2013-07-21, 00:38
Medlem
Beatass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
När det kom till dödandet och styckningen av VB visade KJ inga tecken på handikapp, och detta torde vara det väsentliga i det här fallet.
Så du var med vid dödandet och styckningen menar du?
Senast redigerad av Beatas 2013-07-21 kl. 00:43.
Citera
2013-07-21, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
http://sv.netlog.com/majoren17/extra

KJ har inte gått gymnasiet, och valde att bara plugga historia, som det verkar. Hans livsmål verkar ha varit oklara.
Det står i din länk att han pluggade på "ALLP" i Övertorneå 1½ år, "med inriktning historia", inte nödvändigtvis uteslutande historia och inget annat. En tolkning jag gör. Men jag minns tidigare trådinlägg att KJ hade hoppat av i förtid (den reguljära gymnasieutbildningen?)... Essensen är dock att han inte haft mognaden eller kapaciteten att fullfölja vanliga gymnasiestudier, eller så har en rad problem som stod utanför honom själv sammanfallit och fördröjt processen. God man-skapet talar dock för någon sorts kronicitet, alltså ett handikapp.
Citera
2013-07-21, 00:50
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
Det står i din länk att han pluggade på "ALLP" i Övertorneå 1½ år, "med inriktning historia", inte nödvändigtvis uteslutande historia och inget annat. En tolkning jag gör. Men jag minns tidigare trådinlägg att KJ hade hoppat av i förtid (den reguljära gymnasieutbildningen?)... Essensen är dock att han inte haft mognaden eller kapaciteten att fullfölja vanliga gymnasiestudier, eller så har en rad problem som stod utanför honom själv sammanfallit och fördröjt processen. God man-skapet talar dock för någon sorts kronicitet, alltså ett handikapp.

Under studietiden verkar han ha bott hemma (i villa). Hur han kan ha fått en egen lägenhet utan stadigt jobb eller inkomst är en annan fråga. Har han fått någon slags förtidspension och säkrat försörjningen via Försäkringskassan?
Citera
2013-07-21, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Under studietiden verkar han ha bott hemma (i villa). Hur han kan ha fått en egen lägenhet utan stadigt jobb eller inkomst är en annan fråga. Har han fått någon slags förtidspension och säkrat försörjningen via Försäkringskassan?
Så kan det vara, jag väckte själv frågan om försörjning härförleden, eftersom försörjning säger mycket om funktionen (därmed inte sagt att bristande försörjning är automatiskt kopplat till bristande förmåga, speciellt inte i den ålder då man går från hemmaboende till att bli mer självgående).

https://www.flashback.org/sp44301298

Om KJ har aktivitetsersättning torde han ha en (psykiatrisk) diagnos; jag har dock stött på enstaka utan aktuell diagnos, men där tidigare psykiatriska diagnoser satt prägel på den psykosociala dimensionen och åldern varit just den som rör övergången från beroende av familjen till att bli mer självständig.

Socialtjänsten kan ibland se det som nödvändigt att tillgodose egen bostad till en invånare som inte har de ekonomiska förutsättningarna att skaffa på egen hand. Ibland handlar det lika mycket om att rädda individen som att rädda familjen som individen flyttar ifrån.
Citera
2013-07-21, 01:06
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
När det kom till dödandet och styckningen av VB visade KJ inga tecken på handikapp, och detta torde vara det väsentliga i det här fallet.

Det var konstigt uttryckt, vad menar du? Handikappade kan begå brott, precis som alla andra.
Citera
2013-07-21, 02:42
Medlem
Om nu KJ har gjort detta så kan det vara så att han frågat någon, som han tror närstående softairkompis, om hjälp. Det kan vara ett av åklagarens ej redovisade bevis. Att någon golat... "Komprometterande uppgifter...från åklagaren"
Citera
2013-07-21, 06:14
Medlem
SKUMT!

Skrev till Vatchareeyas ( mamma ) under försvinnandet av henne..

och fick svar idag!

คัทลียา แคท

Tack å kram

Jag ska berätta till dig om Annika svartsjuk till min dotter senare.

hm....

Citera
2013-07-21, 06:45
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av da_grace
SKUMT!

och fick svar idag!

คัทลียา แคท

Tack å kram

hm....

Svårt att tolka, om du inte inkluderar vad du skrev till henne, tycker jag nog.
Citera
2013-07-21, 10:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av da_grace
SKUMT!

och fick svar idag!

คัทลียา แคท

Tack å kram

hm....

Det är inte så mycket att vänta på det, det har Fanta redan hunnit PM:a med andra skribenter.
Men när ni nu ändå kommunicerar så skulle du väl kunna slänga in en fråga som inte berör
VB:s sexliv utan ifall Fanta och hennes Man fick positivt besked angående deras önskemål om att
få byta målsägarbiträde? Jag har missat ifall det blev glatt besked för dem angående
Massi eller inte.
Citera
2013-07-21, 10:37
Medlem
highfives avatar
Fått en ny pm. Denna handlar om ett fynd gjort av två pojkar utanför Heden. Fyndet är gjort i ett större sandtag och består av en grå sopsäck innehållande benrester och svarta hårtussar. Mamman till en av pojkarna hade senare åkt till sandtaget och kollat lite i påsen/säcken och noterat att hårtussarna var tre och att det var en hårknut på vardera hårtuss. Om det varit ben från djur eller människa hade hon inte kunnat bedöma.

Fyndet gjordes för två veckor sedan och är naturligtvis polisanmält. Två civilare hade kommit ut till sandtaget och tagit hand om fyndet. Polisen ska tydligen ha kontaktat mamman efteråt och vad jag förstår har hon även varit på förhör.

Ett område som vi inte fokuserat så mycket på. Heden nämndes dock av Bodengrabb i ett tidigt skede.
Citera
2013-07-21, 11:44
Medlem
Hade det varit något som berörde detta fall så hade det nog varit större intresse i området.
Så vitt jag vet har Hemvärnet inte varit i närheten av Heden under dem 14 dagar söket pågick.
Citera
2013-07-21, 11:46
Medlem
likearollingstones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Fått en ny pm. Denna handlar om ett fynd gjort av två pojkar utanför Heden. Fyndet är gjort i ett större sandtag och består av en grå sopsäck innehållande benrester och svarta hårtussar. Mamman till en av pojkarna hade senare åkt till sandtaget och kollat lite i påsen/säcken och noterat att hårtussarna var tre och att det var en hårknut på vardera hårtuss. Om det varit ben från djur eller människa hade hon inte kunnat bedöma.

Fyndet gjordes för två veckor sedan och är naturligtvis polisanmält. Två civilare hade kommit ut till sandtaget och tagit hand om fyndet. Polisen ska tydligen ha kontaktat mamman efteråt och vad jag förstår har hon även varit på förhör.

Ett område som vi inte fokuserat så mycket på. Heden nämndes dock av Bodengrabb i ett tidigt skede.

Hmm, skulle benresterna i sådana fall kunna vara händerna? Är de redan så pass förmultnade att det bara finns kvar benrester?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in