Citat:
Ursprungligen postat av
justanam
Lite seriösare spekulationer på riktigt.
Först är det troligt att tjejen varit i Haga iaf, då tunneln förbinder Haga med centrum. Sedan vet vi att hon blev skjuten.
Att skjuta en person är även för kriminella och psykiskt skjuta en ganska desperat handling. Vad får en person att göra det då? Det kan t.ex. vara ett hot, starkt agg eller också en olyckshändelse.
1: Killarna/killen kanske trodde de skulle få ligga men fick inte det så de försökte med våld. Tjejen drar, killen inser att hon kanske anmäler, blir desperat, tar puffran, springer ikapp, blir hets, hon säger fuck off, killen drar fram puffran hotar att hon inte får anmäla, skjuter.
2: De knarkar, super eller nåt, tjejen drar hem, snubben tycker hon ska betala för kolat hon snortat alt. han kan inte hitta stashet eller nåt annat värdefullt, tror det är bruden som snott, springer efter, säger "ge mig mitt XXX", hon "jag har inte ditt XXX", han hotar med puffran, "det har du visst", blir rasande så han tappar besinningen, kanske full, benzad, kolad, inte vid sina fulla sinnens bruk, skjuter.
3: Snubben är så snäll att han följer henne till bussen. Hon "tur du följde man vet inte om nån filur dyker upp". Han "då får de smaka på denna" flashar sin puffra som råkar gå av.
Hon kanske sköts på nära håll så snubben fick blod på sig eller så ramla hon ihop han hjälper henne upp märker att hon blöder som satan, får panik och drar.
Vad som sen händer och om skottet i Ersboda nu ens är relaterat så kan det vara nån panikhandling; drar till ghettot Ersboda, skjuter ett skott, tänker att kanske nån neger blir indragen istället. Kanske ska dumpa pistolen eller gömma sig hos nån snubbe som inte svarar/öppnar. Är adrenalinstinn skjuter ett skott på fönstret för att han är så gangsta nu. Lättare att skjuta en andra gång. Om skottet i Ersboda var tidigare på kvällen kan han haft lättare att skjuta tjejen sen vad som än var orsaken till första och andra skottet.
I vilket fall är det i grova drag några möjliga händelseförlopp jag kan tänka mig.
Eftersom hon var folkbokförd i Holmsund,
http://www.upplysning.se/person/data/?id=8c8cf679-6ae1-8d29-ad17-d65ca2ea0af7 , så tror jag fortfarande att det hänger ihop med den grova misshandeln i hamnen i Holmsund, några dagar tidigare.
Citat:
http://www.vk.se/937001/grov-misshandel-vid-farjan
Grov misshandel vid färjan
Publicerad 17 juli 2013 kl 19.29 , Uppdaterad 18 juli 2013 kl 18.34
En man i 30- årsåldern blev grovt misshandlad av flera gärningsmän vid hamnen i Holmsund på onsdagskvällen. En stor polisinsats drogs igång och brottsplatsen spärrades av. Två män anhölls och har begärts häktade.
Observera att den misshandlade mannen, är i 30-årsåldern, precis som dom nu anhållna männen.
Fast det är väl bara raketforskare här, som inte ens kan sätta ihop 2+2 och att två så pass grova brott, i så nära anslutning i tid, båda med anknytning till Holmsund, är förstås bara en ren slump.
Kom nu inte med något jävla idiotinlägg om att hon bodde i Göteborg, det börjar bli djävulskt tröttsamt.