Citat:
Ursprungligen postat av
jakeclawson
Absolut allting som tyder på en konspiration rörande Palmemordet måste vara slump. Absolut allting. Från Stig Engströms märkliga förehavanden runt mordplatsen och walkie/talkie-männen till larmsamtal som försvann och admiraler som föll framför tåg. De räcker med att bara
en av alla dessa hundratals indicier faktiskt har en koppling till mordet och CP är rökt.
http://www.scribd.com/doc/50146516/Palme-murder-crash-course
Den mängd förhållanden som man med andra ord måste anta vara ren
slump för att Pettersson ska kunna bli tänkbar är helt enkelt rent sinnessjukt. Hur var det nu med Ockhams rakkniv?
Utvärdera dig själv Grandioso!
Dessa mystiska Walkie/talkie-män har kommit och gått i den här tråden, men vad av
substans finns det egentligen i dessa uppgifter om såna figurer uppehållande sig lite
här och var i fredagskvällen? Vad anser nuvarande utredarna om dessa iakttagelser?
Hur mycket är det värt? Har det någon relevans till fallet överhuvudtaget?
Kring Algernons dramatiska död nere i tunnelbanan finns det onekligen frågetecken
men ifall han bragts om livet behöver det inte nödvändigtvis ha någon koppling till
dådet på Sveavägen. Engström i sin tur och hans förehavanden må vara lite egendomliga
men han är i vart fall inte mördaren hur mycket en viss Jallai påstår annat i sin
konspirationsthriller om mordet.
Jag har sagt det åtskilliga gånger förut: det kan mycket väl ha funnits långtgångna planer
på en likvidation av vår statsminister, involverande krafter från högerextremistiska håll.
Det fanns så mycket hat och antipati gentemot OP så det vore nästan konstigt annars.
Men hur det nu än var med den saken så hann en ensam, mordlysten filur före...
Utvärdera dig själv, bäste Jake, och ditt frenetiska avfärdande av min "mördarkandidat",
och till hjälp i detta ska jag vara snäll och tipsa om en nyttig och upplysande bok som
en välbehövlig kontrast till de besatta konspirationsnissarna Krantz och Anérs alla
verklighetsfrånvända textmassor i bokform liksom paranoide Nojnäs litterära bidrag
gällande fallet:
http://www.atlantisbok.se/layout/detail.php?id=7553