2013-07-20, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DesktopZquares
Varför skulle GM ta sitt liv om hans mordförsöksplaner gått i lås?
Det är ju inte helt ovanligt i relationsmord. Och stressen att inse att hon faktiskt dog kan göra mycket med hjärnan.
Citera
2013-07-20, 20:37
Medlem
acerblazerlols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarolSeaver
Tyckte jag såg blodspår redan vid ingången till perrongen (kanske 10 meter eller så till blodfläcken). Var det förresten inte tal om att även gärningsmannen var blodig?
Jag har för mig att jag läste att en blodig man hade sprungit från platsen
Citera
2013-07-20, 20:39
Medlem
Gails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_wiseguy
Det tror jag inte, tror att han är långt borta vid d här laget, annars hade polisen redan gripit honom, tror att det kommer att komma ut en efterlysning på misstänkt gm inom ett par dagar. Om dom nu ens vet vem det är.

Hursomhelst så tycker jag att den svenska polisens arbetssätt är skandal, om dom inte vet vem det är så borde dom gå ut med signalement, om dom vet vem det är så borde dom efterlysa honom i media direkt.

Ja utomlands hjälper media polisen med efterlysning genom att publicera signalement men aldrig i Sverige. Självklart kan allmänheten hjälpa polisen om de får chansen. Tyvärr så hindras detta ofta pga att gärningsmannen inte är svensk. Som sagt i norsk, dansk, finsk media finns inte detta problem.
Citera
2013-07-20, 20:40
Medlem
Neka till att det finns misstänkta är också ett vanligt trick att få den misstänkta att slappna av. Jag säger inte att så är fallet nu.
http://www.expressen.se/nyheter/polisen-om-mordet-inga-misstankta/
Citera
2013-07-20, 20:43
Medlem
GoEks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sysslomannen
Blödning ur munnen tyder klart på lungskada/luftstrupsskada ja. I sig inte livshotande om man kommer under kvalificerad vård snabbt. Är det en kraftig blödning ur munnen så finns det dock troligen även en betydande skada på blodcirkulationssystemet i närheten av lungan. Uppgifterna om att hon rörde sig stående först för att därefter falla ihop och gå in i medvetslöshet snabbt tyder på ett mycket snabbt blodtrycksfall på grund av kraftig blödning (Över 20-30 procent i det korta förloppet från skott till medvetslöshet). Det enda som motsäger detta är den förhållandevis lilla blodfläcken på bilderna. Bilden kan dock vara sen, varför infiltrering eller torkning kan ha skett. Alternativt bar BO mycket absorberande kläder. Överlevnadschansen vid en sådan blödning är mycket dålig om du inte i princip skjuts på operationsbordet med transfusion förberedd....

Lungskada på vilt ger mindre blodmängd ur munnen men kraftig blodmängd i hjärt/lungutrymmet med snabb medvetslöshet. Skada på hals kan ge kraftig blödning ur mun och näsa men inget i brösthålan.
Senast redigerad av GoEk 2013-07-20 kl. 20:46.
Citera
2013-07-20, 20:46
Medlem
HOPPAS de har övervakningskameror på stationen så gärningsmannen är fångad på bild.

(Jag har sagt det förr och säger det igen.. sätt upp övervakningskameror ÖVERALLT!)
Citera
2013-07-20, 20:47
Medlem
Gissar att det finns en koppling mellan detta och det på ersboda. Skulder eller svartskjuka , tror att hon kom med tåget och någon väntade på hon
Citera
2013-07-20, 20:49
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av acerblazerlol
Jag har för mig att jag läste att en blodig man hade sprungit från platsen

Det stämmer, ser jag nu. Men hur blev han blodig? Trodde han sköt BO?
Citera
2013-07-20, 20:50
Medlem
diemydarlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gail
Ja utomlands hjälper media polisen med efterlysning genom att publicera signalement men aldrig i Sverige. Självklart kan allmänheten hjälpa polisen om de får chansen. Tyvärr så hindras detta ofta pga att gärningsmannen inte är svensk. Som sagt i norsk, dansk, finsk media finns inte detta problem.
Men fatta att han kommer att gå och sätta sig på en umekrog ikväll eftersom han inte tror att han är jagad, så haffandet kommer att ske helt odramatiskt! Utan inblandning av den testosteronstinna allmänheten!
Citera
2013-07-20, 20:51
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarolSeaver
Det stämmer, ser jag nu. Men hur blev han blodig? Trodde han sköt BO?
Kan han ha brukat våld på henne innan - som då lett till blödning?

Dvs dödsskottet är avslutningen på en föregående misshandel...
Citera
2013-07-20, 20:52
Medlem
skeggmuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av polisbrickan
Därför du inte behöver veta det för annat än att stilla din nyfikenhet. Att de inte berättar om förloppet är väll självklart då de nu har en misstänkt som de givetvis vill kunna förhöra så förutsättningslöst som möjligt.

Vart hittar du att polisen skulle ha en misstänkt? Jag har missat detta helt. Hänvisa gärna till någon källa
Citera
2013-07-20, 20:52
Medlem
thomas24s avatar
Anledningen att man inte går ut med signalement borde vara att man vet vem GM är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in