2013-07-20, 00:59
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zappaholic
På vilket sätt är Borgnäs nojig menar du? Han lägger ju inte fram någon egen teori utan gräver fram en mängd frågetecken i utredningen som behöver rätas ut.
Att han kallas "Nojnäs" ibland är ju inte mitt påhitt direkt.
Han är en duktig undersökande journalist förvisso som uträttat en hel del bra saker genom
åren men har han inte lite fått poliser på hjärnan i fallet ifråga?
Tycker nog att han ser konspirationer i lite väl mycket som händer. Paranoid var kanske
att ta i från min sida.
Citat:
Som jag ser det finns det ju ingen större poäng med att du postar inlägg i denna tråd, även om det naturligtvis står dig fritt att skriva. Däremot är du off topic i det mesta du skriver. Du får gärna fortsätta tro på en hysterisk kvinnas vittnesmål som lägger till fler detaljer i sitt vittnesmål i varje förhör, men håll dig till den tråd där du hör hemma. Denna tråd handlar om konspirationer och alternativa teorier...men när du ändå är här kan du väl svara på lite frågor:
Det blev en hel del inlägg sista dygnen, ja. Så mycket brukar jag inte uppträda här och
det kommer inte att upprepas, kan jag lugna dig med. Det blir i så fall bara ett kortare
inhopp.
Jo, jag fortsätter vara knepig nog och värderar ifrågavarande dams vittnesmål som helt
avgörande för fallet. Viker inte där. Finns ingen anledning.
Tråden säger du ska handla om allt annat än just det officiella huvudspåret med CP men
ändå tar man upp honom även då inte jag medverkar.
Titta bara på mister MBoudine, han nämner människan ofta. Sker i samband med att han
ondgör sig över Lisbets och sönernas envishet i att hålla fast vid denne som gärningsmannen.
Citat:
Lars Jeppsson då. Som står i trappan och är bekant med C.P men som inte känner igen honom. Din förklaring är?
Det finns olika förklaringar till detta. Att han kanske skrämts av folk kring CP att göra
ett direkt utpekande till exempel. Eller så såg han i själva verket inte så mycket alls av
den förbispringande mannen vid baracken. Inte tillräckligt för att varken veta det ena
eller det andra.
Citat:
Mannen som sköt hade enligt de flesta vittnen lång kappa/rock. C.P hade jacka. Din förklaring är?
En hel del osäkerhet kring de här vittnesuppgifterna, tycker jag nog.
Citat:
Tre, om inte fyra, män flyr från mordplatsen i olika riktningar. De ses av ett flertal vittnen. Din förklaring är?
Det är som med de åberopade "Walkie/talkie-männen"; hur pass mycket av egentlig substans
finns det i dessa uppgifter frågar jag mig? Om det verkligen har sprungits här av fyra
personer så vad talar konkret för att det har med mordet på OP att göra?
Citat:
Roger Östlund placerar C.P vid Grand. Dock är det ju bevisat att Östlund kommer till biografen efter 23.20 vilket skulle ge C.P ett alibi. Din förklaring är?
Den figuren och hans uppgifter kan vi nog ta med en rejäl nypa salt.
Som påpekats någon gång förut: Misstankarna mot CP står inte och faller med vad Östlund
häver ur sig för nånting.
Citat:
Håller med Jake Clawson. Utvärdera dig själv, Grandioso
Ska ta det i övervägande.

God natt och trevlig helg!
Senast redigerad av Grandioso 2013-07-20 kl. 01:04.
Citera
2013-07-20, 02:28
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Du får ursäkta så mycket men jag har faktiskt råkat missa att kolla upp CP-tråden och vad
du svarat där.
Nu ska jag försöka besvara dina frågor så gott det går gällande "våran" Chrille och mordet på OP.

