Vad blir det för anstalt för Raffa? blir det hall eller kumla med dom stora grabbarna?
riksmottagningen på kumla först där man tar fram en riskprofil på honom etc.
sen skickas han ut till lämplig anstalt. en gissning är att han inte hamnar på någon av de tyngsta då det nog inte skulle vara fördelaktigt för honom.
Psyket på hall ett tag kanske?
Bara jag som får intrycket att det från Raffas sida egentligen handlar om ett kärleksdrama där han blivit sviken av sin älskade och inte vill att någon annan ska ha honom om inte han får?
Jag får också det intrycket. Det här har mycket lite med gängtillhörighet att göra. Ralfus försöker raskt ta kontroll över Kissemannen genom lockelser och hot. När det inte hjälper så brister det för Raffa. Han klarar inte av att bli övergiven av sin urindoftande vän.
Kronblom spelar rollen "den andra kvinnan" och börjar svartsjukt att slåss för sin nyfunna förälskelse.
Hur i helvete kan han inte bli dömd till psykvård!?
Alltså rättsväsendet i det här landet.....
Och varför skyller Piss-Nisse de andra, tortyrliknande, knivskärningarna på någon okänd 40-åring när han ändå sätter Skitsockemongot på så mkt annat? Weird....
Raffelina fick alltså 6 år efter att ha knivat sin älskare som sitter å väntar på sitt feta skadestånd
Åkerblom borde va nöjd och belåten som klarade sig ur knipan med diverse snyfthistorier
Åklagaren hade väl yrkat på 8 år så kanske blir det en överklagan från båda håll men nöjdast
är vål Raffelinas älskare Ante som numera kan ha Vimmerby för sig själv och lugnt
och stillsamt invänta sitt skadestånd och värva skolungdomar till sitt TopDogz
110 000 till Ante att köpa pizza för och 6 år alltså.
Och Åkerblom har verkställt sina 2 månader redan.
111 520 kr + 5 000 kr / 70 kr för en capriciosa = 1 664 pizzor för mannen med den klandervärda blåsan.
Om Ralfus nu gör 4 år (2/3 på 6 år) så kan Kiss-Ante sätta i sig 1,14 pizzor varje dag under tiden (utöver sin vanliga ranson och ej justerat för redan avtjänad tid i häktet och skottår). Jag tror att han ser ut som en strandad val redan till jul.