2013-07-21, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
... Vilken notering gjordes på hennes fejja vid 15-16-tiden ?
Den om att det stod att hon (VB) skulle träna och plugga hos kompis, antar jag. Denna tråd har i alla fall återkommande påpekat den uppdateringen. (Jag har läst de första 335 sidorna av denna tråd och befinner mig på 130515; spännande att läsa hur det spekulerades i det skedet. Vid den tiden dyker uppgiften om att KJ hämtat VB i hennes hem på eftermiddagen den 4/5, om det stämmer vet jag inte... Som vanligt svårt att härleda mängden påståenden till någon källa; uppgifter kastas in och broderas ut, sanna eller falska.)

Tillägg: kanske var det ett annat meddelande som var den sista uppdateringen av VB:s facebook-konto, efter kl 15, my mistake, om man ska tro inlägget av Lalajlaj:

https://www.flashback.org/sp43446301
Senast redigerad av Kinuski 2013-07-21 kl. 22:00.
Citera
2013-07-21, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
NB: min fetning ovan.

När är det sista säkra livstecknet från VB? Finns det något säkert vittnesmål om att alls ha sett henne den 4/5? Är facebook-uppdateringen på eftermiddagen, någon gång mellan kl 15-16 (lokal tid?), ett säkert tecken på VB i livet? (Vilken grad av bevisning finns för det; IP-nummer? Som dock VB:s mor - någon mer - förmodligen också använder? Konkret vittnesmål om att ha sett henne? Det påstådda kvinnliga vittnet som angett att VB setts i området för KJ:s bostad vid 21-tiden är kanske inte något värt.)

Ang sista säkra livstecknet: enl uppgift från Kuriren-artikel delade VB ut reklam på lördagar och hon gjorde så "även denna lördag", detta känns tycker jag som en relativt säker uppgift. Och om VB hade som x-tra jobb att dela ut reklam och inte av ngn anledning infann sig på jobbet/gjorde sin syssla så borde ju arb-givaren ha uppmärksammat det.
Å andra sidan; har för mig att Kuriren skriver om detta efter att ha varit hemma hos VB:s mor, kanske kommer uppgiften bara från VB:s mor och dubbelkollades inte?
Citera
2013-07-21, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Ang sista säkra livstecknet: enl uppgift från Kuriren-artikel delade VB ut reklam på lördagar och hon gjorde så "även denna lördag", detta känns tycker jag som en relativt säker uppgift. Och om VB hade som x-tra jobb att dela ut reklam och inte av ngn anledning infann sig på jobbet/gjorde sin syssla så borde ju arb-givaren ha uppmärksammat det.
Å andra sidan; har för mig att Kuriren skriver om detta efter att ha varit hemma hos VB:s mor, kanske kommer uppgiften bara från VB:s mor och dubbelkollades inte?
Om du kan gräva fram länken till artikeln vore det intressant att läsa.
Citera
2013-07-21, 22:19
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buddisch13
Det är nog VBs mor som är det sista vittnet att se henne hemma & enl henne så blir VB hämtad av den vän som hon ska plugga hos. Exakt tid vet ja inte nu mellan 15-16 borde det va VB beställde efterrätt till efter middagen & hon skulle komma hem på kvällen.

Men när skulle hon träna? Ursäkta om jag ställer en knasig fråga här men, om hon skulle träna och sen plugga hos en kompis och blir hämtade av denne kompis på eftermiddagen, när skulle hon träna? Eller trodde VB att hon skulle få skjuts isf av KJ till träningen för att sen efter den bli hämtad av honom (eller ta sig till honom på annat sätt) för att plugga hemma hos honom?

Edit: såg detta sen https://www.flashback.org/sp43446301
Senast redigerad av bokfodral 2013-07-21 kl. 22:21.
Citera
2013-07-21, 22:26
Medlem
Nu är jag ny här,men det känns oroväckande att svensk polis har så svärt att lägga dom sista pusselbitarna, vi har detta fall och det i trollhättan med den mördade småbarnsmamman. ingen av misstänkta gärningsmännen är dom skarpaste knivarna i lådan om man säger så. Likt förbaskat
sker det inga genombrott av polisen. Har de misstänkta bara tur eller håller svensk polis inte måttet??
Senast redigerad av ebh 2013-07-21 kl. 22:35.
Citera
2013-07-21, 23:12
Medlem
jukeboxflowerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jasonlives
Nu har ju Hemvärnet och polisen sökt igenom ett stort antal värn, bunkrar, skansar och allt vad det heter.

