2013-07-21, 17:40
Medlem
elimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnguisInHerba
Verkar av någon anledning finnas en stark önskan om att få med m*sen i den här tråden. Grabben är inte ens född samma år som den MH som delar lägenhet med HE.

Det handlar snarare om att flera tidigare idag hävdade bestämt att det var musen som sitter anhållen, och då är det väl inte så underligt om man vill få det bekräftat /dementerat?
Citera
2013-07-21, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dr-no
Jag hittar inte länken nu men jag tror mig ha läst att det tog 5-15 s mellan skottet till att de såg kvinnan.
EDIT: Här är tidsangivelsen från vittne:
http://www.vk.se/939140/obehagligaste-jag-varit-med-om

Här är en artikel där det låter som att ej var särskilt lång tid mellan skottet till det att kvinnan dök upp på perrongen.

http://www.vk.se/938864/umea-fcs-ungdomslag-blev-vittnen

Jag har också läst att kvinnan höll en telefon i handen när hon föll till marken.
EDIT: Står i samma artikel:
http://www.vk.se/939140/obehagligaste-jag-varit-med-om

Tack för det, det verkar ju handla om högst någon halvminut då, tyvärr kan man nog inte räkna med att hon hunnit kontakta någon.
Citera
2013-07-21, 17:54
Medlem
Det där med att hon var "fin flicka" börjar jag tvivla på.
Anledningar: det mörkas och att inga "vänner" vill uttala sig samt alla inlägga om att låta familjen sörja och sluta spekulera tycker jag lutar åt att det fanns en mörkare sida hos kvinnan. Möjligen drogkretsar.
Citera
2013-07-21, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klabbern
Kan ju vara fullt möjligt att hon sovit över hos de som sitter anhållna.
Sen skulle hon väl med tåget eller bussen till nåt barndop tyckte jag att jag läste i tråden.
Så stötte hon på GM där.
Att MH o HE sitter anhållna är väl isf för att de såg henne senast i livet (förutom fotbollslaget).
Verkar ju som polisen söker med ljus o lykta efter något eller någon.
Helikopter aktivitet bl.a.
Polisen verkar famla i mörkret. Har nog inte den blekaste.
Tror de som sitter anhållna släpps senast i morgon.
En komplett galning lös i Umeå med andra ord är vad jag tror.
Därav att de inte vill gå ut med någon som helst information för att inte skapa panik.

Ungefär samma tanke förde jag fram tidigare i tråden men blev i princip utskrattad. Jag tror detta kan ligga mitt emellan sanning och dikt... Det är en bra teori.

Jag har också funderat på våldtäkten tidigare på kvällen i parken.... Kan hon på sin väg till morgonbussen till Holmsund (skulle väl gå vid 7-tiden) ha blivit förföljd av samme våldtäktsman? Han kan ju t o m ha kommit i kapp henne och försökt vålda henne. Hon kanske antingen kände igen honm eller i vart fall såg hans ansikte varför han ansåg att han måste tysta henne! Att hon hade mobilen i handen kan ju tyda på att hon försökt kontakta 112 för att får hjälp...

I så fall har vi nog en skogstokig mördare i frihet!
Citera
2013-07-21, 17:58
Medlem
Citat:
Anledningar: det mörkas och att inga "vänner" vill uttala sig samt alla inlägga om att låta familjen sörja och sluta spekulera tycker jag lutar åt att det fanns en mörkare sida hos kvinnan. Möjligen drogkretsar.

Det spelar ingen roll om hon var alkis/pundare, hon är inte en sämre människa för det? oavsett människa så förtjänar inte någon i den åldern bli berövad på livet av en idiot? dessutom känner jag inte ens tjejen och hennes familj men det kan var schysst att tänka på de anhöriga. Tänk om det var din syrra eller något, och hennes ex döda henne eller dylikt.
Citera
2013-07-21, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lasermannet
Det spelar ingen roll om hon var alkis/pundare, hon är inte en sämre människa för det? oavsett människa så förtjänar inte någon i den åldern bli berövad på livet av en idiot? dessutom känner jag inte ens tjejen och hennes familj men det kan var schysst att tänka på de anhöriga. Tänk om det var din syrra eller något, och hennes ex döda henne eller dylikt.

Jag tror inte man idag kan finna någon under 60 år som inte har några i bekantskapskretsen som på ett eller annat sätt nyttjar/har nyttjat droger. Gäller alla kretsar!!! Så inte är man sämre bara för det!!
Citera
2013-07-21, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lasermannet
Du fattade inte.

Jag söker ett motiv. Det är en jäkla stor skillnad att leta bland pundarkretsar eller mamma fina flicka som aldrig druckit en cider.

Jag dömer ingen.
Citera
2013-07-21, 18:05
Medlem
sleipner8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tycker
Jag tror inte man idag kan finna någon under 60 år som inte har några i bekantskapskretsen som på ett eller annat sätt nyttjar/har nyttjat droger. Gäller alla kretsar!!! Så inte är man sämre bara för det!!
Detta är inte en tråd om droger( koffein alkohol nikotin) men håller med dig!
Citera
2013-07-21, 18:07
Medlem
En av männen som sitter anhållen för mordet på den 22-åriga kvinnan i Umeå var god vän med kvinnan.
– De var på samma fest. @ aftonbladet
Citera
2013-07-21, 18:08
Medlem
Citat:

Tidigt i tråden påstods det att BO såg ut som en missbrukare enl vittnesuppgifter.
Någon som vet om hon var beroende av ngn drog?
Citera
2013-07-21, 18:09
Medlem
Snuten har ju inte gått ut med något signalement på mördaren, trots att det med säkerhet finns minst en som har sett honom. Inte ens klädsel har man gått ut med. I mina ögon innebär detta att man är ganska säker på att man redan har rätt personer.

Våldtäktsmannen som försökte i parken tidigare? Nja, jag vet inte riktigt vad statistiken säger om våldtäktsmän som bär pistol, men det känns långsökt.

Det som jag inte kan begripa hur jag än försöker är varför mördaren väljer den plats han väljer. Vid den aktuella tidpunkten är det en av de sämsta platser som går att välja i centrala Umeå.

Men som sagt, det jag funderar mest på är varför man aldrig gick ut med något signalement innan gripandet. Måste tyda på att man visste vem gärningsmannen var/är. Jag tror man har rätt folk inlåsta, man vet antagligen också vem av de två som sköt. Men man måste också få det att hålla i en rättegång.
Citera
2013-07-21, 18:09
Medlem
Salavat-Julayevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klabbern
Kan ju vara fullt möjligt att hon sovit över hos de som sitter anhållna.
Sen skulle hon väl med tåget eller bussen till nåt barndop tyckte jag att jag läste i tråden.
Så stötte hon på GM där.
Att MH o HE sitter anhållna är väl isf för att de såg henne senast i livet (förutom fotbollslaget).
Verkar ju som polisen söker med ljus o lykta efter något eller någon.
Helikopter aktivitet bl.a.
Polisen verkar famla i mörkret. Har nog inte den blekaste.
Tror de som sitter anhållna släpps senast i morgon.
En komplett galning lös i Umeå med andra ord är vad jag tror.
Därav att de inte vill gå ut med någon som helst information för att inte skapa panik.

Nä, just det. Dom har inte en susning. Därför griper dom efter halmstrån som Facebook-"vänner" och plockar in dom.

Under tiden är ett vapen (och en eventuell skjutare) på vift.

Att då inte säga ett smack är att utsätta andra för fara. Ansvarslöst och inkompetent.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in