2013-07-20, 23:04
Medlem
Det måste ändå kännas lite surt för bajen, man tog tillsammans med ÖIS den första poängen på arenan (och även första hemmalag att ta poäng), men ÖIS tog den första avsparken, den första bengalen och sen var det väl den första varningen? Sen kan man dessutom förlora chansen på att göra det första målet, vara de första laget som vinner (även som hemmalag), första röda kortet mm.
2013-07-20, 23:09
Medlem
15Februaris avatar
Tråkigt att även Tele2 tycks ha problematisk akustik.
Synkningen blir dock bättre med tiden. Första matchen var vår synk katastrofal, nu när vi flyttat runt trumman lite så är det lättare att hålla takten.
2013-07-20, 23:11
Medlem
a.e.gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av misonbos
Det måste ändå kännas lite surt för bajen, man tog tillsammans med ÖIS den första poängen på arenan (och även första hemmalag att ta poäng), men ÖIS tog den första avsparken, den första bengalen och sen var det väl den första varningen? Sen kan man dessutom förlora chansen på att göra det första målet, vara de första laget som vinner (även som hemmalag), första röda kortet mm.
Bajen var först i världen med att bombhota sin egen arena så det andra kan vi strunta i,
2013-07-20, 23:21
Medlem
Akustiken var inte dålig! ( eller jo om man jämför med Söderstadion kanske...) Problemet var att ni hade för osynkat hela tiden och väldigt många som sjöng var för utsprida över hela arenan. Ni skulle verkligen inte ha klacken på långsidan bara det kan ni beskylla Bajen Fans för.

Vi har samma villkor nu Bajen, nu har ni inte Söderstadion som hjälper er!

Edit: Hylla det som hyllas bör också, snygga bränningar.
Senast redigerad av Theken1891 2013-07-20 kl. 23:30.
2013-07-20, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 15Februari
Tråkigt att även Tele2 tycks ha problematisk akustik.
Synkningen blir dock bättre med tiden. Första matchen var vår synk katastrofal, nu när vi flyttat runt trumman lite så är det lättare att hålla takten.

Personligen tror jag faktiskt det kan bli riktigt bra på den ny arenan. Det är ju självklart allt inte klaffar på första försöket, men akustiken i sig tror inte jag blir något större problem. Då är det ett större problem att vissa står och håller käften.

Men sen e jag också jävligt trött på all bitterhet runt den nya arenan. Visst den kommer aldrig bli som Söderstadion, förmodligen inte ens i närheten. Men det är detta vi har att jobba med just nu, och det är bara att göra det bästa av situationen.

Aja, en shysst bränning blev det iaf.

http://sphotos-c.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/1069947_10151493257676574_477650778_n.jpg

http://sphotos-b.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/1000738_703559012992536_689394428_n.jpg

Brändes även på långsidan.
2013-07-20, 23:31
Medlem
Jag stod på Västra (långsideklacken) och inte många sjöng där. Kortsidan (Norra) stod för all sång vilket är jävligt tråkigt då jag köpte säsongskort på Västra för dubbla priset då jag trodde att det skulle vara mest röj där.

Ölen tog slut redan innan halvtid, plastarenan klarar inte av vårt supande.
Blev osynkat med två klacksidor oftast. Vi hade några bra toppar dock.

Stod några fågelholkar framför mig som blev arg för att jag sjöng för högt. De var faktiskt Stockholmare. Brudar/flator kan tilläggas.

Träffade på en Karlstad-bo ("bajare", som dock ej gick på matchen då han tappat sin biljett) utanför arenan som sa att när Bajen lirar hockey håller han stenhårt på Färjestad för att de är mycket bättre än Hammarby Hockey. Han hånade även mig när jag sa att jag höll på Bajen i alla sporter. Sådana avskum får gärna avsluta sin existens på jorden.
2013-07-20, 23:34
Medlem
ErPupones avatar
Bränningen var jävligt mesig enligt mig. Med det avslutet från Söderstadion var förväntningarna på både bränning och tifo på Tele 2 högre från min sida. Uttalar mig inte om akustiken då jag inte var där, men bajen borde ha tålamod och inte underskatta inkörsperioden
2013-07-20, 23:36
Medlem
Aukustiken var faktiskt riktigt bra! Vet inte hur det lät på TV men på plats var det RIKTIGT JÄVLA bra stundtals. Om ni tyckte att det lät dåligt på TV så var det absolut missvisande.
Klackarna synkade väl inte optimalt men som AIK:arna säger så lär det bli bättre med tiden. Sittplats var riktigt taggade, vi hade väl en 2-3 sittplats sektioner som stod upp och hetsade å sjöng som fan.

Konstgräset gjorde att spelet kändes som en träningsmatch, inte mycket närkamper om man säger så.
I övrigt så var det mycket betongkänsla i gångarna utanför läktarna, trodde det skulle vara betydligt mer "modernt å fräscht"

DIF kommer absolut få samma problem med det osynkade ljudet i början. Man hörde inte alls etaget nedanför där jag satt (ovanför långsida klack)

Annars: Bajens spelartrupp kan dra åt helvete!
2013-07-20, 23:37
Medlem
Heenkee4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Jag stod på Västra (långsideklacken) och inte många sjöng där. Kortsidan (Norra) stod för all sång vilket är jävligt tråkigt då jag köpte säsongskort på Västra för dubbla priset då jag trodde att det skulle vara mest röj där.

