2013-07-20, 21:13
Medlem
videovollds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterHook
Hittar ingen med hennes namn på Facebook. Jo, en norska med ett, surprise, dubbelnamn.
https://www.facebook.com/tov*.s*hlin
Citera
2013-07-20, 21:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av videovolld
https://www.facebook.com/tov*.s*hlin

Ok. Hon verkar inte varit så aktiv. 1 gemensam vän
Citera
Medlem
Aftonbladet rapporterar nu att polisen bekräftat att kvinnan avlidit.
Samtidigt säger de att hon kom med 6.40 tåget. Enligt vittnen skall hon dock ha kommit från någon form av undergång eller liknande. Det finns heller inga vittnen som säger sig ha sett någon gärningsman alls.
Citera
Medlem
thomas24s avatar
Enligt min teori går polisen ut med ett signalement först när det gynnar polisen.
Exvis som i Malexanderfallet och stureplansmålet
Citera
2013-07-20, 21:15
Medlem
Jag kommer med en statistisk grundad gissning: det är hennes före detta som skjutit henne i något som liknar ett planerat utvidgat självmord, utlöst av att hon sannolikt börjat en kärleksrelation med en ny kille. Först försökte han döda denne, därav skottet genom rutan på adressen ersboda. Sedan stämmer han träff med sin före detta (brottsoffret), dödar henne och flyr. Enda anledningen till att han flyr är därför att hennes nye pojkvän fortfarande lever.

Snart återfinns GM död någonstans, efter att han tagit livet av sig, alternativt så sviker modet och han tas levande av polisen.

Enda jag inte får att gå ihop med min teori är att hon endast träffas av ett skott. Gammalt enkelskottsgevär? Det som täcks av sopsäckar är väl gissningsvis tomhylsor samt fimpar från cigaretter/ utlagda prillor.
Citera
2013-07-20, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterHook
Ok. Hon verkar inte varit så aktiv. 1 gemensam vän

Eller så har hon sekretess på så att om man inte är vän med henne så kan man inte se hennes logg, foton eller vänner. Allt jag kan se är några få foton och att vi har två gemensamma vänner.
Citera
2013-07-20, 21:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ambulance
Eller så har hon sekretess på så att om man inte är vän med henne så kan man inte se hennes logg, foton eller vänner. Allt jag kan se är några få foton och att vi har två gemensamma vänner.

Seems right. Kunde inte ens hitta henne genom sökfunktionen.
Citera
2013-07-20, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tycker
Aftonbladet rapporterar nu att polisen bekräftat att kvinnan avlidit.
Samtidigt säger de att hon kom med 6.40 tåget. Enligt vittnen skall hon dock ha kommit från någon form av undergång eller liknande. Det finns heller inga vittnen som säger sig ha sett någon gärningsman alls.

Det var vittnet som kom med tåget.
Citera
2013-07-20, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 27Slak
Om du vet nationalitet, med säkerhet, så borde det ju gå att luska ut mer. Eller?

Är känsligt vad jag får mina uppgifter ifrån. Men ska ringa nåt samtal igen.
Citera
2013-07-20, 21:18
Bannlyst
I sådana här fall en ung tjej mördas tyder på svartsjuka eller att killen hon var tillsammans med inte accepterade det. Ganska enkelt och skanna av hennes relationer och där ringa in en man.Nummer tre är att det skulle vara ett hedersbrott då är det kusin far eller bror det handlar om.
Citera
2013-07-20, 21:19
Medlem
skeggmuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snallakillen
Säkert en snubbe med utländsk härkomst...Då e ALLTID svenska medier tysta...Annat hade det varit om det varit en blond blåögd svenne...

Skulle kunna vara så. Enda personen som har hört något om eventuell GM skrev för någon sida sen att GM skulle vara colombian. Denna uppgift ska man såklart ta med en fet nypa salt, men det skulle utan tvekan kunna förklara polisens och medias "locket på"-agerande
Citera
2013-07-20, 21:20
Medlem
Mr_wiseguys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yandax
Tråkigt att polisen inte har någon som dig som vet hur det skall göras ordentligt.

Du kan inte tänka dig att det kanske är så att polisen inte vet vem som är GM eller har något signalement, eller att de avvaktar med ett gripande för att få bevis mot honom (telefonsamtal, resor etc)?
Du tror att polisen vet precis vem det är och att man har massor med bevis, men att de låter bli att gripa honom för att de helt enkelt är för inkompetenta?

Nej jag tror att dom vet vem det är, men dom vet inte vart han är. Men polisen i sverige går ju aldrig ut med namn och bild på någon av nån anledning? För att skydda den personliga integriteten kanske?

Annars kunde ju allmänheten ha hjälpt till med vittnesuppgifter om var han nu befinner sig.

Vem vet, han kanske hinner göra fler saker innan, eller ska vi säga om han grips.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in