1. Han gör det helt på egen hand. Men i bakgrunden "lurar" herr Tingström. Han har "inspirerat"...
Att Tingström skulle ligga bakom har ej bekräftats. Får tillsvidare tillskrivas Pelle-svings fantasi

2. Ja sannolikt.
3. Vapnet införskaffas troligen hos SC. CP kan ha haft revolvern på sig redan när han infann
sig vid 9-tiden vid Grand men mer sannolikt är nog att han pallrade sig bort till Cedergrens lya
en kort stund efter att han observerat makarna Palmes ankomst till biografen och bestämt
sig för att försöka utföra ett attentat efter filmens slut.
CP kan inte hämtat den före 2200 då knarkspan hade lägenheten under bevakning. Din hypotes bygger då på det osannolika scenariot han väntar en timme innan han hämtar vapnet hos Sigge. Trots alla förhör har det aldrig kommit fram uppgifter att CP skulle setts med skjutvapen.

4. Bra fråga. Han lär i alla fall ha stått ett bra tag och inväntat filmens slut. Hur länge är
svårt att veta. Var han dessförinnan uppehållit sig får du kanske fråga herr Fylking om,
han känner kanske till detaljerna lite bättre än en annan...Han fick ju höra rätt så mycket
om vad som hände mordkvällen från huvudpersonen himself som bekant... '
Fylking var med när TV3 betalade CP 369000kronor för att delta i lögndetektortestet. CPs "erkännanden" kom när skrupelfria media betalade bra.

5. Ja. CP är "Grandmannen" liksom han är "Dekorimamannen".
Ditt påstående här styrks till viss del av Lars-Erik Erikssons uppgifter. Problemet är att det finns två ännu bättre vittnen, Storhök/Korhonen, som såg Grandmannen , på nära håll, i utmärkt ljus, vid Grands entre. De båda tjejerna ser inte Pettersson, en helt annan typ, är deras kommentar. Ett annat faktum är att signalementet mellan grandmannen och GM inte är förenligt. För att återgå till Storhök/Korhonen är det faktum de inte kallades till konfrontation med CP eller rättegångarna en av PUs stora skandaler. Både för åklagarna och advokaterna Liljeros/Ekman.

6 och 7. Han följer efter från det att man lämnar biografen och när makarna går över till andra
sidan Sveavägen för att kolla en stund i ett skyltfönster så passar CP på att skynda över
han med och ställer sig sedan vid Dekorimahörnan och inväntar makarnas ankomst.
Det mycket trovärdiga vittnet Pia Engström iakttar ,från busshållplatsen på västra sidan sveavägen, hur paret palme går söderut på sveavägen. Hon reagerar över att ingen följer efter, inga livvakter. Finns inget vittne som sett CPs förflyttning på sveavägen. Najics sekundiaktagelse av mannen som gick som en bondlurk ansågs av alla jurister som irrelevant när det gällde att binda CP till MOP. Även tidsmässigt är det mycket tight för en från Grandhållet springande gärningsman att hinna fram till dekorima hörnan och finnas där minst 90sekunder före MOP.

8. Efter mordet gömmer han sig en bra stund inne på Johannes kyrkogård och kommer
slutligen att ta sig hem på det sätt som han har berättat för nämnde Fylking strax innan
sin död 2004.
Johannes kyrkogård genomsöks av 3230s Gedda/Hermansson inom tio minuter efter MOP. GMP vittnena Dahl, Friberg och Werner ser poliserna men ingen CP. Ingen förnekar senare CP åkt med pendeln mot Rotebro senast 2345. Han måste ganska snabbt, som känd buse, ta sig till centralen. Fylkings köpta förklaringar lämnar mig helt kall.
9. Kan inte svara på det.
Kan hjälpa dig där. Görs för att snärja CP vid MOP med Thure Nässen som domptör.TK-tiden 2315-21 för det påstådda samtalet mellan Östlund och Cedergren pulveriseras av ett antal vittnen. Tidigare nämnda Pia Engström, Olofsson med medarbetare på grand och Lars Eriksson ser östlund ringa från Biografen efter 2330. Redan 19mars anger Cedergren att han inte är hemma vid nämnda tidpunkt, detta finns belagt i GK.

