2013-07-19, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trappstege
Om inte nån beställer besök hos raffa på fängelset och utger sig vara från nån tidning som vill ha en intervju med han, som sedan läggs ut på fb

Det är en riktigt bra idé, men undrar VEM som klarar av att trolla honom irl utan att bryta ihop och sabba allt.
2013-07-19, 16:40
Medlem
trappsteges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sweetleafs
Det är en riktigt bra idé, men undrar VEM som klarar av att trolla honom irl utan att bryta ihop och sabba allt.

J*nte Kr*g har väl gjort det en gång, men det får nog göras av nån seriös som inte ser upp till raffa. Men tänk dig en frågeställning som sätter fart på hans rövarhistorier. typ:

Hur känns det att vara en beryktat gängledare för det tungt kriminella gänget gangland ?
Det måste vara många och tuffa beslut att ta ?

Och sen sätta lite griller i huvudet på han:

Flertalet vittnen säger sig ha sett vargas och flertalet medlemmar ur gangland polen stryka omkring runt anstalten, vad kan dom planera? Fritagningsförsök ?
2013-07-19, 17:00
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:
J*nte Kr*g har väl gjort det en gång, men det får nog göras av nån seriös som inte ser upp till raffa. Men tänk dig en frågeställning som sätter fart på hans rövarhistorier. typ:

Hur känns det att vara en beryktat gängledare för det tungt kriminella gänget gangland ?
Det måste vara många och tuffa beslut att ta ?

Och sen sätta lite griller i huvudet på han:

Flertalet vittnen säger sig ha sett vargas och flertalet medlemmar ur gangland polen stryka omkring runt anstalten, vad kan dom planera? Fritagningsförsök ?

Finns Gangland i Polen över huvudtaget och vem är denne Vargas?
2013-07-19, 17:00
Medlem
SithBoboSiths avatar
Finns det något alternativ för Raffa till att sitta isolerad under hela voltan?

Sid 16 i domen:
Citat:
Han pratade med sin ledning och de enades om att försöka pusha
på det hela genom att hota Andreas Hallberg.
Varför ifrågasätter dom inte detta? Det finns väl ingen ledning i Raffas hittepåklubb, eller? Hans vanföreställningar borde räcka för att ta honom till sluten psyk istället(vilket inte är för sent än).
Senast redigerad av SithBoboSith 2013-07-19 kl. 17:04.
2013-07-19, 17:11
Medlem
Roadrages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbrahamLincoln
Nu har jag inte varit så intresserad av denna tråd och därför ej följt allt som sagts, men jag har fattat det så att Gangland endast finns i Raffas egen fantasivärld.
Vargas ska betraktas som mannen myten legenden, få är dom som sett honom och ännu färre är dom som har pratat med honom. Tror det endast var Raffa som hade kontakt med honom via medium eller liknande.
2013-07-19, 17:15
Medlem
Tokfaans avatar
Citat:
Han är av samma kött och blod som Mållgan och Kalle i klätterträdets Emma.
2013-07-19, 17:46
Medlem
Thyrsoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithBoboSith
Finns det något alternativ för Raffa till att sitta isolerad under hela voltan?

Sid 16 i domen:

Varför ifrågasätter dom inte detta? Det finns väl ingen ledning i Raffas hittepåklubb, eller? Hans vanföreställningar borde räcka för att ta honom till sluten psyk istället(vilket inte är för sent än).

Ja, det stör jag mig på.
Ifrågasätter inte rätten att Buckelskallen hävdar att det finns en massa medlemmar, att han pratar med sin ledning och att han ringer vicepresidenten för att stämma av och berätta hur mötet går?

Har de bara konstaterat att han lever i en fantasivärld eller tror de att han bara sitter och ljuger för att skydda sig, som Kronblom helt uppenbart gör?
Hursomhelst så borde de ju iallafall fråga efter namnet på vicepresidenten som han uppger att han är i samband med.

