2013-07-22, 02:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Den finns tidningsuppgifter om att en eller bägge av dom anhållna var med på samma fest, då kan man förutsätta att det är festen i Holmsund som avses eftersom det är vittnen därifrån som utfrågats.
För mig verkar det troligt att BO och en av de anhållna (eller bägge) tog en taxi eller körde in till Umeå vid midnatt (när festen tog slut), detta samt att bägge har varit dömda för brott är nog det som polisen gått på när dom gjort husrannsakan och gripit killarna.
Isåfall så fick polisen snabbt fram adress och vilken chaufför det var. 10-15 minuter och två-tre-samtal så skulle körningen ha hittats och polisen fått adress de lämnades på och säkert även kommit i kontakt med chauffören som körde.
Citera
2013-07-22, 02:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ambulance
Kanske bara en simpel "efterfest" med lite röka och öl, kanske bara BO och GM 1 och 2.

Tror jag med, därför hon inget sa till de övriga, som inte visste att hon gillade röka.. Klassiskt scenario, men vem fan sköt henne då?
Citera
2013-07-22, 02:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rej_2001
Tattarspåret

http://www.vk.se/926501/vagpirater-i-lanet

"Polisen tror dom inte är farliga"

Får nog uppdatera den texten snart!

Ja där har vi det!

Tjej är på lugn fest i Holmsund. Två snubbar med bl.a. vapenbrott och narkotikabrott i registret säger "vi drar hem till oss, det var så länge sen vi hängde." De drar dit. Hänger. Snubbarna säger " ja nu är klockan snart halv sju, du bör gå så du hinner med bussen du måste hinna göra dig fin till dopet." Tjejen går. Hon går genom en öppen allmän plats via nybyggda, välupplysta breda gång och cykeltunneln vid tågstation. Där står vägpiraterna plötsligt och erbjuder en guldkedja till vrakpris. Tjejen avböjer men vägpiraterna tar fram en pistol och skjuter henne. Sen försvinner de.
Citera
2013-07-22, 02:28
Medlem
DigDeeps avatar
Dom här två anhållna är dom med i "bruna laget" eller delar dom bara lägenhet?
Citera
2013-07-22, 02:33
Medlem
Bagueras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DigDeep
Dom här två anhållna är dom med i "bruna laget" eller delar dom bara lägenhet?
Delar bara lägenhet.
Citera
2013-07-22, 03:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justanam
Ja där har vi det!

Tjej är på lugn fest i Holmsund. Två snubbar med bl.a. vapenbrott och narkotikabrott i registret säger "vi drar hem till oss, det var så länge sen vi hängde." De drar dit. Hänger. Snubbarna säger " ja nu är klockan snart halv sju, du bör gå så du hinner med bussen du måste hinna göra dig fin till dopet." Tjejen går. Hon går genom en öppen allmän plats via nybyggda, välupplysta breda gång och cykeltunneln vid tågstation. Där står vägpiraterna plötsligt och erbjuder en guldkedja till vrakpris. Tjejen avböjer men vägpiraterna tar fram en pistol och skjuter henne. Sen försvinner de.

Undrar hur mycket en sådan filur skulle få sålt 6.30 en lördagmorgon tro. Lär inte bli många riksdaler. Nä, nog för att jag har ett gott sinne för humor och ironi men kan nog med stor sannolikhet säga att det inte är ett troligt scenario.
Däremot är jag mer nyfiken på vilket vapen som använts. Om vi ponerar att fönstret och kvinnan besköts med samma vapen så ser hålet i fönstret ganska grovt ut. Det är tydligt att skottet kommit utifrån eftersom hålet är större på insidan av glaset. Även persiennen verkar ha slitits med. Men skulle inte en sådan kaliber (9mm +) låta skapligt jävla högt om vi nu ponerar att BO blev skjuten bakom perongen på hagasidan. Borde väl inte råda nån tvekan om, för de som väntar där, att det inte är frågan om ett tigerskott. Eller har jag fel?

Skadorna var ju dessutom omfattande på BO (uppenbarligen). Palme sköts med en 357:a (troligen) och avled omgående. Hur högt skulle den typen av vapen låta kontra en 9mm eller en 22:a? Nån som har koll på sånt?

Till sist vill jag bara säga att tragiken bakom det här är enorm. Ingen förtjänar att avsluta sitt liv på det här sättet, oavsett vilka val man gör eller vilka man umgås med. Jag hoppas verkligen att de skyldiga straffas och straffas hårt och länge. Livstid är det enda rätta. Men vi bör ha en viss försiktighet här i tråden att spekulera kring personer. Redan har flera hängts ut som inte har något med saken att göra. Det kan få märkliga konsekvenser. Det är bra att det diskuteras och spekuleras men låt det inte gå överstyr.

Peace
Citera
2013-07-22, 03:13
Medlem
Om gm var blodig så finns möjligheten att han blev skjuten (ev vådaskott) av henne (vid huset) först , hon släpper pistolen springer mot centralstationen gm (lindrigt skadad)tar upp pistolen jagar ikapp henne..
Citera
2013-07-22, 03:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paybacks
Om gm var blodig så finns möjligheten att han blev skjuten (ev vådaskott) av henne (vid huset) först , hon släpper pistolen springer mot centralstationen gm (lindrigt skadad)tar upp pistolen jagar ikapp henne..

Fast då borde det väl ha stått något om det i media, att en av GM var skadad? Och misstankegraden borde väl då vara högre än vad den är?
Citera
2013-07-22, 03:27
Medlem
Barney Calhouns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paybacks
Faktiskt en av dom mer troliga teorierna i tråden hittills.
Jag har väldigt svårt att tro att det är ett planerat mord.
Lek med pistol sedan ett vådaskott, sen precis vad som hände är nästintill omöjligt att lista ut utan insyn i utredningen.
Citera
2013-07-22, 03:31
Medlem
failures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barney Calhoun
Faktiskt en av dom mer troliga teorierna i tråden hittills.
Jag har väldigt svårt att tro att det är ett planerat mord.
Lek med pistol sedan ett vådaskott, sen precis vad som hände är nästintill omöjligt att lista ut utan insyn i utredningen.

Så du tror att GM har gått runt med en skottskada i ett dygn utan att söka vård, låter som ett väldigt troligt scenario, eller.
Citera
2013-07-22, 03:40
Medlem
Om uppgifterna om att GM var blodig stämmer, finns det en möjlighet att GM avfyrat skottet på mycket nära håll. Är ju bara en gissning precis som alla andra, men det skulle iaf kunna förklara varför skottet endast upplevdes som en smällare ifall mynningen var tryckt mot offret. Som en omfamning.
Citera
2013-07-22, 03:45
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Tror inte man ska ta vittnesuppgiften om en blodig man på allt för stort allvar. Har du 10 personer som upplever exakt samma händelse så kan dessa vittnesuppgifter vara helt uppåt väggarna. Ett vittne kanske såg en vit 2 meters kille medans den andra såg en svart kort man fast de observerade exakt samma sak

Edit: Som jag förstått det så är det 1 vittne som sett en blodig man
Senast redigerad av tdlefnierregus 2013-07-22 kl. 03:46. Anledning: tillägg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in