Fakta: (Hur hopplöst tjatigt det än låter) Utpekad av huvudvittnet som är helt
övertygad om hans skuld. Indicierna är av det slaget att det leder fram till att den
misstänkte lagförs, blir åtalad och dömd för mord. Överklagar och frikänns.
Resningsansökan till Högsta Domstolen avslås. Och CP sviker sitt löfte till Fylking med
produktionsgänget att avstå alkohol ifall det icke sker ett beviljande och skålar istället
i Champagne och fortsätter supa som vanligt. CP erkänner omsider mordet. Tar tillbaka
och erkänner igen. Obeslutsam herre minsann, en riktig lustigkurre som driver med den
svenska rättvisan och tjänar plenty of Money på eländet också.
Det kan också påminnas om att vittnena Morelius, Ljungkvist, är tämligen övertygade om
att CP var den skyldige till dådet för att inte tala om det grymt nedgjorda vittnet LG som
till och med ska ha sett mordet utföras eller kommit precis ögonblicken efteråt.
Men det är klart - finska flickor är mer trovärdiga än en person med ett brokigt förflutet
med kriminalitet och droger.

Ljungkvists övertygelse finns inte i de första förhören. Morelius ser inget av mördarens ansikte .
Lisbeth Palmes utpekande är avgörande om man vill binda CP till MOP. Men då måste man ignorera hennes egna uppgifter. Hennes uppgift om två gärningsmän från mordnatten måste undertryckas. Hur det skulle gått till när Åke Rimborn och Gösta Welander missförstått LP har aldrig kunnat ges en vettig förklaring. Istället har ex Rimborn utsatts för påtryckningar som för tankarna till andra samhällssystem.
I första mars förhöret med Reneborg/Sjöblom nämner Lisbeth inte hur GM ser ut, det växer fram senare efter att hon diskuterat saken med Mårten. När hennes signalement utvecklas påminner det om vittnet Björkman,

Bättre svar än så här blir det inte ikväll. Ingen bryr sig vad jag än skriver ändå.
Vi står miltals från varandra. Och kommer aldrig att mötas i samförstånd och enighet om det här.

Självömkan är nedbrytande. Kom med faktabaserade svar så ska jag svara så gott jag kan. Samförstånd är vi indoktrinerade med i sverige. Alltid intressant att bryta åsikter mot varandra.
Citera
2013-07-20, 04:51
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Till skillnad från de flesta deltagare här så har jag uppfattningen att man från dag ett
haft en uppriktig vilja att lösa det här mordet på ett korrekt sätt oavsett mot vilken
eller vilka krafter utredningsarbetet ledde fram till i slutändan.

Då uppstår frågan var du fått den uppfattningen ifrån ? Redan från dag ett med spaningsledare Hans Holmérs bedyrande under sitt första möte med pressen att, citat: "detta är inget politiskt mord" indikerar att det just ÄR fråga om ett politiskt mord, hur kunde HH annars uttrycka sig på detta sätt knappt ett dygn efter attentatet ? Inte uppenbart för alla omedelbart naturligtvis, men med tiden, vid närmare eftertanke. Men inte för dig, Grandioso ? Varför inte även för dig ?

Citat:
Det har inte medvetet placerats ut några villospår, det har inte mörkats ifall spåren pekar
mot några "känsliga" håll såsom grupperingar inom polisväsendet

Du har uppenbarligen inte sett inslaget när Lars Borgnäs intervjuar Anders Helin och Hans Ölvebro där åklagaren och dåvarande spaningsledaren med flackande blickar lakoniskt bortförklarar allmänhetens iakttagelser av tolv W/T-försedda figurer; från Gamla stans T-station till området kring Grand och mordplatsen vid Dekorima ? Du sätter inte denna aktivitet i samband med mordet på Olof Palme ? Jag misstänker att du anser dig vara en nödvändig motvikt till ogrundade påståenden om ett iscensatt attentat på hög nivå där aktörer enats om att göra sig av med Olof Palme till praktiskt taget vilket pris som helst och där även statsministerns hustru, den du vördsamt kallar "fru Palme", spelade en betydande om än inte en avgörande roll i det efterföljande mörkläggningsarbetet sett till utfallet i HovR. Verkligheten är precis så skoningslös som den kom till uttryck vid MOP vare sig du är beredd att acceptera det eller inte, och likheten mellan morden på JFK och Olof Palme kan ingen bortse från - det gäller att hitta på en ensam, försvarslös "attentatsman" som förr (i fallet Lee Harvey Oswald) eller senare (i fallet Christer Pettersson) mördas eller råkar ut för en beklaglig "olycka".

