2013-07-21, 14:09
Medlem
heavyhenks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av polisbrickan
Nu ska det väll inte vara så svårt att lista ut vilka det handlar om, bild på VK på huset på Haga där de misstänkta bor. Dock översuddat gatunummer...

Ett tips, läs igenom.
Citera
2013-07-21, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Otreve
Säg va du vill, i know them

Alla känner alla i Umeå typ... Det kan ju inte finnas tvär-många M.H. som är födda 86-87 i Umeå? Enligt ratsit finns 2st. Så antingen är det Mr Hammer eller han på facebook? Om det nu är så som det sägs att han är en av de som sitter anhållna?
Citera
2013-07-21, 14:11
Medlem
Antabus12s avatar
Denna bild togs för 35 min sedan. Bekräftar att det är Utmarksvägen 3.
2 st civila polisbilar (tekniska?) stod utanför. Såg dock ingen aktivitet.

http://s13.postimg.org/47gx4r9h3/20130721_134334.jpg
Citera
2013-07-21, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Dock så känner denne Mart*n också en Annel* Gre*holm och jag vet inte hur många personer det finns med det efternamnet i Umeå, men St*ffan Gre*holm var ju en pundare som för något år sedan mördade Rit* K*mfjord brutalt. Inget av värde för just detta mord, men kanske visar att det rör sig om Umeås undre värld detta, där en liten krets känner en liten krets och där droger och kraftigt våld förekommer.

Du menar inte möjligtvis Staf*an Bä*kstr*m som utförde mordet på Teg på den äldra alkoholisarde damen?
Citera
2013-07-21, 14:14
Medlem
netopyrs avatar
Citat:
Säg va du vill, i know them

du kanske har rätt men tidigare möte med lagen ger ju en bild av att dessa lugna fina killar är kapabla till saker man inte kunnat tro.
Citera
2013-07-21, 14:15
Bannlyst
Citat:
M.H har inte FB

M.H har fb. Många likt jag använder inte sina riktiga namn på fb.
Citera
2013-07-21, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OneTrueSaxon
Absolut, men så länge dom är plockade kommer dom behandlas som misstänkta gärningsmän, så fungerar det, både här och hos lagens långa arm.
Ja, det är klart. Det fattar faktiskt jag också. Men vi vet ingenting alls om vad som har hänt bara för att vi har två namn, och det känns det som att många här glömmer.
Citera
2013-07-21, 14:16
Medlem
styrlunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skeggmuff
Har kollat runt lite bland vänner. Verkar ska vara "småpundare" som är gripna. Känns dock som att polisen bara har gripit första bästa person med en vapendom på sig som bott i närheten av brottsplatsen.

Jag tror att båda Q ska bli spännande att se vad som händer under dagen
Tycker du ska knata ner till stationen och kolla hur många kameror som fångat detta på bild.
Utan att ha varit där, gissar jag att rubbet finns på film.
Vad som fått dessa stjärnor att göra detta på sånt kamreradränkt ställe kan man ju klura på.
Citera
2013-07-21, 14:17
Medlem
skeggmuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av metaforr
Du menar inte möjligtvis Staf*an Bä*kstr*m som utförde mordet på Teg på den äldra alkoholisarde damen?

Staf*an Grenh*lm hette den snubben.
Citera
2013-07-21, 14:19
Medlem
OneTrueSaxons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flima
Ja, det är klart. Det fattar faktiskt jag också. Men vi vet ingenting alls om vad som har hänt bara för att vi har två namn, och det känns det som att många här glömmer.

Det är ju ingen artikel som skrivs här, utan det här är ett diskussionsforum. Här diskuterar man saker. Det innebär också att man spekulerar, annars blir det liksom ingen riktig diskussion. Personligen tror jag inte att det var meningen att ett skott skulle gå av, men det kan jag ju aldrig veta till 100% förrän någon blir dömd och berättar sanningen, men tills dess tänker jag tro (öppet) på det tills någon kan lägga fram något annat (kanske på ett forum eller i någon dagsblaska).
Citera
2013-07-21, 14:20
Medlem
skeggmuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
Tycker du ska knata ner till stationen och kolla hur många kameror som fångat detta på bild.
Utan att ha varit där, gissar jag att rubbet finns på film.
Vad som fått dessa stjärnor att göra detta på sånt kamreradränkt ställe kan man ju klura på.

Eftersom skottet ska ha ägt rum i tunneln och inte på själva perrongen så finns det tyvärr inga kameror som har fångat detta ifall GM sprungit mot Haga vilket verkar vara fallet.
Citera
2013-07-21, 14:21
Medlem
Omarsels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flima
Det är väl ingen som påstått att de säkert har hela bilden klar för sig. Det spekuleras, förkastas och klarläggs som det ska på Flashback.
Senast redigerad av Omarsel 2013-07-21 kl. 14:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in