2013-07-22, 03:47
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av And3rsson
Om uppgifterna om att GM var blodig stämmer, finns det en möjlighet att GM avfyrat skottet på mycket nära håll. Är ju bara en gissning precis som alla andra, men det skulle iaf kunna förklara varför skottet endast upplevdes som en smällare ifall mynningen var tryckt mot offret. Som en omfamning.

En pistol låter inte allt för mycket. Ofta brukar personer höra "smällare" när det varit skottlossning
Citera
2013-07-22, 03:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
En pistol låter inte allt för mycket. Ofta brukar personer höra "smällare" när det varit skottlossning

En pistol låter mycket. Mer än ett gevär i samma kaliber (ex .22) pga den korta pipan. Speciellt i miljöer som inomhus/tunnlar. Är själv van skytt av pistoler/revolvrar i kaliber 22, 9mm samt .357 så, en 9mm i tunneln har jag mycket svårt att tro att ngn skulle uppfatta som en smällare. En 22a däremot är möjligt, dock ej troligt
Citera
2013-07-22, 03:55
Medlem
Barney Calhouns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av failure
Så du tror att GM har gått runt med en skottskada i ett dygn utan att söka vård, låter som ett väldigt troligt scenario, eller.
Det är hitills den enda teorin som passar in på en sak som stört mig från start.
Hur skulle gärningsmannen hunnit bli blodig på den korta tid mellan det att skottet hördes och hon kommer upp?
Citera
2013-07-22, 04:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barney Calhoun
Det är hitills den enda teorin som passar in på en sak som stört mig från start.
Hur skulle gärningsmannen hunnit bli blodig på den korta tid mellan det att skottet hördes och hon kommer upp?

OM nu uppgifterna om blodig GM stämmer. Vi vet ju inte i vilket skick BO var utöver skottskadan. GM kanske hade hunnit med att spöa på BO först, därav blodet? Men som sagt, allt är ju bara gissningar.
Citera
2013-07-22, 04:31
Medlem
Nord88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sysslomannen
Han friades i hovrätten på grund av nödvärn. Tydligen var det den andre som tog till handgripligheter först. Knappast en säker indikation på att någon är labil och våldsbenägen sådär i allmänhet. Skulle rentav vilja påstå att någon som är generellt labil och våldsbenägen vid övre 20-års åldern brukar ha lämnat lite mer spår i belastningsregistret.

Oavsett vad som har hänt vid tillfället så är bara det faktum att en diskussion om fotboll slutar i handgripligheter ett tecken på att båda parter är labila. Tjejen tog en risk som umgicks med våldsamma och mer eller mindre kriminella individer, det gick illa för henne. Om det visar sig att de är skyldiga så innebär det att det inte var ett random vansinnesdåd och att det inte springer runt en psykopat som skjuter främlingar utan anledning. Det skulle vara ett mycket lugnande besked med andra ord.
Citera
2013-07-22, 04:39
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av And3rsson
En pistol låter mycket. Mer än ett gevär i samma kaliber (ex .22) pga den korta pipan. Speciellt i miljöer som inomhus/tunnlar. Är själv van skytt av pistoler/revolvrar i kaliber 22, 9mm samt .357 så, en 9mm i tunneln har jag mycket svårt att tro att ngn skulle uppfatta som en smällare. En 22a däremot är möjligt, dock ej troligt

Vi får helt enkelt "agree to disagree" då jag också skjutit med bla glock och i utemiljö låter den inte mycket.
Citera
2013-07-22, 04:49
Medlem
Lite seriösare spekulationer på riktigt.
Först är det troligt att tjejen varit i Haga iaf, då tunneln förbinder Haga med centrum. Sedan vet vi att hon blev skjuten.
Att skjuta en person är även för kriminella och psykiskt skjuta en ganska desperat handling. Vad får en person att göra det då? Det kan t.ex. vara ett hot, starkt agg eller också en olyckshändelse.

1: Killarna/killen kanske trodde de skulle få ligga men fick inte det så de försökte med våld. Tjejen drar, killen inser att hon kanske anmäler, blir desperat, tar puffran, springer ikapp, blir hets, hon säger fuck off, killen drar fram puffran hotar att hon inte får anmäla, skjuter.

2: De knarkar, super eller nåt, tjejen drar hem, snubben tycker hon ska betala för kolat hon snortat alt. han kan inte hitta stashet eller nåt annat värdefullt, tror det är bruden som snott, springer efter, säger "ge mig mitt XXX", hon "jag har inte ditt XXX", han hotar med puffran, "det har du visst", blir rasande så han tappar besinningen, kanske full, benzad, kolad, inte vid sina fulla sinnens bruk, skjuter.

3: Snubben är så snäll att han följer henne till bussen. Hon "tur du följde man vet inte om nån filur dyker upp". Han "då får de smaka på denna" flashar sin puffra som råkar gå av.

Hon kanske sköts på nära håll så snubben fick blod på sig eller så ramla hon ihop han hjälper henne upp märker att hon blöder som satan, får panik och drar.

Vad som sen händer och om skottet i Ersboda nu ens är relaterat så kan det vara nån panikhandling; drar till ghettot Ersboda, skjuter ett skott, tänker att kanske nån neger blir indragen istället. Kanske ska dumpa pistolen eller gömma sig hos nån snubbe som inte svarar/öppnar. Är adrenalinstinn skjuter ett skott på fönstret för att han är så gangsta nu. Lättare att skjuta en andra gång. Om skottet i Ersboda var tidigare på kvällen kan han haft lättare att skjuta tjejen sen vad som än var orsaken till första och andra skottet.

