2013-07-21, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dr-no
Det där med att hon var "fin flicka" börjar jag tvivla på.
Anledningar: det mörkas och att inga "vänner" vill uttala sig samt alla inlägga om att låta familjen sörja och sluta spekulera tycker jag lutar åt att det fanns en mörkare sida hos kvinnan. Möjligen drogkretsar.

Citat:
Ursprungligen postat av Lasermannet
Det spelar ingen roll om hon var alkis/pundare, hon är inte en sämre människa för det? oavsett människa så förtjänar inte någon i den åldern bli berövad på livet av en idiot? dessutom känner jag inte ens tjejen och hennes familj men det kan var schysst att tänka på de anhöriga. Tänk om det var din syrra eller något, och hennes ex döda henne eller dylikt.

håller med. sen tycker i alla fall inte jag att det väger tungt om någon vänn/familjmed säger efter att hon dött att hon var bra tjej. alla säger det om alla som dör typ. men jag har gått skola med *ove och visst fan är det synd om henne och hennes familj. men hon hängde verkligen inte bara i normala oskyldiga kretsar.

hennes omgivning kanske ska ge fan i att lsäa här. vilket som helst pucko vet vad som skrivs på FB när någon mördas. jag skulle i alla fall inte läsa på Fb om min brorsa blev mördad.

med allt detta sagt så förtjänar ingen människa att dö som hon gjorde, oavsset hur hon levde. hoppas de skyldiga åker ditt, blir straaffade och familjen kan få ro.
Citera
2013-07-21, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zlopy
En av männen som sitter anhållen för mordet på den 22-åriga kvinnan i Umeå var god vän med kvinnan.
– De var på samma fest. @ aftonbladet
Hon var på två olika fester under kvällen/natten. Ingen på fest 1 visste att kvinnan skulle på en fest 2.
Citera
2013-07-21, 18:13
Medlem
DigDeeps avatar
Eller så har någon blivit väldigt förbannad för att hon sov kvar hos "grabbarna som delar lägenhet" och visste att hon skulle ta första bussen hem....och väntade vid Centralstationen...
Citera
2013-07-21, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klabbern
Kan ju vara fullt möjligt att hon sovit över hos de som sitter anhållna.
Sen skulle hon väl med tåget eller bussen till nåt barndop tyckte jag att jag läste i tråden.
Så stötte hon på GM där.
Att MH o HE sitter anhållna är väl isf för att de såg henne senast i livet (förutom fotbollslaget).
Verkar ju som polisen söker med ljus o lykta efter något eller någon.
Helikopter aktivitet bl.a.
Polisen verkar famla i mörkret. Har nog inte den blekaste.
Tror de som sitter anhållna släpps senast i morgon.
En komplett galning lös i Umeå med andra ord är vad jag tror.
Därav att de inte vill gå ut med någon som helst information för att inte skapa panik.

Man spärrade tidigt av mot Hagahållet och det betyder av polisen var säkra på att GM flytt ditåt. Förmodligen har man tidigt besökt bostaden där kvinnan senast sågs, förmodligen på efterfest på Haga, hos misstänkte GM. När polisen knackade på där så öppnade nog ingen dörren och grabbarna har en del att förklara. Misstänkte Gm höll sig undan och tvättade sig och bytte kläder etc.

Haga är ett litet område i Umeå. Verkar jäkla märkligt om både en random galning som går lös bor just på Haga och flydde dit efter dådet och att BO var på efterfest på just Haga och senast sågs i livet där (antar jag). Möjligen kan man förklara det med att Hagahållet är mer "naturligt" för en mördare att fly in i än in mot centrum rent vägmässigt (fast svårare att gömma sig där än inne i centrum kanske, om man nu inte bor på Haga?), men jag vet inte, förmodligen flyr väl en mördare mot ett välkänt område iaf, så någon koppling till Haga har han nog iaf.

Det rimliga är väl att BO somnade vid efterfesten på Haga. Någon av killarna har blivit förbannade och dödat henne.
Citera
2013-07-21, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dr-no
Du fattade inte.

Jag söker ett motiv. Det är en jäkla stor skillnad att leta bland pundarkretsar eller mamma fina flicka som aldrig druckit en cider.

Jag dömer ingen.

Ok ok, men folk kan lätt tro att hon är pundare om folk skriver så vilket inte är så kul för familjen kanske
Citera
2013-07-21, 18:19
Medlem
Ja jag har aldrig tidigare tagit del av så "tyst" tråd vad gäller kännedom om mordoffret.

Man får ju hoppas att anhöriga inte tar del av spekulationer på nätet. Det vore inte bra. Här skrivs en del "sanningar".

