2013-07-21, 06:51
Medlem
yandaxs avatar
Enligt Aftonbladet ska hon tydligen ha träffat några vänner "utanför Umeå" kvällen innan och att de sedan skiljdes vid midnatt. Ingen av vänner förstår varför hon begett sig in till stan efteråt.

För att köpa droger? Tvivlar på det, inte om man ska på dop dagen efter.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17168026.ab
Citera
2013-07-21, 06:57
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nord88
Umeå är garanterat en av världens tryggaste städer sett till sin storleksordning, det oprovocerade personvåld som trots allt förekommer sker mer slumpvis än att det är koncentrerat till vissa "riskområden".

NP. Jag håller med, absolut. Det blir ju relativt. Men det har hänt en del spektakulära saker på Umedalen den senaste tiden. Senast var det väl en dam som fick påhälsning av ett skott medan hon såg på krigsfilm; kulan var avsedd för ett annat hus/en annan lägenhet. Sedan var det något med ett yxöverfall för nåt år sedan eller så. On the top of my mind.
Citera
2013-07-21, 07:04
Medlem
Failguards avatar
Börjar bli lagomt less på alla ogrundade spekulationer. . Varken jag eller "Skuggfan" hade något med denna tragedi att göra. Kommer hem inatt från att ha spenderat helgen på annan ort och får höra att det pratas om mig angående att en bekant till mig som blivit skjuten. Hur kan man koppla en gammal kommentar på tuben till mord, en kommentar som var VÄNNER emellan.
Den video jag lagt upp är från ett Airsoft-spel med lajv-element, inte någon typ av arisk kamp-för-herravälde avrättning. Om folk vill hjälpa till så vänd er till allmänheten och be dem lämna vittnesmål till polisen så de kan göra sitt jobb.

Jag har ingen inside info, men är det något som jag kan göra så skicka PM. Låt denna tråd finnas till för att hjälpa polisen att lösa utredningen, inte för att svartmåla oskyldiga sörjande.
Tack för mig
Er*k
Citera
2013-07-21, 07:07
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yandax
Enligt Aftonbladet ska hon tydligen ha träffat några vänner "utanför Umeå" kvällen innan och att de sedan skiljdes vid midnatt. Ingen av vänner förstår varför hon begett sig in till stan efteråt.

För att köpa droger? Tvivlar på det, inte om man ska på dop dagen efter.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17168026.ab

Vilken märklig artikel: "Jag förstår inte vad hon har gjort. Varför har hon ens åkt in till stan? säger en vän till den nu mördade 22-åringen."

Och så: "Och i den by utanför Umeå, där kvinnan växte upp, är frågorna ännu flera."

Det är väl bra grävt av AB, men skapar nästan mer frågor än svar. Vad hon har gjort. Vilken "by utanför Umeå" (Holmsund?)?
Citera
2013-07-21, 07:08
Medlem
Nord88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarolSeaver
NP. Jag håller med, absolut. Det blir ju relativt. Men det har hänt en del spektakulära saker på Umedalen den senaste tiden. Senast var det väl en dam som fick påhälsning av ett skott medan hon såg på krigsfilm; kulan var avsedd för ett annat hus/en annan lägenhet. Sedan var det något med ett yxöverfall för nåt år sedan eller så. On the top of my mind.

Korrekt, det har skett en del småskumma saker. Yxöverfallet skedde dagtid och var garanterat någon form av intern uppgörelse. Det var vår skolas mattants son som blev överfallen, hon har någon form av Balkan-påbrå och sonen ska enligt vad jag har hört varit inblandad i kriminella kretsar. Det hela skedde väldigt nära skolan och jag kommer ihåg att jag var på plats kort efter.

