2013-07-21, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skeggmuff
Staf*an Grenh*lm hette den snubben.

Jag var tvungen att kolla upp de, men du har 100% rätt, blandade ihop de med en släkting.
Citera
2013-07-21, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alfonsac
Alla känner alla i Umeå typ... Det kan ju inte finnas tvär-många M.H. som är födda 86-87 i Umeå? Enligt ratsit finns 2st. Så antingen är det Mr Hammer eller han på facebook? Om det nu är så som det sägs att han är en av de som sitter anhållna?

Som sagt, han har inte fb.

jag känner de bra.
Citera
2013-07-21, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MyskulMedr00tz
M.H har fb. Många likt jag använder inte sina riktiga namn på fb.

nej M.H har tagit bort sin fb för ett ganska bra tag sedan
Citera
2013-07-21, 14:25
Medlem
Citat:
Eftersom skottet ska ha ägt rum i tunneln och inte på själva perrongen så finns det tyvärr inga kameror som har fångat detta ifall GM sprungit mot Haga vilket verkar vara fallet.

...men det tog ju 5-10 sekunder från smällen innan hon kom fram till perrongen... och hon kom fram smålunkandes ej springandes enligt vittnen. Du hinner ju inte upp för den stora trappen från tunneln upp till perrongen på 5-10 sekunder....
Citera
2013-07-21, 14:31
Medlem
skeggmuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zlopy
...men det tog ju 5-10 sekunder från smällen innan hon kom fram till perrongen... och hon kom fram smålunkandes ej springandes enligt vittnen. Du hinner ju inte upp för den stora trappen från tunneln upp till perrongen på 5-10 sekunder....

Fortfarande så finns det väl ingen kamera som filmar nere i själva trappen/tunneln utan den är väl riktad mot tågspåret/perrongen?
(Jag kan dock ha fel om detta, har inte koll på kamerorna på själva tågstationen utan jag vet bara att det inte finns någon i tunneln, det var snack förut om att dom skulle sätta upp pga skadegörelse och klotter, men detta vart aldrig av)

Någon med bättre koll får gärna bekräfta/dementera!
Citera
2013-07-21, 14:32
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Den här Mart*n stämmer vad gäller koppling till Holmsund: https://www.facebook.com/m*rtin.h*lmberg.7
Hamp*s har även likeat M*rtins systers inlägg på hennes egen sida, så jag är nästan säker på att det är denne kille det gäller. Det enda som verkar konstigt är att en så pass galen människa kokar hjortronsylt och jobbar på det ställe han gör. Dock så känner denne Mart*n också en Annel* Gre*holm och jag vet inte hur många personer det finns med det efternamnet i Umeå, men St*ffan Gre*holm var ju en pundare som för något år sedan mördade Rit* K*mfjord brutalt. Inget av värde för just detta mord, men kanske visar att det rör sig om Umeås undre värld detta, där en liten krets känner en liten krets och där droger och kraftigt våld förekommer.
Namnet Grenholm har varit hyfsat etablerat i Umeå under ganska lång tid, och dess bärare var åtminstone på min tid (60-tal och 70-tal) mestadels högst respektabla. Även om det kan ha hänt saker sedan dess, skulle jag varna för att betrakta det som någon pundarsläkt baserat på en enstaka person.
Citera
2013-07-21, 14:33
Medlem
Citat:
Fortfarande så finns det väl ingen kamera som filmar nere i själva trappen/tunneln utan den är väl riktad mot tågspåret/perrongen?
(Jag kan dock ha fel om detta, har inte koll på kamerorna på själva tågstationen utan jag vet bara att det inte finns någon i tunneln, det var snack förut om att dom skulle sätta upp pga skadegörelse och klotter, men detta vart aldrig av)

Någon med bättre koll får gärna bekräfta/dementera!

Jag tyckte mig se igår att det finns en vit liten kamera ungefär vid hissen men kan missta mig. Hur som helst tycker jag det är konstigt att skottet kom från tunneln och att hon skulle ha hunnit upp på perrongen efter 5-10 sek.
Citera
2013-07-21, 14:37
Medlem
skeggmuffs avatar
Citat:
Jag tyckte mig se igår att det finns en vit liten kamera ungefär vid hissen men kan missta mig. Hur som helst tycker jag det är konstigt att skottet kom från tunneln och att hon skulle ha hunnit upp på perrongen efter 5-10 sek.

Jag håller tummarna för att du har rätt! Kommer bli svårt för poliserna att knäcka detta ifall det inte fångats på film, och ifall det nu inte är rätt personer som sitter anhållna
Citera
2013-07-21, 14:37
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MyskulMedr00tz
M.H har fb. Många likt jag använder inte sina riktiga namn på fb.
Vilket namn använder han då? Bj*rn? N*ls?
Citera
2013-07-21, 14:39
Medlem
Hur lätt är det att tvätta bort krutstänk på händer?
Räcker det med tvål och vatten ?

En sak som förbryllar är att man sett en blodig man springa från platsen ?

Kan det varit en synvilla?

om inte, vart kommer blodet ifrån ?
Citera
2013-07-21, 14:39
Medlem
sleipner8s avatar
Citat:
Jag får inte ihop det om hon nu var vid spår 3 bör väll det spåret vara "mot" Haga hållet?
Hur kan hon då ha tagit tunneln som kommer upp vid spår 1-2?
Är jag helt ute och flummar nu??
Citera
2013-07-21, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OneTrueSaxon
Det är ju ingen artikel som skrivs här, utan det här är ett diskussionsforum. Här diskuterar man saker. Det innebär också att man spekulerar, annars blir det liksom ingen riktig diskussion. Personligen tror jag inte att det var meningen att ett skott skulle gå av, men det kan jag ju aldrig veta till 100% förrän någon blir dömd och berättar sanningen, men tills dess tänker jag tro (öppet) på det tills någon kan lägga fram något annat (kanske på ett forum eller i någon dagsblaska).

Citat:
Ursprungligen postat av Omarsel
Det är väl ingen som påstått att de säkert har hela bilden klar för sig. Det spekuleras, förkastas och klarläggs som det ska på Flashback.

Det tråkiga med dessa spekulationer är dock att det oftast gör mer skada än de gör gott... Men tack för diskussionen! Och för att det blev minimalt med personliga påhopp, förutom det med tappad i golvet då, men det redde vi ju ut
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in