Citat:
Är det en kombi också? Grattis, det blir faktiskt relativt lätt att hitta. Enligt Volvos försäljningssiffror såldes sedanmodellerna i betydligt högre antal under 70-talet. Och så vit dessutom. Och ägare inom 10 mil från Stockholm. Då är vi nere i ett relativt litet antal bilar om man jämför med utgångsläget. Mmm...men å andra sidan undrar jag om inte de här tre figurerna möjligtvis var så iskalla att de inte ens brydde sig om att stjäla bilar? Det är förvisso som vanligt bara ett utslag av min fantasifulla fantasi, men jag tror nog de här männen hade tillgång till bilarna under hela den tid de bevakade Palme. Och då var bilarna förmodligen inte stulna för det hade ju varit ganska så riskabelt. Om de inte stod parkerade i ett privatgarage förstås ända fram till mordkvällen förstås men då bör de ha stått ganska nära Sveavägen tycker man. Jag gissar på att bilarna var svenskägda. Vem vet, ibland är det någon som skriver korta, mysko inlägg härinne och som använder sig av ett reg.nr. som signatur Numret går visserligen till ett terrängfordon men ändå...Kanske numret gick tidigare till ett annat fordon? Jag vet inte hur de gör med gamla nummerplåtar när bilar utrangeras. Jag är inte helt säker på att det var volvo 140 eller 240. Om jag inte missminner tycker jag mig ha läst att det handlade om en vit volvo kombi och då är det väl en vit 145:a eller 245:a som är aktuell isåfall?
Men tillbaka till din "löpare" med isvana och Kongoerfarenhet. Hur har du kommit på just den kombinationen då? Den är himla bra men man vill ju veta mera.
Men tillbaka till din "löpare" med isvana och Kongoerfarenhet. Hur har du kommit på just den kombinationen då? Den är himla bra men man vill ju veta mera.
Har du ett nummer du vill testa så ring transportstyrelsen imorgon och tala med någon där. Uppgifter om gamla fordon skall finnas med där.
Det började med att jag granskade hur han sades springa. Jag har själv ägnat mig åt orientering på amatörnivå och insåg att jag förmodligen skulle sprungit på ett liknande sätt om jag varit Palmemördare. Det är någon som sprungit mycket i terräng och på halt underlag som springer så. Sedan funderade jag på hur människan kunde agera så självklart, iskallt och rationellt under hela förloppet. Min insikt är att han har fått träning och förmodligen dödat förut, med största sannolikhet i militära sammanhang, det är inte en seriemördare vi talar om på det traditionella viset. Också hans förmåga till improvisation talar för en person med militär bakgrund på något vis. Eftersom svensk militär ytterst sällan tar människor av daga måste personen i så fall tjänstgjort någonstans utomlands och ett ställe där jag vet att det förekom ett antal svenska legosoldater är Kongo. Det stämmer dessutom ganska bra in på åldern i signalementet, någon från WWII hade varit 20 år för gammal och Koreakriget var mer sofistikerat än Kongo. Dessutom så stämmer en Kongoveteran in på en kategori av människor som torde hata Palme, det vill säga högerextrema åsikter och dylikt.
Så kom jag fram till det och kombinationen är faktiskt ganska tilltalande.