Citat:
Ursprungligen postat av
justanam
Ja där har vi det!
Tjej är på lugn fest i Holmsund. Två snubbar med bl.a. vapenbrott och narkotikabrott i registret säger "vi drar hem till oss, det var så länge sen vi hängde." De drar dit. Hänger. Snubbarna säger " ja nu är klockan snart halv sju, du bör gå så du hinner med bussen du måste hinna göra dig fin till dopet." Tjejen går. Hon går genom en öppen allmän plats via nybyggda, välupplysta breda gång och cykeltunneln vid tågstation. Där står vägpiraterna plötsligt och erbjuder en guldkedja till vrakpris. Tjejen avböjer men vägpiraterna tar fram en pistol och skjuter henne. Sen försvinner de.
Undrar hur mycket en sådan filur skulle få sålt 6.30 en lördagmorgon tro. Lär inte bli många riksdaler. Nä, nog för att jag har ett gott sinne för humor och ironi men kan nog med stor sannolikhet säga att det inte är ett troligt scenario.
Däremot är jag mer nyfiken på vilket vapen som använts. Om vi ponerar att fönstret och kvinnan besköts med samma vapen så ser hålet i fönstret ganska grovt ut. Det är tydligt att skottet kommit utifrån eftersom hålet är större på insidan av glaset. Även persiennen verkar ha slitits med. Men skulle inte en sådan kaliber (9mm +) låta skapligt jävla högt om vi nu ponerar att BO blev skjuten bakom perongen på hagasidan. Borde väl inte råda nån tvekan om, för de som väntar där, att det inte är frågan om ett tigerskott. Eller har jag fel?
Skadorna var ju dessutom omfattande på BO (uppenbarligen). Palme sköts med en 357:a (troligen) och avled omgående. Hur högt skulle den typen av vapen låta kontra en 9mm eller en 22:a? Nån som har koll på sånt?
Till sist vill jag bara säga att tragiken bakom det här är enorm. Ingen förtjänar att avsluta sitt liv på det här sättet, oavsett vilka val man gör eller vilka man umgås med. Jag hoppas verkligen att de skyldiga straffas och straffas hårt och länge. Livstid är det enda rätta. Men vi bör ha en viss försiktighet här i tråden att spekulera kring personer. Redan har flera hängts ut som inte har något med saken att göra. Det kan få märkliga konsekvenser. Det är bra att det diskuteras och spekuleras men låt det inte gå överstyr.
Peace