Faktum är att mångkulturen hittills har fungerat otroligt väl i Umeå. Det har inte förekommit någon omfattande segregation, invandrarna har varit få till antalet och de som faktiskt har kommit hit har därför blivit väl integrerade. De invandrare jag känner talar alla bra svenska och är inte mer kriminellt belastade än etniska svenskar, men fortsätter införseln att öka så kommer problemen att komma hit också. Det känns tråkigt att behöva flytta i höst för att studera.
Citera
2013-07-21, 07:14
Medlem
Kanske redan sagts, men ponera följande.
BO blir inbjuden på alkohol eller vad som av GM, våldtagen och/eller drogad. Försöker på morgonen fly, GM hinner ifatt henne och skjuter henne.
Vad finns det för underligt folk i staden i övrigt? Någon som är känd för liknande beteende?
Citera
2013-07-21, 07:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zlopy
Eve Andersson 13 minuter sedan
Hej Lill Erik. Känner du dig stor idag, då en av de som "gillar" denna video igår sköt en 20 årig flicka till döds? Btw, hon var arisk. Stolt? Eller vågar du ta avstånd här på youtube från sådana handlingar? Ja, GM var arisk han med.

http://www.youtube.com/watch?v=qZGjgWem4v4

Vard är det som händer egentligen..... Ytterligare ett kvinnomord med airsoftanknytning!!!!! Å båda i den norra landsändan!!! En påstådd nekrofil och satanist från Umeå har varit omtalad i tråden om den styckmördade Vachareea i Boden. Är det trots allt en fullständig galning som går lös?
Citera
2013-07-21, 07:19
Medlem
Varför kan ni inte läsa ikapp lite.
BO är bekräftat till T**e.
A***e är utpekad som ev pojkvän, men var till 100% inte i Umeå vid tillfället, vilket inte gör han till GM.
Sen Skuggfan är ju någon som dragit en riktigt longshot. De är vänner så de är bara beklagligt att han och A***e blir utpekade, trots att de flertalet ggr påpekat att så är ej fallet.
BO var ute kvällen innan, och pratade med en vän vid 3 tiden i telefonen.

- Gissning, hon sov i stan då de inte går nån buss så sent till Holmsund och gick mot centrum för att ta 7.10 bussen hem till h-sund men kom aldrig så långt!
Hon mötte en dåre, hon kunde ha varit vem som helst annars i det ögonblicket.
Citera
2013-07-21, 07:21
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av groggen10
Hon mötte en dåre, hon kunde ha varit vem som helst annars i det ögonblicket.

Låter väldigt långsökt, IMO.
Citera
2013-07-21, 07:22
Medlem
Ang. vilka områden i Umeå som är värst så måste jag hålla med om att de är Ö. ersboda, Ålidhem och Umedalen. De är inte så att man kommer bli överfallen eller något i någon av dom stadsdelarna, förutom kanske Ålidhem på fredag-lördagnatt, då Lokal och den där andra "popklubben" ligger (Går aldrig på sånna ställen själv, så kommer inte ihåg vad de heter, men 18-årsgräns och billig alkohol, typ).

Men den tiden jag själv höll mig i lite ohederliga kretsar så befann sig dom seriösare kriminella/knarkhandlare särskilt på Umedalen, och de finns även ganska många "mindra seriösa" runt Ålidhem och Ersboda. Men om man inte har något med dom att göra så ser man det aldrig, så de är svårt att göra en bedömning. Men absolut, de är ofta där de händer, om man säger så. Inte för att säga att de inte finns sånt folk på i princip alla områden i Umeå.

Sorry för OT och om jag babblar lite, har dygnat och följt tråden, samt att jag inte har varit aktiv på FB typ någonsin, men tyckte att jag kunde iaf ge mitt perspektiv på de hela. Angående mordet har jag absolut ingen aning om vad som kan ha hänt, men väntar med spänning på upplösningen.
Citera
2013-07-21, 07:39
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av metaforr
Ang. vilka områden i Umeå som är värst så måste jag hålla med om att de är Ö. ersboda, Ålidhem och Umedalen.

Du instämmer alltså i min bedömning av sakernas tillstånd. Återstår då för min antagonist i tråden att nämna ett annat område som istället kvalar in!
Citera
2013-07-21, 07:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CarolSeaver
Det håller jag inte med om. Det känns som att det är rätt många som bor i Umeå med omnejd som skriver i tråden.
Vem har sagt att dom som skriver i tråden, inte bor i Umeå och varför citerar du mig när du säger det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in