Silver Mountain Water, nog en av mina absoluta favoriter ifrån Creed, och även Oliver Creeds favorit (om det säger något ). Jag vet att vissa inte gillar den, men andra älskar den.
Någon som har en åsikt om Carolina Herrera CH men? Tänkte som höst/vinterparfym. Tycker recensionerna ser lovande ut, men har haft lite svårt att hitta samples.
Jag är intresserade av ett par oljor från Starring Fragrances. Det är roll-on oljor som kommer i 9 ml glas flaskor. Jag kommer totalt att handla ca 50 ml och priset kommer vara runt 400 kr. Om tullen nu får tag på flaskorna, hur mycket kan dom ta i tullavgift då?
Jag är intresserade av ett par oljor från Starring Fragrances. Det är roll-on oljor som kommer i 9 ml glas flaskor. Jag kommer totalt att handla ca 50 ml och priset kommer vara runt 400 kr. Om tullen nu får tag på flaskorna, hur mycket kan dom ta i tullavgift då?
Min erfarenhet som jag nämnt tidigare är att man brukar kunna klara sig om man handlar för under 500 kr men om de tar ditt paket skulle jag tro att avgifterna kan bli runt 125-150 kr. Där momsen är på 25%, tullavgift på ca 5% plus eventuella andra administrativa avgifter.
Min erfarenhet som jag nämnt tidigare är att man brukar kunna klara sig om man handlar för under 500 kr men om de tar ditt paket skulle jag tro att avgifterna kan bli runt 125-150 kr. Där momsen är på 25%, tullavgift på ca 5% plus eventuella andra administrativa avgifter.
Bara postens avgifter låg på 100:- när jag fick mitt paket. Kändes ju lite som en fast avgift.
Men det är säkert mindre chans att åka fast men billigare saker som Nic78 säger.
Det är också därför många märker saker som "gift" när man köper från t.ex USA