Citat:
Ja, jag är "naiv och godtrogen" nog att inte misstänka några större oegentligheter i
ärendet, att man inte försöker föra folket bakom ljuset, vilseleda eller annat otrevligt fuffens
i akt och mening att förhindra en "farlig sanning" från att bli offentliggjord.
Där skiljer vi oss åt markant.

Ingen kan förbjuda dig att ha din barnatro kvar Grandioso, men du borde ha den goda smaken att behålla den för dig själv och inte försöka "sälja in" din sedan länge obsoleta stolleteori om gärningsman Pettersson. Försök undvika att dra mer löje över dig själv än vad du redan har gjort.
Senast redigerad av MBoudine 2013-07-20 kl. 05:17.
Citera
2013-07-20, 05:08
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Självömkan är nedbrytande. Kom med faktabaserade svar så ska jag svara så gott jag kan. Samförstånd är vi indoktrinerade med i sverige. Alltid intressant att bryta åsikter mot varandra.
En ungefärlig uppskattning av den tid som paret Palme uppehöll sig vid det där
skyltfönstret på andra sidan Sveavägen?
Citera
2013-07-20, 05:49
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Då uppstår frågan var du fått den uppfattningen ifrån ? Redan från dag ett med spaningsledare Hans Holmérs bedyrande under sitt första möte med pressen att, citat: "detta är inget politiskt mord" indikerar att det just ÄR fråga om ett politiskt mord, hur kunde HH annars uttrycka sig på detta sätt knappt ett dygn efter attentatet ? Inte uppenbart för alla omedelbart naturligtvis, men med tiden, vid närmare eftertanke. Men inte för dig, Grandioso ? Varför inte även för dig ?
Därför att jag inte är lika konspiratoriskt sinnad i just det här fallet som du och somliga andra.
Därför att jag inte målar fan på väggen så fort jag ser en vägg.
Därför att HH tyckte sig ha goda skäl att inte misstänka något annat än vad han gav uttryck
för mot bakgrund av tillvägagångssättet vid mordet.
Citat:
Du har uppenbarligen inte sett inslaget när Lars Borgnäs intervjuar Anders Helin och Hans Ölvebro där åklagaren och dåvarande spaningsledaren med flackande blickar lakoniskt bortförklarar allmänhetens iakttagelser av tolv W/T-försedda figurer; från Gamla stans T-station till området kring Grand och mordplatsen vid Dekorima ? Du sätter inte denna aktivitet i samband med mordet på Olof Palme ? Jag misstänker att du anser dig vara en nödvändig motvikt till ogrundade påståenden om ett iscensatt attentat på hög nivå där aktörer enats om att göra sig av med Olof Palme till praktiskt taget vilket pris som helst och där även statsministerns hustru, den du vördsamt kallar "fru Palme", spelade en betydande om än inte en avgörande roll i det efterföljande mörkläggningsarbetet sett till utfallet i HovR. Verkligheten är precis så skoningslös som kom till uttryck vid MOP vare sig du är beredd att acceptera det eller inte, och likheten mellan morden på JFK och Olof Palme kan ingen bortse från - det gäller att hitta en ensam attentatsman som förr (i fallet Lee Harvey Oswald) eller senare (i fallet Christer Pettersson) mördas eller råkar ut för en beklaglig "olycka".
Jag har sett inslaget ifråga vid upprepade tillfällen och det förändrar ingenting i min
uppfattning om mordet och vem som utförde det.
Är det nu plötsligt "bara" 12 "Walkie/talkie-snubbar" som observerats...?
Någon nämnde väl hela 20 iakttagelser under kvällens gång?
Hur som haver med den saken - ingen av uppgifterna har kommit att leda fram till något
annat konkret spår än det som hamnar ute vid Rotebro/Sollentuna. Fråga utredarna
får du höra om du inte tror mig.