De kan ju ha gjort det men Bolatjockisen kan/vill inte svara. Men då borde ju det stå noterat i texten...
2013-07-19, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thyrsos
Hur i helvete kan han inte bli dömd till psykvård!?
Alltså rättsväsendet i det här landet.....

Och varför skyller Piss-Nisse de andra, tortyrliknande, knivskärningarna på någon okänd 40-åring när han ändå sätter Skitsockemongot på så mkt annat? Weird....

Helt klart är det inte ännu. Jag gissade rätt på att Stoffes straff skulle ätas upp av häktningen. Märkligt att rätten alltid kommer fram till exakt samma påföljd som häktningstiden i många fall...

Raffa döms till fängelse, men kan mycket väl föras över till psyk efter en P7 eller P12.
Hamnar han INTE på psyket, faller alla mina illusioner om att dårar ska förvaras på dårhus.
Rättsväsendet och snuten har jag inga illusioner om öht...
2013-07-19, 18:55
Medlem
trappsteges avatar
Citat:

Vargas är en sagofigur som bara finns i raffas huvud, han skapade han när han blev mobbad i yngre dagar, en låtsas kompis som tröstade honom.

Han skulle nog bli mäkta förvånad om han hörde talas om en vargas, han skulle nog tro att sagor blir till liv, att hans dröm gått i uppfyllelse.
2013-07-19, 18:57
Medlem
swapzs avatar
Citat:
Vargas är en sagofigur som bara finns i raffas huvud, han skapade han när han blev mobbad i yngre dagar, en låtsas kompis som tröstade honom.

Han skulle nog bli mäkta förvånad om han hörde talas om en vargas, han skulle nog tro att sagor blir till liv, att hans dröm gått i uppfyllelse.

Eller så tror han på det själv, han ljuger alltså så mycket att han på riktigt tror på sin lögner själv.
2013-07-19, 19:00
Medlem
Thyrsoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NosaCastro
Helt klart är det inte ännu. Jag gissade rätt på att Stoffes straff skulle ätas upp av häktningen. Märkligt att rätten alltid kommer fram till exakt samma påföljd som häktningstiden i många fall...

Raffa döms till fängelse, men kan mycket väl föras över till psyk efter en P7 eller P12.
Hamnar han INTE på psyket, faller alla mina illusioner om att dårar ska förvaras på dårhus.

Sant.

Om någon borde vara granne med Joelbitar så är det fan Raffa.

Jag hade gett vad som helst för att få sätta en POV-kamera på det där kraterbeprydda huvudet under ett år och klippa ihop det till en serie.
Hade sålt den till Netflix sen.
2013-07-19, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NosaCastro

En P7:a borde väl redan vara genomförd om så vore fallet?

Det finns ju en chans till att en sådan kan göras om fallet tas upp i hovrätten men man kan kanske gissa att Raffa hellre sitter nöjd med det han fått och tar de 4 år hans straff innebär framför att även Rättssystemet officiellt ska erkänna honom som den riks-dåre han är?

Det är ju iofs inte alls säkert att han i lagens mening kan dömas till en sådan påföljd, att han inte passar den klassningen trots alla uppenbara tecken på mental problematik.

Liknande dårar har gått under radarn tidigare men det blir rent allmänfarligt när dårarna verkligen börjar skada andra, Raffa har ju mest skadat sig själv mot dörrar som den clown han är.

Nu har han huggit Piss-Ante vilket nog borde vara någon slags gräns.
Vem vet om han hugger en laglydig arbetande medborgare som inte bara äter pizza med Lyrica och alkohol som tillbehör nästa gång?

Nog för att tråden är rolig men det känns surt som skattebetalare att behöva stå för Piss-antes skadestånd, kostnaderna för raffas advokat och hela rättegångskarusellen när vi alla dessutom vet att Raffa knappast har försörjt sig själv genom brott utan genom soc och nu blir en flerårig kostnad för Kriminalvården tills kulan bara börjar om på nytt.

Hade det blivit rättspsyk så hade det kännts som man fick lite för pengarna iaf.
Senast redigerad av Som-nam-na 2013-07-19 kl. 19:13.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in