Sen kanske det inte har så stor betydelse om hon var en hemvävd tjej eller en partajare.
Hon är mördad och runtom finns det sörjande människor.
Det ta är en tragedi för mååånga.
Citera
2013-07-21, 18:20
Medlem
Ursprungligen postat av klabbern
Kan ju vara fullt möjligt att hon sovit över hos de som sitter anhållna.
Sen skulle hon väl med tåget eller bussen till nåt barndop tyckte jag att jag läste i tråden.
Så stötte hon på GM där.
Att MH o HE sitter anhållna är väl isf för att de såg henne senast i livet (förutom fotbollslaget).
Verkar ju som polisen söker med ljus o lykta efter något eller någon.
Helikopter aktivitet bl.a.
Polisen verkar famla i mörkret. Har nog inte den blekaste.
Tror de som sitter anhållna släpps senast i morgon.
En komplett galning lös i Umeå med andra ord är vad jag tror.
Därav att de inte vill gå ut med någon som helst information för att inte skapa panik.

Citat:
Ursprungligen postat av Tycker
Ungefär samma tanke förde jag fram tidigare i tråden men blev i princip utskrattad. Jag tror detta kan ligga mitt emellan sanning och dikt... Det är en bra teori.

Jag har också funderat på våldtäkten tidigare på kvällen i parken.... Kan hon på sin väg till morgonbussen till Holmsund (skulle väl gå vid 7-tiden) ha blivit förföljd av samme våldtäktsman? Han kan ju t o m ha kommit i kapp henne och försökt vålda henne. Hon kanske antingen kände igen honm eller i vart fall såg hans ansikte varför han ansåg att han måste tysta henne! Att hon hade mobilen i handen kan ju tyda på att hon försökt kontakta 112 för att får hjälp...

I så fall har vi nog en skogstokig mördare i frihet!

Fullt möjligt att det ligger till så, en "maniac" på rymmen som polisen söker.
Sen vill de ej gå ut med information för att inte skrämma upp invånarna.
Citera
2013-07-21, 18:20
Medlem
Jag har oerhört svårt att tro att anhållne M*artin ska kunna ha gjort något sådant. Sen är det intressant att läsa olika teorier i den här tråden om att Polisen inte skulle ha något på fötterna och famla i mörker. Visar inte snacket igår om att dom inte hade några misstänkta, för att sedan 2 timmar efteråt gripa dessa två, att dom just har koll men för den skullen inte läcker ut något? Ett jävla svammel här inne som oftast
Citera
2013-07-21, 18:21
Medlem
Eftersom det spekulerats i div droger.. Det kan inte vara så att BO snott åt sig div substanser och cash sedan dragit mot stationen där hon sedan blev skjuten av ..ja vem vet?
Citera
2013-07-21, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lefty`
Jag har oerhört svårt att tro att anhållne M*artin ska kunna ha gjort något sådant. Sen är det intressant att läsa olika teorier i den här tråden om att Polisen inte skulle ha något på fötterna och famla i mörker. Visar inte snacket igår om att dom inte hade några misstänkta, för att sedan 2 timmar efteråt gripa dessa två, att dom just har koll men för den skullen inte läcker ut något? Ett jävla svammel här inne som oftast

Man ska såklart vara försiktig med att lägga skulden på de som anhållits även om de troligen anhållits av en anledning.

Frågan de som känner personerna kan ställa sig och svara på: Är detta personer som kan tänkas inneha skjutvapen? Det troligaste är kanske en Pistol och det är inte vem som helst som äger och desto mindre har den på sig när man tex är ute och festar.

Anledningen till varför ett skott avlossas mot BO finns det många av, det skulle tom kunna vara ett misstag.

Men frågan är väl om detta är personer som har liknande vapen öht.
Citera
2013-07-21, 18:29
Medlem
Kozooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av runefjun
Antingen är inte så många gamla bekanta och skolkamrater reggade på flashback eller så är det bara så att vi som är det vill visa familjen respekt och inte bidra till flasbacks famösa ryktesspridning. Vet att flera vänner och bekanta följer tråden i alla fall.

Vila i frid Tove.

Känner likadant, en genuint fin tjej som alltid var trevlig när man träffade hon fick sätta livet till.
Tragiskt och jävligt tråkigt, av respekt för familjen och nära vänner så har jag också undvikit att diskutera Tove i detalj, känns som att spekulationerna skulle göra mer skada än nytta när Fb väl sätter igång.
Citera
2013-07-21, 18:35
Medlem
sleipner8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlanetCaravan
Ge mig bilden på tjejen! Jag orkar inte läsa igenom varje sida, måste se en bild för att veta om det är en jag känner eller inte!
https://www.facebook.com/t*ve.sehli*

Lata människa!!!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in