen/klyftan/skrevan/grottan whatever.

Jag är med dig och är inne på DHL-ån. Ingen sikt alls. 5 min resväg från BP. Ingen trafik alls. Perfekt diskreta områden för att parkera. Finns även bro som man enkelt kan kasta ner ett lik från.
Citera
2013-07-22, 02:30
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:

Ja absolut men då måste de som har kanonbra lokalkännedom om Området kring Thn verkligen slå sina kloka huvuden ihop och tänka.. nära men ändå svårhittat! Vart är den platsen??? Vi kanske krånglar till det för mycket eller finns hon där vi minst skulle ana att nån skulle gömma en kropp?
Citera
2013-07-22, 02:31
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mossadeq
Jag är med dig och är inne på DHL-ån. Ingen sikt alls. 5 min resväg från BP. Ingen trafik alls. Perfekt diskreta områden för att parkera. Finns även bro som man enkelt kan kasta ner ett lik från.

DHL?
Citera
2013-07-22, 02:32
Medlem
drdracula141s avatar
Någon som vet om aj och dpb har någon vän som har en brännugn?
Citera
2013-07-22, 02:37
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mossadeq

Polisen har antagligen fått det tipset, åtminstone från dig, men vet du om de har sökt där? Jag kan ju inte alls den där stan och i tidningen stod det nåt om att de sökt i ån, var det den ån?
Citera
2013-07-22, 02:39
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Ja absolut men då måste de som har kanonbra lokalkännedom om Området kring Thn verkligen slå sina kloka huvuden ihop och tänka.. nära men ändå svårhittat! Vart är den platsen??? Vi kanske krånglar till det för mycket eller finns hon där vi minst skulle ana att nån skulle gömma en kropp?

Precis. Det är ju därför det skulle underlätta enormt i alla spekulationer om man bara visste vilken tid de lämnade lägenheten och bilen for iväg och exakt vilken tid bilen sattes i brand. Tidsspannet där måste vi väl kunna börja få kläm på, tycker jag.
Citera
2013-07-22, 02:41
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Haha jag är helt rudis på Google Maps men har för mig att Quarrel fixade, ska kolla.

Ja finns med här https://maps.google.se/maps/ms?msid=217083814073752706279.0004e087d9f2ff6f80f7 f&msa=0

Men då så, vad bra! Kan herr Quattroller rita ut en bra väg i blått så man kan se hur det snabbast går att ta sig dit, tro?
Citera
2013-07-22, 02:57
Medlem
FUP-12s avatar
Citat:
Men då så, vad bra! Kan herr Quattroller rita ut en bra väg i blått så man kan se hur det snabbast går att ta sig dit, tro?

E45 - Rv 44 - E6 - avtagsväg Kissleberg, västra Uddevalla = 43 km enkel resa, varav 3-4 km stadsbebyggelse och 6-7 km skogsväg. Resten: 110 knyck eller uppåt.

Uppskattning - högst en halvtimme från lägenheten till brunnen på Herrestadsfjället, för någon som kört sträckan tidigare.
Citera
2013-07-22, 03:02
Medlem
DEXTER-X2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drdracula141
Någon som vet om aj och dpb har någon vän som har en brännugn?

En fråga som önskar ett svar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in