Jo, verkligheten är förvisso skoningslös för det mesta. CP var skoningslös när han skred
till verket ungefär vid 23.21 för drygt 27 år sedan.
Sedan var VERKLIGHETEN skoningslös gentemot honom också och mest skoningslös var
den när han sannolikt under påverkan av ett epileptiskt anfall ramlade och slog sig så illa
att han aldrig mer vaknade upp. Föll utan att någon "hjälpte" honom omkull i ljusa dagen.
Ledsen om jag gjorde dig besviken där men så såg den skoningslösa verkligheten ut faktiskt.
Folk dör men alla mördas inte. Tro det eller ej.
Citat:
Ingen kan förbjuda dig att ha din barnatro kvar Grandioso, men du borde ha den goda smaken att behålla den för dig själv och inte försöka "sälja in" din sedan länge obsoleta stolleteori om gärningsman Pettersson. Försök undvika att dra mer löje över dig själv än vad du redan har gjort
I den här tråden förefaller det riktigt kärvt att försöka "sälja" in teorin ifråga.
Lika besvärligt nästan som du har med din egen "säljkampanj" med det ekonomiska spåret
och ditt bestämda förkastande av "Landsförräderiköret" a´la Jallai och boboslacke med flera.
Härligt för dig att veta att du aldrig någonsin har dragit något löjets skimmer över dig själv,
så övertygande i dina teser som du är.
Citera
2013-07-20, 07:31
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Därför att jag inte är lika konspiratoriskt sinnad i just det här fallet som du och somliga andra.
Därför att jag inte målar fan på väggen så fort jag ser en vägg.
Därför att HH tyckte sig ha goda skäl att inte misstänka något annat än vad han gav uttryck
för mot bakgrund av tillvägagångssättet vid mordet.

Jag har sett inslaget ifråga vid upprepade tillfällen och det förändrar ingenting i min
uppfattning om mordet och vem som utförde det.
Är det nu plötsligt "bara" 12 "Walkie/talkie-snubbar" som observerats...?
Någon nämnde väl hela 20 iakttagelser under kvällens gång?
Hur som haver med den saken - ingen av uppgifterna har kommit att leda fram till något
annat konkret spår än det som hamnar ute vid Rotebro/Sollentuna. Fråga utredarna
får du höra om du inte tror mig.

Jo, verkligheten är förvisso skoningslös för det mesta. CP var skoningslös när han skred
till verket ungefär vid 23.21 för drygt 27 år sedan.
Sedan var VERKLIGHETEN skoningslös gentemot honom också och mest skoningslös var
den när han sannolikt under påverkan av ett epileptiskt anfall ramlade och slog sig så illa
att han aldrig mer vaknade upp. Föll utan att någon "hjälpte" honom omkull i ljusa dagen.
Ledsen om jag gjorde dig besviken där men så såg den skoningslösa verkligheten ut faktiskt.
Folk dör men alla mördas inte. Tro det eller ej.

I den här tråden förefaller det riktigt kärvt att försöka "sälja" in teorin ifråga.
Lika besvärligt nästan som du har med din egen "säljkampanj" med det ekonomiska spåret
och ditt bestämda förkastande av "Landsförräderiköret" a´la Jallai och boboslacke med flera.
Härligt för dig att veta att du aldrig någonsin har dragit något löjets skimmer över dig själv,
så övertygande i dina teser som du är.

Det finns ingen anledning för någon i tråden att ta dig på allvar, Grandioso. Du är och förblir en isolerad företeelse, ett unikum i MOP-debatten och en pellejöns i varje tum - har du bestämt att svart är vitt och tvärtom så är det så i din skruvade värld, no matter what, och då är CP = GM även om detta påstående skulle vederlägga varje känd naturlag. Du är antagligen inte riktigt klok. Men bitvis riktigt underhållande, det vill jag ge dig.

