Citat:
Ursprungligen postat av
NosaCastro
Helt klart är det inte ännu. Jag gissade rätt på att Stoffes straff skulle ätas upp av häktningen. Märkligt att rätten alltid kommer fram till exakt samma påföljd som häktningstiden i många fall...
Raffa döms till fängelse, men kan mycket väl föras över till psyk efter en P7 eller P12.
Hamnar han INTE på psyket, faller alla mina illusioner om att dårar ska förvaras på dårhus.
Rättsväsendet och snuten har jag inga illusioner om öht...

En P7:a borde väl redan vara genomförd om så vore fallet?
Det finns ju en chans till att en sådan kan göras om fallet tas upp i hovrätten men man kan kanske gissa att Raffa hellre sitter nöjd med det han fått och tar de 4 år hans straff innebär framför att även Rättssystemet officiellt ska erkänna honom som den riks-dåre han är?
Det är ju iofs inte alls säkert att han i lagens mening kan dömas till en sådan påföljd, att han inte passar den klassningen trots alla uppenbara tecken på mental problematik.
Liknande dårar har gått under radarn tidigare men det blir rent allmänfarligt när dårarna verkligen börjar skada andra, Raffa har ju mest skadat sig själv mot dörrar som den clown han är.
Nu har han huggit Piss-Ante vilket nog borde vara någon slags gräns.
Vem vet om han hugger en laglydig arbetande medborgare som inte bara äter pizza med Lyrica och alkohol som tillbehör nästa gång?
Nog för att tråden är rolig men det känns surt som skattebetalare att behöva stå för Piss-antes skadestånd, kostnaderna för raffas advokat och hela rättegångskarusellen när vi alla dessutom vet att Raffa knappast har försörjt sig själv genom brott utan genom soc och nu blir en flerårig kostnad för Kriminalvården tills kulan bara börjar om på nytt.
Hade det blivit rättspsyk så hade det kännts som man fick lite för pengarna iaf.