2013-07-21, 12:39
Medlem
Vissa av er är sämst på att kolla upp folk. DE två MH ni.pratar om fyller inte år som den anhållne, är inte vän med han som han bor med på FB.
Citera
2013-07-21, 12:39
Medlem
Botvarps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OneTrueSaxon
Hur är H.E. och M.H. som personer? Har någon av dom stake nog att sätta en kula i någon?
Stake nog?!
Är någon kärring nog att skjuta en obeväpnad tjej i ryggen menar du väl?
Snacka om patetisk hane.
Citera
2013-07-21, 12:40
Medlem
Barney Calhouns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drunknar
Min personliga gissning är att om det nu är rätt snubbar som gripits så är endast en av de skyldig och den andra grips som ett slags "collateral damage" eftersom han bor i samma bostad etc. Polisen kommer antagligen släppa en av dessa män inom kort.
Bara detta inte utvecklas till att bli ytterligare ett "skylla på varandra och båda går fri fall"
Det har ju gått en tid mellan dådet och gripandet.
Om det är ena kalla jävlar så har dom haft tid att skrubba bort krutstänk, bränna kläderna, göra sig av med vapnet och snacka ihop en strategi.
Citera
2013-07-21, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av groggen10
Jag tror absolut de är han alltså att de är samma vi tänker på, samma umgängeskrets ungefär..

Ja, jag blir inte förvånad om det är han. Fast han verkar inte finnas på facebook, inte med sitt vanliga namn i alla fall.
Citera
2013-07-21, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SteveY
Fel M.H (Han ska enligt uppgift bo med sin flickvän) (Sen att han är ute och plockar hjortron ena helgen för att mörda en 22åring nästa går inte riktigt ihop..)

BRA, kände igen för många på hans bilder!
Citera
2013-07-21, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ambulance
Ja, jag blir inte förvånad om det är han. Fast han verkar inte finnas på facebook, inte med sitt vanliga namn i alla fall.

nä jag hittar han då inte, rätt mkt pundare
Citera
2013-07-21, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barney Calhoun
Bara detta inte utvecklas till att bli ytterligare ett "skylla på varandra och båda går fri fall"
Det har ju gått en tid mellan dådet och gripandet.
Om det är ena kalla jävlar så har dom haft tid att skrubba bort krutstänk, bränna kläderna, göra sig av med vapnet och snacka ihop en strategi.
Var det inte vittnen som såg GM?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av groggen10
nä jag hittar han då inte, rätt mkt pundare

Det är säkerligen samma person vi tänker på. Han har/har haft ett smeknamn också, m*sen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Simpa81
BRA, kände igen för många på hans bilder!

Han är dessutom född 87 vilket M.H på Utmarksvägen 3b inte är..
Citera
2013-07-21, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RolleWest
Kommer bara in på M+rtin H+lmberg's FB , foton med honom iförd palestinasjal ,,

Har en känsla av att det inte är han i sjal. Vet vem det är.. Men känslan kan vara fel.
Citera
2013-07-21, 12:47
Medlem
J.R.s avatar
Någon som har koll på vad dessa herrar har för arbete eller annan sysselsättning? Att dom bor i samma lägenhet tyder väl på att de är arbetslösa eller är dom kanske bögar? Ett svartsjukedrama..
Citera
2013-07-21, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LastCaLLForALcohoL
Jag tror att dom släpper bägge personerna , misstanke graden var ju skäligen misstänkta och det är ju den lägsta graden som finns .

Skäligen misstänkt. Konkreta, objektivt underbyggda omständigheter föreligger som med viss styrka talar för att en viss person har begått den gärning som misstanken avser. På denna misstankegrad kan till exempel husrannsakan utföras.

för att kunna hitta något som uppgraderar misstankegraden till På sannolika skäl misstänkt. Misstanken framstår vid en objektiv bedömning som berättigad. Det krävs något som ytterligare binder personen till brottet, exempelvis ett vittne eller teknisk bevisning.

Så det beror väl på vad dom hittar i lgh, och vad som framkommer i förhören m.m.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in