"Landsförräderiköret a' la Jallai och boboslacke med flera" förtjänar att förpassas till samma sophög som ditt påstående om gärningsmannen från Sollentuna, även om i deras teori helt riktigt förekommer polisinblandning - och, lika riktigt, inte skymten av någon Christer Pettersson, vilket är ljuspunkten i deras i övrigt felaktiga MOP-teori där motivet att mörda Olof Palme på misstankegrad om befarat landsförräderi är nonsens och bs. Men I ditt mörker existerar dessvärre ingen ljuspunkt över huvud taget, där råder totalt mörker, och vilket motiv menar du att OP-sympatisören och sosseväljaren Christer Pettersson skulle ha haft ? För "Bombmannen" Tingströms skull ? Nej knappast, CP saknade motiv men han påstod ibland att han kanske hade mördat Palme med motiv att han saknade pengar. En mediehora som visste vad som sålde och tog betalt för att medverka till ökade tidningsupplagor och 3:ans tittarsiffror.

Utöver dig finns (föga förvånande) företrädarna för CP-teorin inom (S) med Thomas Bodström och Ingvar Carlsson som de mest namnkunniga, och resterna av familjen Palme hör ju till den kretsen i vidare mening i kraft av efterlevande änka till den mördade (S)tatsministern och dennes faderlösa söner. Ett knippe söner som sorgligt nog tycks sakna varje tillstymmelse till ryggrad. Från den kretsen utgår det evigt upprepade mantrat om gärningsman Pettersson varvat med en talande tystnad där ingen toppsosse vill uttala sig och uppenbarligen helst av allt önskar att MOP tigs ihjäl för all framtid. De känner sig synbart besvärande när frågan om mordet på Olof Pame förs på tal. Varför, tror du ? Därför att spåren leder in i socialdemokratins hjärtland - Olof Palme förråddes av sina egna i allians med den ekonomiska makteliten i Sverige och med borgerlighetens kännedom och goda minne. Tror Jag. Glöm det där med CP som GM, Grandioso. Det finns inte en korrekt stavelse i ditt påstående om gärningsmannen från Sollentuna.
Senast redigerad av MBoudine 2013-07-20 kl. 08:22.
Citera
2013-07-20, 09:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Redan från dag ett med spaningsledare Hans Holmérs bedyrande under sitt första möte med pressen att, citat: "detta är inget politiskt mord" indikerar att det just ÄR fråga om ett politiskt mord, hur kunde HH annars uttrycka sig på detta sätt knappt ett dygn efter attentate

Han sa ju exakt tvärt om. Kom in i matchen.
Citera
2013-07-20, 09:18
Bannlyst
Citat:
Ja. CP är "Grandmannen" liksom han är "Dekorimamannen".

Hah, den var rolig. Vem är det CP har etablerat radiokontakt med då? Tingström?
Citera
2013-07-20, 09:28
Bannlyst
Citat:
En ungefärlig uppskattning av den tid som paret Palme uppehöll sig vid det där
skyltfönstret på andra sidan Sveavägen?

10 sekunder enligt Lisbet.
Citera
2013-07-20, 10:26
Bannlyst
Citat:
Du får ursäkta så mycket men jag har faktiskt råkat missa att kolla upp CP-tråden och vad
du svarat där.
Nu ska jag försöka besvara dina frågor så gott det går gällande "våran" Chrille och mordet på OP.

