Citat:
Ursprungligen postat av
MBoudine
Nu är det så att du vet absolut ingenting om huruvida Palme träffades av en eller två kulor med mindre att du själv sett kroppen. Har du det ?
CIA kontaktades/tillfrågades men avböjde och frågan gick då vidare till PKK eller motsvarande grupp, ja.
Nej, polisen har inte utrett mer än eventuell inblandning av svenska PKK-aktivister, men GM-gruppen togs in från DDR eller BRD.
Palme mördades på misstanke om att vara en säkerhetsrisk eller landsförrädare .. Ett fullkomligt befängt påstående och du tycker dig ha på fötterna att utnämna andra till foliehattar ..? Ingen självkritik alls ? Landsförräderidravlet är det officiella Sveriges plan B när A-planen - CP-teorin - sprack.
Jag har en mycket klar uppfattning om att Palme bara träffades av en kula genom kläderna han bar. Det har jag alla belägg jag behöver för att anse mig veta att det är så. Om du vill ha mer belägg, gör då ett seriöst försök att få se kläderna i verkligheten.
Hans Holmér ägnade större delen av 1986 åt att utreda PKK-spåret. Om du visste hur mycket dokument som finns i Palmearkivet som handlar om PKK skulle du nog inte säga som du gör. Polisen gör betydligt mer än det som står i Aftonbladet.
Jag sade att foliehattar brukade skylla på USA så fort något ont händer. Jag angrep ingen, jag bara sade att den teorin förespråkas av många personer jag träffat som är foliehattar. Empiriska undersökningar, alltså.
Det är inget befängt påstående. PG Vinge själv (första säpochefen) ansåg att Palme var en säkerhetsrisk, vilket bidrog till hans avgång. Det fanns betydligt fler i samhället som ansåg Palme som en säkerhetsrisk och landsförrädare, men detta motiv vill du inte ens se åt. Du väljer att förespråka en utländsk dödspatrull från en kurdisk terroriströrelse som huvudspår, en organisation som i princip bara mördat avhoppare utomlands. Var Palme PKK-avhoppare?
Jag har sagt det förr och jag säger det igen, presentera trovärdiga belägg för ditt påstående så lovar jag att ta saken i övervägande, men när du bara kan komma med kvalificerat trams drar jag öronen åt mig.
Om jag fick välja mellan din utländska dödspatrull och Christer Pettersson som huvudspår väljer jag Pettersson. Och då anser jag att Pettersson-spåret är rent trams. Där finns i alla fall indicier, han befann sig trots allt i området under tidpunkten för mordet om inte annat. Du har ingenting som styrker din teori.