2013-07-19, 18:56
Medlem
EttNypons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av e_c_a_d_
HAHAHA sant,, berny kan inte du glida in i ett koksrace eller ngt, å dokumetera. underhåll oss cmon:/

Tror att det är just vad hon har gjort... (någonting liknande i alla fall)
Såg lite väl många "vi har inte sovit inatt men mår bra ändå" och det dracks stora mängder alkohol... Orkar man det, dessutom flera dagar i rad, om man inte sovit?
Citera
2013-07-19, 21:15
Medlem
Denosynliges avatar
Hon kanske inte tar sin "ADHD" medicin som hon ska för att "orka"? Eller så har hon inte ADHD och har ordnat recept på medicin för att hon ska "orka" lagligt så att säga. (låter ju ganska genomtänkt isf om man får säga det själv?) Låter det rimligt?

Jag tänkte om hon nu inte petar i sig tjack eller liknande, hon hävdar ju att hon numera är drogfri med enstaka återfall som undantag.

Jag får intrycket att hon glömt/bortser från den riktningen hon tidigare säger sig ha valt i livet. Har hon bytt riktningen igen måntro? Faller hon för dom lömska drogerna/kemikalierna och alkoholen igen? Känns ju lite som att hon snubblar på mållinjen. Ett år eller mer som mer eller mindre drogfri och ett år på behandlingshem gav ju henne riktigt bra förutsättningar från första början. För har man bestämt sig och vågar så är ju hälften vunnet liksom, det enda man behöver göra då är att hålla fast vid det liksom.
Citera
2013-07-19, 23:35
Avslutad
All reklam hon gör för GJ är ju bara pinsamt, speciellt när de har så fruktansvärt fula kläder.
Citera
2013-07-20, 16:30
Medlem
BrigitteMonhaupts avatar
Seriöst...

Vad är det ni finner så himla tillfredställande med att klanka ned på Berny? Blir er egna frustrationsnivå lägre för stunden eller vad är det frågan om?

Jag tycker det är både sorgligt och smått underhållande att se idiotin och ''litenheten'' i den mängd kommentarer riktad MOT henne.

Överhuvudtaget så är hets riktad mot en person med psykiska funktionshinder bara FEL, sen kan man tycka precis det man vill, men man behöver inte lägga allt detta hat i tyckandet, det är enbart ignorans. Man kan uttrycka sina åsikter utan att låta som en frustrerad, hatande retard.

Nu känner jag inte henne, men då jag finner Berny väldigt intressant och stark som individ, så tvivlar jag inte en sekund på att många hatare i denna tråd skulle ha tagit livet av sig eller gjort något annat dumt om ni varit i hennes fall. Hennes styrka är ju för fan något extremt ovanligt, men ni vet väl inte ens vad styrka och vilja är för nånting...

Så, eftersom näthatares ''intelligens'' inte kan nå ens medelnivå, så, bara ööööööös på med nedklankandet, kommentarer om hennes utseende och ålder, konspirationsteoriosande spekulationer om opus dei, om hennes diagnoser, osv, osv, fast ni inte vet ETT SKIT.

Och så gör ni med många andra människor också som ni ''hört'' eller läst om. Ni är fan alla en bunt förlorare. Inte ens motiveringar för dessa hat kan ni komma med, förutom det att det är skönt att hata någon.

Buuuuuuuuuuuuuurn bara!
Citera
2013-07-20, 17:21
Medlem
encephalizations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrigitteMonhaupt
Seriöst...

Vad är det ni finner så himla tillfredställande med att klanka ned på Berny? Blir er egna frustrationsnivå lägre för stunden eller vad är det frågan om?

Jag tycker det är både sorgligt och smått underhållande att se idiotin och ''litenheten'' i den mängd kommentarer riktad MOT henne.

Överhuvudtaget så är hets riktad mot en person med psykiska funktionshinder bara FEL, sen kan man tycka precis det man vill, men man behöver inte lägga allt detta hat i tyckandet, det är enbart ignorans. Man kan uttrycka sina åsikter utan att låta som en frustrerad, hatande retard.

Nu känner jag inte henne, men då jag finner Berny väldigt intressant och stark som individ, så tvivlar jag inte en sekund på att många hatare i denna tråd skulle ha tagit livet av sig eller gjort något annat dumt om ni varit i hennes fall. Hennes styrka är ju för fan något extremt ovanligt, men ni vet väl inte ens vad styrka och vilja är för nånting...

Så, eftersom näthatares ''intelligens'' inte kan nå ens medelnivå, så, bara ööööööös på med nedklankandet, kommentarer om hennes utseende och ålder, konspirationsteoriosande spekulationer om opus dei, om hennes diagnoser, osv, osv, fast ni inte vet ETT SKIT.

Och så gör ni med många andra människor också som ni ''hört'' eller läst om. Ni är fan alla en bunt förlorare. Inte ens motiveringar för dessa hat kan ni komma med, förutom det att det är skönt att hata någon.