1. Han gör det helt på egen hand. Men i bakgrunden "lurar" herr Tingström. Han har "inspirerat"...
2. Ja sannolikt.
3. Vapnet införskaffas troligen hos SC. CP kan ha haft revolvern på sig redan när han infann
sig vid 9-tiden vid Grand men mer sannolikt är nog att han pallrade sig bort till Cedergrens lya
en kort stund efter att han observerat makarna Palmes ankomst till biografen och bestämt
sig för att försöka utföra ett attentat efter filmens slut.
4. Bra fråga. Han lär i alla fall ha stått ett bra tag och inväntat filmens slut. Hur länge är
svårt att veta. Var han dessförinnan uppehållit sig får du kanske fråga herr Fylking om,
han känner kanske till detaljerna lite bättre än en annan...Han fick ju höra rätt så mycket
om vad som hände mordkvällen från huvudpersonen himself som bekant...
5. Ja. CP är "Grandmannen" liksom han är "Dekorimamannen".
6 och 7. Han följer efter från det att man lämnar biografen och när makarna går över till andra
sidan Sveavägen för att kolla en stund i ett skyltfönster så passar CP på att skynda över
han med och ställer sig sedan vid Dekorimahörnan och inväntar makarnas ankomst.
8. Efter mordet gömmer han sig en bra stund inne på Johannes kyrkogård och kommer
slutligen att ta sig hem på det sätt som han har berättat för nämnde Fylking strax innan
sin död 2004.
9. Kan inte svara på det.

Fakta: (Hur hopplöst tjatigt det än låter) Utpekad av huvudvittnet som är helt
övertygad om hans skuld. Indicierna är av det slaget att det leder fram till att den
misstänkte lagförs, blir åtalad och dömd för mord. Överklagar och frikänns.
Resningsansökan till Högsta Domstolen avslås. Och CP sviker sitt löfte till Fylking med
produktionsgänget att avstå alkohol ifall det icke sker ett beviljande och skålar istället
i Champagne och fortsätter supa som vanligt. CP erkänner omsider mordet. Tar tillbaka
och erkänner igen. Obeslutsam herre minsann, en riktig lustigkurre som driver med den
svenska rättvisan och tjänar plenty of Money på eländet också.
Det kan också påminnas om att vittnena Morelius, Ljungkvist, är tämligen övertygade om
att CP var den skyldige till dådet för att inte tala om det grymt nedgjorda vittnet LG som
till och med ska ha sett mordet utföras eller kommit precis ögonblicken efteråt.
Men det är klart - finska flickor är mer trovärdiga än en person med ett brokigt förflutet
med kriminalitet och droger.

Bättre svar än så här blir det inte ikväll. Ingen bryr sig vad jag än skriver ändå.
Vi står miltals från varandra. Och kommer aldrig att mötas i samförstånd och enighet om det här.

Hur var han klädd, då?
Du kan välja på:
Beige eller ljusblå rock och stålbågade glasögon som Grandmannen
Kort brun skinnjacka, som Dekorimamannen
lång mörk rock som fladdrade vid knäna som Gärningsmannen
eller
kort grön lågpristäckjacka som han själv och alla andra säger att
han bar denna vinter och denna kväll.

Om det nu är hans egen utsaga som gäller.

Eftersom dessa signalement gäller inom ca. 10-15 minuter får du inte ta till
två besök i dressinglounge, det hinner han inte medans han sträcklöper
Sveavägen ner....
Citera
2013-07-20, 10:36
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jakeclawson
Han sa ju exakt tvärt om. Kom in i matchen.

I den version jag har sett av HH:s första möte med media säger HH att attentatsmannen var ensam och att det inte finns någon indikation som talar för ett politiskt mord. Vid vilket tillfälle säger han motsatsen beträffande politiskt mord ?
Citera
2013-07-20, 11:01
Medlem
Citat:
..
Ja, jag är "naiv och godtrogen" nog att inte misstänka några större oegentligheter i
ärendet, att man inte försöker föra folket bakom ljuset, vilseleda eller annat otrevligt fuffens
i akt och mening att förhindra en "farlig sanning" från att bli offentliggjord.
Där skiljer vi oss åt markant.

Du är faktiskt mer än lovligt naiv. Jag tappade allt förtroende för dig den gången
när du skrev att naturligtvis var Holmér i Borlänge under mordkvällen och att det
ju var ett faktum därför att Holmér själv sade att han var det.
Sen tycker jag att det är oerhört lågt att kalla Borgnäs för Nojnäs. Skäms!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in