2013-07-21, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dr-no
Hamp*s Eriks*on gillar Mafia Wars på fejjan. Han kanske tycker det är coolt att springa runt med pickan på stan?
https://www.facebook.com/hamp*s.eriks*on.3766?fref=ts

Jah har spelat MafiaWars på fejjan, men har faktiskt aldrig ens sett en riktig pistol...
Citera
2013-07-21, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elime
Skulle också vilja veta vem MH är egentligen.. Om den H*mpus som sitter anhållen är densamma vars Facebook profil länkats här så är han ju onekligen bekant med BO och BOs bror samt hela "mariehemsgänget" (iaf som jag minns dem från tiden på bräntis) och då är det ju inte helt otroligt att det är Musen som är hans kompanjon. Stämmer ju in ganska bra med hans kriminella förflutna också (åtalad för misshandel mm). Vill också minnas att han hette Er*ksson, men han kanske har bytt efternamn?

Det är nästan som att jag har för mig att han bytt efternamn, men jag är inte helt säker...
Citera
2013-07-21, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Måste man förutsätta att en kille har bytt efternamn till ett som är påtagligt vanligt för att en teori ska gå ihop, är sannolikheten ganska låg att teorin ska vara riktig. Om denne Mus*n såvitt bekant heter Eri*sson, så är den anhållne med all sannolikhet en annan M*rtin.

Fortfarande är det väl "M*rtin H*lmberg och H*mpus Er*ksson"
inte m*rtin Er*ksson?
Förstår att man kan blanda ihop dem men kan vi försöka hålla oss till fakta.

Vem byter namn från H*lmberg till Er*ksson?
Mus*en är en skum typ.
Man bör fokusera på de två som blivit gripna "M*rtin H*lmberg och H*mpus Er*ksson"
och bor i lägenheten som BO tros ha kommit ifrån?
Citera
2013-07-21, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tycker
Enligt en intervju i Expressen med en väldigt god vän med BO så var hon på en mindre fest i Holmsund på fredagskvällen och ingen av de närvarande begriper varför hon efteråt begav sig till "stan". De verkar alla vara hörda av polisen.
Jag pratar inte om förfesten i Holmsund utan GMs lägenhet i Umeå. Teorin är att hon befann sig där på efterfest och skulle ta sig till bussen tillbaka till Holmsund då GM följde med.
Citera
2013-07-21, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zonzon
Det kan ju vara en hel del som hänger på vad som egentligen hände från det att skottet avlossades och till dess BO förlorade medvetandet. Om jag förstår det rätt finns inga säkra uppgifter om vi talar om 30 sekunder eller 30 minuter eller allt emellan. Kan hon han hunnit ringa någon, kände hon igen gm och hann säga namnet till någon osv. Vet inte om någon har någon hyfsad info här baserad på bl.a. avstånd från skottplatsen till där hon hittades osv.

Jag hittar inte länken nu men jag tror mig ha läst att det tog 5-15 s mellan skottet till att de såg kvinnan.
EDIT: Här är tidsangivelsen från vittne:
http://www.vk.se/939140/obehagligaste-jag-varit-med-om

Här är en artikel där det låter som att ej var särskilt lång tid mellan skottet till det att kvinnan dök upp på perrongen.

http://www.vk.se/938864/umea-fcs-ungdomslag-blev-vittnen

Jag har också läst att kvinnan höll en telefon i handen när hon föll till marken.
EDIT: Står i samma artikel:
http://www.vk.se/939140/obehagligaste-jag-varit-med-om
Senast redigerad av dr-no 2013-07-21 kl. 17:25.
Citera
2013-07-21, 17:23
Medlem
Ser nu att den M*rtin jag tänkte på inte alls är den misstänkte.. Han heter mycket riktigt E*iksson fortfarande, enligt ratsit i alla fall. Minns nämligen när han fyller år och kunde kolla på så sätt.
Citera
2013-07-21, 17:24
Medlem
elimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Måste man förutsätta att en kille har bytt efternamn till ett som är påtagligt vanligt för att en teori ska gå ihop, är sannolikheten ganska låg att teorin ska vara riktig. Om denne Mus*n såvitt bekant heter Eri*sson, så är den anhållne med all sannolikhet en annan M*rtin.

Om Eriksson var hans mammas efternamn, och denne M har misshandlat sin mamma med en hammare, så skulle man ju kunna tänka sig att han och modern inte haft en vidare bra relation och att han därför valt att byta efternamn. Men nu har ju någon i tråden sagt att det interör sig om musen..

Jag kan verkligen inte minnas någon annan Martin i M4, men han kanske gick under något smeknamn.
Citera
2013-07-21, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elime
Om Eriksson var hans mammas efternamn, och denne M har misshandlat sin mamma med en hammare, så skulle man ju kunna tänka sig att han och modern inte haft en vidare bra relation och att han därför valt att byta efternamn. Men nu har ju någon i tråden sagt att det interör sig om musen..

Jag kan verkligen inte minnas någon annan Martin i M4, men han kanske gick under något smeknamn.

Enligt ratsit så heter denna M fortfarande E*iksson i efternamn i alla fall och bor inte på Haga, så han kan vi nog utesluta helt och hållet.
Citera
2013-07-21, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tycker
Enligt en intervju i Expressen med en väldigt god vän med BO så var hon på en mindre fest i Holmsund på fredagskvällen och ingen av de närvarande begriper varför hon efteråt begav sig till "stan". De verkar alla vara hörda av polisen.

Hon kanske skulle in och få sig ett rus hos de misstänkta?
Inget man skyltar med bland vänner.

sedan är det verkligen att spekulera vad som hände som leder fram till BO's död.
Citera
2013-07-21, 17:31
Medlem
Kan ju vara fullt möjligt att hon sovit över hos de som sitter anhållna.
Sen skulle hon väl med tåget eller bussen till nåt barndop tyckte jag att jag läste i tråden.
Så stötte hon på GM där.
Att MH o HE sitter anhållna är väl isf för att de såg henne senast i livet (förutom fotbollslaget).
Verkar ju som polisen söker med ljus o lykta efter något eller någon.
Helikopter aktivitet bl.a.
Polisen verkar famla i mörkret. Har nog inte den blekaste.
Tror de som sitter anhållna släpps senast i morgon.
En komplett galning lös i Umeå med andra ord är vad jag tror.
Därav att de inte vill gå ut med någon som helst information för att inte skapa panik.
Citera
2013-07-21, 17:35
Medlem
AnguisInHerbas avatar
Verkar av någon anledning finnas en stark önskan om att få med m*sen i den här tråden. Grabben är inte ens född samma år som den MH som delar lägenhet med HE.
Citera
2013-07-21, 17:39
Medlem
sleipner8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dr-no
Jag tror inte det var nån random galning som dök upp utan att det var nån från lägenheten som följde efter henne. Eftersom locket är på och polisen inte säger ett knyst så tror jag att kompisar/familj till BO redan gett upplysningar om vilka hon träffade etc som pekat ut GM.
Alternativt att BO själv kunde berätta vem det var innan hon avled.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in