I vilket fall är det i grova drag några möjliga händelseförlopp jag kan tänka mig.
Citera
2013-07-22, 05:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av justanam
Lite seriösare spekulationer på riktigt.
Först är det troligt att tjejen varit i Haga iaf, då tunneln förbinder Haga med centrum. Sedan vet vi att hon blev skjuten.
Att skjuta en person är även för kriminella och psykiskt skjuta en ganska desperat handling. Vad får en person att göra det då? Det kan t.ex. vara ett hot, starkt agg eller också en olyckshändelse.

1: Killarna/killen kanske trodde de skulle få ligga men fick inte det så de försökte med våld. Tjejen drar, killen inser att hon kanske anmäler, blir desperat, tar puffran, springer ikapp, blir hets, hon säger fuck off, killen drar fram puffran hotar att hon inte får anmäla, skjuter.

2: De knarkar, super eller nåt, tjejen drar hem, snubben tycker hon ska betala för kolat hon snortat alt. han kan inte hitta stashet eller nåt annat värdefullt, tror det är bruden som snott, springer efter, säger "ge mig mitt XXX", hon "jag har inte ditt XXX", han hotar med puffran, "det har du visst", blir rasande så han tappar besinningen, kanske full, benzad, kolad, inte vid sina fulla sinnens bruk, skjuter.

3: Snubben är så snäll att han följer henne till bussen. Hon "tur du följde man vet inte om nån filur dyker upp". Han "då får de smaka på denna" flashar sin puffra som råkar gå av.

Hon kanske sköts på nära håll så snubben fick blod på sig eller så ramla hon ihop han hjälper henne upp märker att hon blöder som satan, får panik och drar.

Vad som sen händer och om skottet i Ersboda nu ens är relaterat så kan det vara nån panikhandling; drar till ghettot Ersboda, skjuter ett skott, tänker att kanske nån neger blir indragen istället. Kanske ska dumpa pistolen eller gömma sig hos nån snubbe som inte svarar/öppnar. Är adrenalinstinn skjuter ett skott på fönstret för att han är så gangsta nu. Lättare att skjuta en andra gång. Om skottet i Ersboda var tidigare på kvällen kan han haft lättare att skjuta tjejen sen vad som än var orsaken till första och andra skottet.

I vilket fall är det i grova drag några möjliga händelseförlopp jag kan tänka mig.
Eftersom hon var folkbokförd i Holmsund, http://www.upplysning.se/person/data/?id=8c8cf679-6ae1-8d29-ad17-d65ca2ea0af7 , så tror jag fortfarande att det hänger ihop med den grova misshandeln i hamnen i Holmsund, några dagar tidigare.

Citat:
http://www.vk.se/937001/grov-misshandel-vid-farjan
Grov misshandel vid färjan
Publicerad 17 juli 2013 kl 19.29 , Uppdaterad 18 juli 2013 kl 18.34
En man i 30- årsåldern blev grovt misshandlad av flera gärningsmän vid hamnen i Holmsund på onsdagskvällen. En stor polisinsats drogs igång och brottsplatsen spärrades av. Två män anhölls och har begärts häktade.
Observera att den misshandlade mannen, är i 30-årsåldern, precis som dom nu anhållna männen.

Fast det är väl bara raketforskare här, som inte ens kan sätta ihop 2+2 och att två så pass grova brott, i så nära anslutning i tid, båda med anknytning till Holmsund, är förstås bara en ren slump.

Kom nu inte med något jävla idiotinlägg om att hon bodde i Göteborg, det börjar bli djävulskt tröttsamt.
Senast redigerad av PetaFlux 2013-07-22 kl. 05:06.
Citera
2013-07-22, 05:03
Medlem
Nord88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PetaFlux
Fast det är väl bara raketforskare här, som inte ens kan sätta ihop 2+2 och att två så pass grova brott, i så nära anslutning i tid, båda med anknytning till Holmsund, är förstås bara en ren slump.

Hade varit en troligare koppling om det varit en man som blivit skjuten, så länge inte kvinnan deltog i misshandeln dvs.
Citera
2013-07-22, 05:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nord88
Hade varit en troligare koppling om det varit en man som blivit skjuten, så länge inte kvinnan deltog i misshandeln dvs.
Hon kan väl ha haft sex med mannen och anklagat honom för våldtäkt till sina gangsterpolare, eller anmält sina gangsterpolare till polisen för något drogrelaterat och sen när hon blivit konfronterad, skyllt på den misshandlade mannen?

Hur som helst tror jag att hon har något att göra med att han blev misshandlad och att det sen har spårat ur och hon har blivit mördad.

Kan någon ta reda på vem det är som blev misshandlad i Holmsund och om det är samma person som nu sitter häktad?

Det vore ju även intressant att få namn på dom som blev häktade för misshandeln, för att se om dom också tillhör Kogänget?

Då kan vi ju antingen bekräfta eller utesluta min teori.

Observera att det finns ett oändligt stort antal variationer på min teori och jag kan inte skriva ner alla men jag har en känsla av att det här hänger ihop med mordet.
Senast redigerad av PetaFlux 2013-07-22 kl. 05:23.
Citera
2013-07-22, 05:26
Bannlyst
Och nej, hon var inte från Göteborg, hon var från Holmsund.

Citera
2013-07-22, 05:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av h4xx3r_kuk
Är så ruggigt mycket spekulationer här alltså!
Du kanske borde fokusera på att länken till youtubevideon i din signatur, är död sedan två år tillbaks, istället?
Jag är helt övertygad om att dessa händelser hänger ihop men jag förväntar mig inte att någon normalbegåvad ska se det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in