2013-07-19, 23:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zizacon
Ja, även om man kan ha synpunkter på Arsenals sommar så får man säga att de åtminstone lyckats göra sig av med en jävla massa överflödiga spelare. Klubben var ju alldeles överviktig och fet av allt jävla dödkött tidigare, blir man bara av med Bendtner och Chamakh nu också så är den man så trimmad att man kan se sexpacket. Därtill ryktas det om att Gervinho kommer försvinna med - det är väldigt mycket lönepengar som man sparar.

Angående Bernard så tror jag inte riktigt på det, men visst det vore väl tänkbart om Gervinho försvinner - mellanskillnaden blir 10 miljoner pund någonting, vilket är ungefär vad Wenger tycker om att betala för ynglingar. I vilket fall som helst kommer det behövas en och annan spelare när så många har lämnat.

Slutligen får man säga att det är trist med Vilanova, förmodligen tar man ersättaren ur den egna organisationen som vanligt.

Bernard kommer aldrig gå till Arsenal. Han ägs tyvärr av en tredjepart... Antar att 4522 har mer koll på det där än vad jag har, men det kommer säkerligen krävas överdrivna summor för att locka över honom till en storklubb redan nu. Mer troligt att han säljs till typ Porto eftersom tredjepartsägarna är väldigt noga med att skriva höga vidareköpsklausuler på sina spelare och man är medvetna om att klubbar som Porto utvecklar spelare på ett förträffligt sätt och sen säljer vidare dyrt. Det är bättre ur ekonomisk synvinkel för tredepartsägarna att sälja Bernard till Porto än till Arsenal i dagsläget.
2013-07-19, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stukatj
Bernard kommer aldrig gå till Arsenal. Han ägs tyvärr av en tredjepart... Antar att 4522 har mer koll på det där än vad jag har, men det kommer säkerligen krävas överdrivna summor för att locka över honom till en storklubb redan nu. Mer troligt att han säljs till typ Porto eftersom tredjepartsägarna är väldigt noga med att skriva höga vidareköpsklausuler på sina spelare och man är medvetna om att klubbar som Porto utvecklar spelare på ett förträffligt sätt och sen säljer vidare dyrt. Det är bättre ur ekonomisk synvinkel för tredepartsägarna att sälja Bernard till Porto än till Arsenal i dagsläget.

Varför det? om jag förstått det rätt ligger prislappen på 25 miljoner€, det skulle inte vara några hinder för Arsenal att betala den summan om de verkligen vill det.
2013-07-19, 23:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Varför det? om jag förstått det rätt ligger prislappen på 25 miljoner€, det skulle inte vara några hinder för Arsenal att betala den summan om de verkligen vill det.

Enligt ryktena ligger prislappen på det ja, men verkligheten är antagligen en annan. Ska både Atletico Mineiro och tredjepartsägarna tjäna på att sälja Bernard till Arsenal (eller en annan storklubb) i dagsläget lär de kräva runt 50 miljoner. Bättre då att sälja honom till Porto för typ 15-20 miljoner och 50% vidareköpsklausul. Säljs han sen vidare om ett par år till PSG, City, Monaco, Real, Barca, Chelsea osv för typ 50-60 miljoner så tjänar tredjepartsägarna mycket på det.
2013-07-20, 00:28
Medlem
adzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stukatj
Enligt ryktena ligger prislappen på det ja, men verkligheten är antagligen en annan. Ska både Atletico Mineiro och tredjepartsägarna tjäna på att sälja Bernard till Arsenal (eller en annan storklubb) i dagsläget lär de kräva runt 50 miljoner. Bättre då att sälja honom till Porto för typ 15-20 miljoner och 50% vidareköpsklausul. Säljs han sen vidare om ett par år till PSG, City, Monaco, Real, Barca, Chelsea osv för typ 50-60 miljoner så tjänar tredjepartsägarna mycket på det.

Det är trots allt en väldigt hypotetisk slutsats du gör av situationen. Intressant det där med tredjeparten dock! Någon som vet andelarna?
2013-07-20, 09:12
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Reina till Napoli har det ryktats om. Nu verkar det som om ett lån är det som gäller. Om det går igenom så slipper Liverpool förhoppningsvis Reinas lön och med lite tur så spelar han upp sig i och med den nya utmaningen.

AS säger att Tottenham och Liverpool är funderarpå att betala Soldados utköpsklausul på 30 miljoner euro.
2013-07-20, 10:32
Medlem
keranos avatar
Manchester Uniteds nyförvärv Guillermo Varela lånas med all sannolikhet ut till Boca Juniors.
2013-07-20, 10:46
Medlem
LuaLuas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kerano
Manchester Uniteds nyförvärv Guillermo Varela lånas med all sannolikhet ut till Boca Juniors.

Ett jävligt märkligt lån. Ser inte riktigt poängen med det.

För övrigt börjar jag tröttna lite på allt babblande i media från United-håll. Håll käften och värva istället.
2013-07-20, 10:49
Medlem
keranos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuaLua
Ett jävligt märkligt lån. Ser inte riktigt poängen med det.

För övrigt börjar jag tröttna lite på allt babblande i media från United-håll. Håll käften och värva istället.

Kan tyckas, speciellt då Rafael är den ända "riktiga" högerbacken i United. Men utgår ifrån att man tänker låta Chris Smalling och Phil Jones lira där.
2013-07-20, 10:56
Medlem
Cambijaos avatar
Om AvB går till Barcelona kommer jag bli så otroligt besviken. Mindre än en månad tills säsongen drar igång, skulle ju vara så typiskt om Levy blir tvungen att hetsvärva en tränare... typ Mancini.
2013-07-20, 11:03
Medlem
Kungkolms avatar
Snackas lite löst om att Arsenal ska försöka locks till sig Luis Gustsvo från Bayern för en ganska billig peng (ca 80 milj) vore en väldigt bra förstärkning!

Ska va Metro som har gått ut med det så vet inte hur troligt det är!
2013-07-20, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungkolm
Snackas lite löst om att Arsenal ska försöka locks till sig Luis Gustsvo från Bayern för en ganska billig peng (ca 80 milj) vore en väldigt bra förstärkning!

Ska va Metro som har gått ut med det så vet inte hur troligt det är!

Om han skulle gå vilket jag inte tror, Sammer bygger vidare på projektet med två kompetenta startelvor, så bör han aldrig på för under 200 miljoner. Gustavo är klass rakt igenom.

Visserligen ligger allas kära VM nära till hands och Gustavo vill nog ha sin plats säkrad där, Januarifönstret tidigast isåfall.
2013-07-20, 12:14
Medlem
LuaLuas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kerano
Kan tyckas, speciellt då Rafael är den ända "riktiga" högerbacken i United. Men utgår ifrån att man tänker låta Chris Smalling och Phil Jones lira där.

Visst, men syftade mest på klubbvalet. Borde väl vara av större intresse att låta honom anpassa sig till Europa.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in