Om det nu inte finns något gammal bunker som Försvarsmakten glömt bort och inte finns i deras register.

Samtidigt så ska man ju tänka på att Hemvärnet inte går runt med utrustning som kan se spår av blod. Så en flera år gammal bunker som stått öppen i X antal år, där urskiljer man inte blod med blotta ögat.
Räcker ju med att GM iallafall rensat undan all utrustning han använt så är det ju nästan omöjligt att se något.

Frågan är hur nogranna de varit när de gått igenom forten. framförallt mjösjöfortet, pagla - anläggning 8, södra åberget. Har man haft med sig folk som verkligen känner till forten utan och innan. Även alla hemliga exit-tunnlar som också kan användas som ingång om man öppnat dem. Ex. så skall enligt uppgift anläggning 8 eller 10 ha en sådan tunnel. Jag tycker inte det räcker att gå fram till stora ingången, titta om någon gjort åverkan på dörr eller lås, titta efter bilspår m.m. GM kanske inte använt den officiella vägen in i fortet.
Citera
2013-07-21, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
Ytterligare tillägg. Men jag är skeptisk till huruvida BO alls lämnade mtGM:s lgh vid 21-tiden, då även BO:s mobiltelefon påstås ha gett sin sista vink till någon av masterna i Boden. Vad har vi för stöd för uppgiften att BO lämnade KJ:s lgh? Det är den mtGM:s utsaga. Det påstådda kvinnliga vittnet som sägs ha iakttagit BO i området vid 21-tiden verkar ifrågasatt på denna tråd redan för ett par månader sen, så vitt jag kan uppfatta.

https://www.flashback.org/sp43451844
Citera
2013-07-21, 23:37
Medlem
Aldrig i livet kan hemvärnet mfl ha sökt igenom alla bunkrar och andra försvarsanläggningar ute i skogen, det finns så många att ni anar inte. Dessutom är en del av dem inte framkomliga för de kan vara delvis rivna men säkert skulle man kunna kila ned en hand i något hål ändå... Utöver alla försvarets ställen så kan ju kroppsdelarna ligga i vilket vanligt hål som helst i skogen som någon fyllt igen. Hur ska någon veta var man ska leta? Fynden på berget var ju ganska taffligt gömda men vem säger att GM inte var mindre stressad och mer noga när händerna gömdes. Sannolikt så var det något med dem som han ansåg var mer 'farligt' än de andra delarna och därför gömdes de mer väl eller så har någon räv bara burit iväg med dem...
Citera
2013-07-22, 00:19
Medlem
Min fru har pratat en del med VB:s mamma på senare tid.
Ska se om det finns någon info...
Citera
2013-07-22, 00:43
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ebh
Nu är jag ny här,men det känns oroväckande att svensk polis har så svärt att lägga dom sista pusselbitarna, vi har detta fall och det i trollhättan med den mördade småbarnsmamman. ingen av misstänkta gärningsmännen är dom skarpaste knivarna i lådan om man säger så. Likt förbaskat
sker det inga genombrott av polisen. Har de misstänkta bara tur eller håller svensk polis inte måttet??

Svensk polis är konstaterat sämst av alla i en nordisk jämförelse (fem länder). Om polisen inte tar gärningsmannen på bar gärning eller vittnen berättar för utryckande polis vad GM heter och bor, vilket i allmänhet innebär att mordfallet blir ett spaningsmord, är möjligheten att lösa brottet hårfint nära obefintligt. Lyckade polisresultat i Sverige vilar nästan alltid helt i händerna på allmänheten.
Citera
2013-07-22, 00:47
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
http://sv.netlog.com/majoren17/extra

KJ har inte gått gymnasiet, och valde att bara plugga historia. Om han begått brottet och undgår rättvisan handlar det bara om tur, och slump. Har svårt att tänka mig att han kunnat agera särdeles klyftigt.

Det, och mycket annat, talar för en medhjälpare.
Citera
2013-07-22, 03:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
De flesta sjöar och tjärnar var isbelagda eller delvis isbelagda. I marken var det tjäle om inte marken bestod av sand.

Efter den 5/5 är jag mycket tveksam att det fanns någon is alls kvar.
Älven gick upp valborg och den 8/5 var jag uppe och hälsade på några mil från boden och då var det i det närmaste 20gr varmt och ingen tillstymmelse av snö eller is.

Jag anser att alla vattendrag är tänkbara dumpplatser av olika saker.

Kläder osv är uppeldade och resten ligger i älven eller i en sjö.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in