Buuuuuuuuuuuuuurn bara!
Din asikt om folk som skriver "nedsattande" ar lika mycket vard som deras asikt om Berny. Du kanske borde ta ett tips fran din egen bok och inte kalla folk lagintilligenta, retards, eller forlorare. Eller sa fortsatter du att uttrycka dina asikter som alla andra. Valkommen till Flashback. Valkommen till Internet.

Och att vi skulle tagit livet av oss? Ja, hade jag varit i hennes skor hade jag nog gjort det for langesedan. Jag onskar innerligt att hon kommer till den insikten snart, det var langesedan hon forbrukade sin ratt till att leva. Det skulle vara intressant att se hur mycket skattepengar hon kostat samhallet sedan allt det har dravvlet borjade. Just den finansiella skadan for goda medborgare gar nog att estimera, den kanslomassiga saren hon asamkat ar omojliga att sia om.
Citera
2013-07-20, 18:46
Medlem
Citat:
Seriöst...

Buuuuuuuuuuuuuurn bara!

seriöst... hon gör det mesta av "klankandet" själv, så sluta. vi har gått igenom detta i tråden många gånger. jag kan svära på att fler personer rynkar på ögonbrynen åt ditt inlägg än de hundratals sidor som är fyllda här av diverse registrerade användare. behöver allas våran berny en naiv axel att luta sig mot, så tro mig, hon kan nog hitta någon.
Senast redigerad av whatever83 2013-07-20 kl. 19:00.
Citera
2013-07-20, 19:00
Medlem
cllrdrs avatar
Citat:
-text-dubbelmoral-text-osv..

Haha, jag gillar ditt resonemang. Alltid lika underhållande med inlägg där åsikter bemöts med "jamen du var ju inte så smart". (y) Duktigt av dig!

Hursom. Vi har nog alla en anledning till varför vi är här och "näthatar" (dina ord) Björny.
Har man inte träffat henne personligen och gjort sig en uppfattning om henne, fått sitt liv eller annat tilltrasslat av henne så kanske man följt henne via nätet sen skunktiden och fascinerats av hur många klavertramp en människa kan göra under en livstid. Det finns många svar på varför vi är här. Och enligt dig så är det för att vi har låg IQ. Det får stå för dig men jag kan inte hjälpa att jag småfnissar. Du får ursäkta.

För att återgå till nåt som har relevans för tråden, det verkar snurra på rejält i fröken Pålssons liv nu igen, ska bli spännande att se om hon förstår att det inte är så konstruktivt att festa järnet varken då man försöker vara ren eller behålla hälsan denna gång i raden.
Citera
2013-07-20, 19:51
Medlem
Citat:
bara ööööööös på med nedklankandet, kommentarer om hennes utseende och ålder, konspirationsteoriosande spekulationer om opus dei

Det här med Opus Dei-konspirationen är väl inget vi på flashback hittat på? Det är väl Bjärndöd själv som påstår att de är ute efter henne och att det ska bli rättsprocess ("R") av det som samfundet och hennes familj tydligen utsatt henne för?
Senast redigerad av DugDeepeer 2013-07-20 kl. 19:54.
Citera
2013-07-21, 10:18
Medlem
Denosynliges avatar
Citat:
Seriöst...

Buuuuuuuuuuuuuurn bara!

Inte för att jag känner mig träffad av det du skriver men kan liksom samtidigt inte låta bli att lägga mig i ändå.

Jag förstår inte hur du inte kan förstå att man kan ha objektiva åsikter (oavsett om det är kritiska eller ej) om en person utan att för den skullen hata vederbörande. Att ha åsikter om en person innebär alltså inte att man hatar denne eller klankar ner på denne personligen för det.

"Hetsen" du pratar om är dessutom en grov överdrift. Mig veterligen så har det inte förekommit att det samlats folk från flashback med facklor och högafflar utanför Bernys bostad som du får det att låta som.

Du är dessutom en hycklare. Du smäller oss på fingrarna med pekpinnen för att du anser att vi näthatar Berny när merpartern av oss mest bara har åsikter och diskuterar henne här av den enkla anledningen att hon är en intressant person. Ditt resonemang: Vi har åsikter om henne, alltså klankar vi ner och hatar henne på personlig nivå. Du har åsikter om att vi "näthatar" *host host* (har åsikter) om berny och liksom näthatar oss genom att klanka ner på vår intelligens. Dubbelmoral, wake up and smell the fucking coffee

Du skriver att vi är ignoranta när det är du som är det när du inte kan skilja på att folk kan ha åsikter om någon utan att för den skullen hata eller klanka ner. Det är dessutom jävligt ignorant av dig att anta att många av oss hade begått självmord om vi hade varit i samma sits som Berny. Eftersom att ingen av oss är Berny förutom Berny själv (uppenbarligen) så hade vi kanske inte ens varit i samma sits som henne för att VI ÄR INTE HENNE. Olika människor hanterar saker olika även om dom varit med om samma eller liknande saker. Och med det sagt så är Berny den hon är, och varje en av oss är den vi är, alltså är det helt jävla ovidkommande huruvida vi hade begått självmord eller inte i det här sammanhanget. Sen skriver du även att vi inte kan veta vad vilja eller styrka är för något, vad fan vet du om det? Ignorant återigen.

