Citat:
Smickrande att få ställas ut förvisso men kan man inte i så fall få slippa att dras med
den sistnämnde där...?
Har svårt för den filuren nämligen...
Sedan är det ju allt lite lustigt det här såsom det framställs med en annan: det är precis
som att man företräder någon ytterst extrem åsikt i det här caset som avhandlas, som
om det vore helt bisarrt att tro på det man gör.
Men så är det ju inte egentligen om du tänker efter lite.
Vad du och andra än försöker inbilla trådläsarna så är det fortfarande den allmänna
uppfattningen att rätt man togs även om denne sedan kom att bli frikänd i en andra instans.
Kan du bevisa motsatsen så gör gärna det.
I vilket läger jag hör hemma? Bland de skralt pålästa sofftyckarna eller inom polisen?
Eller vilket?
Det tänker jag hålla hemligt.
I sinom tid, uppstoppad och elegant utställd på det där museet som du talar om, låter det
sig avslöjas...
Vilken avdelning på museet ska du själv ställas ut på? Bland polisspårsföreträdarna eller vad
är det nu du tror ligger bakom "vårt" gamla mord?
Edit: Det här är för övrigt bara ett av många kriminalfall jag kommit att intressera mig för
genom åren.
den sistnämnde där...?
Har svårt för den filuren nämligen...
Sedan är det ju allt lite lustigt det här såsom det framställs med en annan: det är precis
som att man företräder någon ytterst extrem åsikt i det här caset som avhandlas, som
om det vore helt bisarrt att tro på det man gör.
Men så är det ju inte egentligen om du tänker efter lite.
Vad du och andra än försöker inbilla trådläsarna så är det fortfarande den allmänna
uppfattningen att rätt man togs även om denne sedan kom att bli frikänd i en andra instans.
Kan du bevisa motsatsen så gör gärna det.
I vilket läger jag hör hemma? Bland de skralt pålästa sofftyckarna eller inom polisen?
Eller vilket?
Det tänker jag hålla hemligt.
I sinom tid, uppstoppad och elegant utställd på det där museet som du talar om, låter det
sig avslöjas...
Vilken avdelning på museet ska du själv ställas ut på? Bland polisspårsföreträdarna eller vad
är det nu du tror ligger bakom "vårt" gamla mord?

Edit: Det här är för övrigt bara ett av många kriminalfall jag kommit att intressera mig för
genom åren.
Jo, att tro på det officiella påståendet att Christer Pettersson sköt Palme är bisarrt i dag, det påståendet har drivit så långt från den kända verkligheten att det faktiskt är bisarrt. Och nej, tron på gärningsman Pettersson är inte allmänt tankegods i dag. Det var för länge, länge sedan, men inte i dag. Du frånkänner allmänheten normal tankeförmåga med det antagandet vilket naturligtvis är lätt gjort, men inte i det här fallet - att gemene man och kvinna har alldeles klart för sig att CP inte sköt OP kan du utgå ifrån. Du/ni som har den uppfattningen är unikum.