Ölen tog slut redan innan halvtid, plastarenan klarar inte av vårt supande.
Blev osynkat med två klacksidor oftast. Vi hade några bra toppar dock.

Stod några fågelholkar framför mig som blev arg för att jag sjöng för högt. De var faktiskt Stockholmare. Brudar/flator kan tilläggas.

Träffade på en Karlstad-bo ("bajare", som dock ej gick på matchen då han tappat sin biljett) utanför arenan som sa att när Bajen lirar hockey håller han stenhårt på Färjestad för att de är mycket bättre än Hammarby Hockey. Han hånade även mig när jag sa att jag höll på Bajen i alla sporter. Sådana avskum får gärna avsluta sin existens på jorden.
Fick även "Ta ned flaggorna fittmongo!", kan tilläggas att jag stod på kortsidan.
2013-07-20, 23:44
Medlem
SoderortFTWs avatar
Såhär ser jag på Nya Söderstadion

Positivt:

-Röken kommer snabbt ut från arenan och lägger sig inte som en evig dimma som den gör på NA.

-Akustiken är det inget fel på, att var osynk beror på att det inte fanns någon capo på västra, Katten borde enligt mig stå i kurvan och sen kan Hällbom stå där katten stog idag och Simpa kan stå vid HU ungefär.

- Nya Söderstadion är en utomhus arena, på riktigt. Det är inte bara en glugg i taket som på NA, taköppningen är lika stor eller större som planen och det är inte någon jumbotron ivägen.

- Mycket betong! Det känns inte så pass glamouröst inne på arenan som jag hade tänkt mig, det är betong överallt och inte något plåtgolv som på NA.

- Inget nät! Har inte tänk på det förrns nu eftersom man varit väldigt van vid nätet på Söderstadion, en ganska stor skillnad i hur matchen upplevs faktiskt.

Negativt:

- Klacken. Ett ganska lätt problem att fixa om har fler capos eller i värsta fall ett PA-system. Annars tycker jag om att kunna stå på långsidan, hatar kortsida.

- Att ta sig till/från. Jo så är det, den må ligga väldigt nära många olika tubstationer, men problemet är det är för trångt runt om kring. Speciellt blir det en flaskhals vid biljettluckorna vid donken efter match när alla ska hem samtidigt.

- Rökförbud, asså komigen, dem kan ju fan inte gå runt på läktaren och säga till de att släcka ciggen. Detta gäller i klacken, andra sektioner tycker jag att det låter som en bra idé eftersom det finns mycket barn där.

- Namnet, att döpa en arena efter ett företag är helt absurt.

- Opersonligheten. På Söderstadion sitter det Hammarbyloggor överallt, stolsnumren är grön-vita, väggarna är gröna, allting andas Hammarby helt enkelt! På nya är de enda Hammarbyloggarna de som finns på alla skärmar runt om på arenan.

Angående plastgräset är jag splittrad. Det är bara att kolla på NA, uppenbarligen svårt att driva en arena för både fotboll och konserter och samtidigt ha naturgräs. Dessutom tror jag att det både kortsiktigt och långsiktigt kan påverka det sportsliga positivt, vårt spel passar troligen bättre på konstgräs och dagens ungdomar har de flesta av de aldrig ens rört en naturgräsplan så det blir enklare att anpassa sig till a-laget. Dock tycker jag ändå att fotboll ska spelas på riktigt gräs och skulle helst se att även vi gjort så, men det är helt klart en klurig fråga.

Överlag är jag positivt överraskad, med det sagt är det absolut ingen perfekt arena men det märks att fotboll hade högre prio här än på NA.

Min första spontana reaktion när jag klev in var "oj vad stor den är" samtidigt som jag hör mig säga "fan va kompakt den är". Det har nog att göra med taket, det är väldigt högt, men läktarna är väldigt kompakta.

Till en början hade jag väldigt svårt att se detta som vår hemmaplan, det kändes som en att vi spelade på neutral mark, men ju längre matchen gick kändes det mer och mer som en hemmaplan.

Efter matchen klättrade jag in på Söderstadion och kysste gräsmattan farväl och stod på den platsen jag brukade stå under match och tänkte lite, om vilken jävla tjomme det var som tog in Gregg b.la.

Hoppas ni tycker mitt inlägg var till hjälp, och må dif torska imorgon.
2013-07-20, 23:47
Medlem
SoderortFTWs avatar
Angående tifot så sa Katten för någon dag sedan att de har haft absolut noll tillgång till tifofix, ett tillfälle för att mäta lite, thats it. Jag är glad att därför höll det enkelt och inte tog vatten över huvudet.
2013-07-20, 23:50
Medlem
regndroppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoderortFTW
Angående tifot så sa Katten för någon dag sedan att de har haft absolut noll tillgång till tifofix, ett tillfälle för att mäta lite, thats it. Jag är glad att därför höll det enkelt och inte tog vatten över huvudet.
Blir kul att se vad vi presterar imorgon i tifoväg.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in