Sen känner jag inte att jag behöver motivera något hat gentemot Berny eftersom att jag faktiskt inte hatar henne utan helt enkelt bara har åsikter om henne som sagt. Men det vore ju intressant för mig och många andra om du skulle kunna motivera på vilket sätt det vi gör/skriver definieras som nedklankande och näthat? Om du frågar mig så tycker jag att det i överlag faktiskt är en skapligt saklig nivå i tråden.

Sen finns det bara en enda anledning till att den här tråden lever vidare och det är helt enkelt för att Berny kastar hit vet och tändvätska mellan varven. Dom perioder Berny varit tyst så har tråden varit stendöd. Så jag kan inte låta bli att se det löjliga i det hela när du i princip försvarar henne i tråden som hon själv medvetet medverkar till att den hålls vid liv.

Det var allt för mig för den här gången. Som någon ovan nämnde så har detta redan avhandlats x antal gånger tidigare i tråden och man blir ju bara så jävla matt av återkommande OT grejer.
Citera
2013-07-21, 14:03
Avslutad
De här ständigt återkommande argumenten att Berny skulle vara så "stark" och "självständig". En person som är stark/självständig förlitar sig väl inte på alla andra att göra/fixa allt hela tiden? Hur fan är man stark om man aldrig tar ansvar för sina handlingar? Att aldrig ens vilja försöka bli självständig, men samtidigt tro att man är berättigad till allt.

Berny är raka motsatsen till stark. Hon är lika självständig som en bebis, folk har daltat med henne hela hennes vuxna liv.

Eller menar "ni" att hon är stark rent fysiskt som har kommit igenom drogmissbruk och diverse annat? För då kan jag hålla med er.
Senast redigerad av GenesisP 2013-07-21 kl. 14:22.
Citera
2013-07-21, 15:43
Medlem
Hyperexiums avatar
Jag nämnde i en tidigare post här att trenden med att blogga om allt från himmel till jord gått på tok överstyr sedan början av 2000-talet. Bortsett från detta... har det aldrig slagit er att Berny med jämna mellanrum gör saker enbart för att reta upp er här inne (med flera)? Jag kan dock inte tala för Berny angående denna detalj för det är bara en spekulation baserad på.. mej själv faktiskt. Jag använder IBLAND "trick" som syftar till att enbart reta upp vissa. Det är ibland ett perfekt sätt för div olika ändamål.

Och åter igen sedan någon annan post jag gjorde.. hur många utav er här inne lever någon form utav perfekt liv? Har ni aldrig gjort misstag eller hamnat på snedkant i livet i en längre period? Har ni aldrig tappat greppet om tillvaron och behövt hjälp (antingen från vänner eller från myndigheter)? Jag bara undrar. Det verkar vara så himla lätt för vissa att spela "perfekt" på nätet och lika lätt att hacka på dom som är offentliga som inte är "perfekta".

Det osar faktiskt hyckleri! Skaffa er en egen blogg där ni lägger ut alla smaskiga detaljer från ert liv.. först då anser jag att det blir fair-play!

EDIT: Jag anser dock att relevanta uppgifter/"skvaller" om Berny platsar i denna tråd (det är väl det som är syftet med tråden?) så detta var inte riktat till er som kommer med något som faktiskt kan bevisas på ett eller annat sätt s a s.
Senast redigerad av Hyperexium 2013-07-21 kl. 15:51.
Citera
2013-07-21, 16:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hyperexium
Jag nämnde i en tidigare post här att trenden med att blogga om allt från himmel till jord gått på tok överstyr sedan början av 2000-talet. Bortsett från detta... har det aldrig slagit er att Berny med jämna mellanrum gör saker enbart för att reta upp er här inne (med flera)? Jag kan dock inte tala för Berny angående denna detalj för det är bara en spekulation baserad på.. mej själv faktiskt. Jag använder IBLAND "trick" som syftar till att enbart reta upp vissa. Det är ibland ett perfekt sätt för div olika ändamål.

Och åter igen sedan någon annan post jag gjorde.. hur många utav er här inne lever någon form utav perfekt liv? Har ni aldrig gjort misstag eller hamnat på snedkant i livet i en längre period? Har ni aldrig tappat greppet om tillvaron och behövt hjälp (antingen från vänner eller från myndigheter)? Jag bara undrar. Det verkar vara så himla lätt för vissa att spela "perfekt" på nätet och lika lätt att hacka på dom som är offentliga som inte är "perfekta".

Det osar faktiskt hyckleri! Skaffa er en egen blogg där ni lägger ut alla smaskiga detaljer från ert liv.. först då anser jag att det blir fair-play!

EDIT: Jag anser dock att relevanta uppgifter/"skvaller" om Berny platsar i denna tråd (det är väl det som är syftet med tråden?) så detta var inte riktat till er som kommer med något som faktiskt kan bevisas på ett eller annat sätt s a s.

EDIT: Äh, orka diskutera något som säger sig självt.
Senast redigerad av GenesisP 2013-07-21 kl. 16:25. Anledning: Orkar inte skriva ut självklara saker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in