2013-07-19, 08:10
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Jag kan ju alltid trösta mig med att jag långt ifrån står ensam i vad jag tror eller rättare sagt
vet. Vi är många, min herre, förskräckligt många...

Och jag noterar att du åter en gång ger uttryck för det helt befängda och verklighetsfrämmande
att LP skulle dristat sig till att medvetet peka ut helt fel man som hennes makes baneman.

Det är oerhört magstarkt, det är nästan så att man skäms å dina vägnar.

Vakna upp till Verkligheten nån gång. Den är inte fullt så konspiratorisk som du inbillar dig.
Åtminstone inte vad det här fallet angår.
Ockhams rakkniv - har du hört talas om den nån gång? Mycket användbar faktiskt.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Ockhams_rakkniv

Javisst har fru Palme med berått mod pekat ut fel man när hon pekade ut Christer Pettersson, DET är det förskräckligt många som vid det här laget begriper = praktiskt taget en hel nation. Det är i stort sett bara de enfaldiga bröderna Palme och några postare på Flashback som i allt starkare motvind hävdar att statsmaktens officiella förklaring; att Christer Pettersson sköt Sveriges statsminister/fadern Olof Palme, är sann. Det är ett påstående mot bättre vetande. DET, om något, är ett påstående som drar skam över återstoden av familjen Palme. Olof Palme var oförvägen och orädd, en politiker som aldrig svek sina ideal, och aldrig har devisen att frukten inte faller långt från trädet visat sig vara mer felaktig än exemplet Olof Palmes söner, OP:s söner är denna regels klaraste undantag. DET är skam. Vakna upp Grandioso, och våga se sanningen som den är. Försök förstå de idealbefriade Bröderna Palme, Olofs lysande motsatser. Jag gör det inte.
Senast redigerad av MBoudine 2013-07-19 kl. 08:28.
Citera
2013-07-19, 09:26
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frusetguld
Vet faktiskt inte. Har sett i klipp på you tube att GW hade en helt annan uppfattning angående polisspåret under 90 talet. Varför har han nu svängt i uppfattning att det är polis eller militär bakom mordet?

LGWP företräder numera polisspåret igen, men vad skulle polisens motiv att skjuta Olof Palme vara ? Det har sagts tidigare och tål att upprepas: GW har ingen aning om det här, han är en nolla i varje tum när det kommer till skarpt polisarbete. Han borde uteslutande ägna sig åt sina TV-framträdanden och sitt deckarförfattande.
Citera
2013-07-19, 09:53
Medlem
Citat:
De fetmarkerade avsnitten reagerade jag lite på.
Inte låter väl samhället bli att bemöta det högerextremistiska/nazistiska/fascistiska våldet på
ett kraftfullt vis
? Nu eller tidigare? Man torde ha ganska god uppsikt över det här
våldsförhärligande, totalitära slöddrets alla aktiviteter från säkerhetspolisens sida?
Och enskilda medlemmar som begått uppenbara mordiska handlingar särbehandlas väl inte av
rättsväsendet och kommer lindrigt undan bara för att de råkar bekänna sig till den ideologi
som de gör?
När du nämner flickvänner vars kroppar saknas och det mesta tyder på att de bragts om livet,
då antar jag att du främst har i åtanke det aktuella fallet med Ida i Trollhättan.
En del av dessa nazistiska grupperingar jagas helst säkert av polisen, som tex efter morden i Malexander, medan andra har ganska fritt spelrum. Undrar om det finns någon lista på alla mord som begåtts i Sverige de senaste trettio åren av personer med högerextrema åsikter? Jag vet flera fall där sparkar mot huvudet har förvandlats till vållande till någons död. En hel mängd prejudikat har tagits fram vilka kan användas för att fria våldsmän: som rör huvudmannaskap, förmildrande omständigheter, vittnens otillförlitlighet, ...

Jag har ingen idyllisk bild av vårt "samhälle" utan ser kriminella undertoner i det mesta.
Citera
2013-07-19, 10:38
Bannlyst
Citat:
Och det tvärsäkra påståendet baserar du på vad då för någonting?

Absolut allting som tyder på en konspiration rörande Palmemordet måste vara slump. Absolut allting. Från Stig Engströms märkliga förehavanden runt mordplatsen och walkie/talkie-männen till larmsamtal som försvann och admiraler som föll framför tåg. De räcker med att bara en av alla dessa hundratals indicier faktiskt har en koppling till mordet och CP är rökt.

http://www.scribd.com/doc/50146516/Palme-murder-crash-course

Den mängd förhållanden som man med andra ord måste anta vara ren slump för att Pettersson ska kunna bli tänkbar är helt enkelt rent sinnessjukt. Hur var det nu med Ockhams rakkniv?

Utvärdera dig själv Grandioso!
Senast redigerad av jakeclawson 2013-07-19 kl. 10:41.
Citera
2013-07-19, 12:56
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oelek
Inga britta Dahlenius har ju intygat att inga utredningar mot misstänkta Polismän gjordes, hade dom dessutom alibi gjordes ingenting.
Flera baseboll poliser hade sina hustrun som alibi och det är inte godkännt i andra mordfall men med Olofs mord är tydligen det mesta godtagbart.

Men imponerande ändå att Polisen fått många Svenskar tillatt tro det är krille och att man så sent som 1999 ville få dit krille igen.

Inte ett enda vittnet har sett krille på Mordplatsen, han stämmer inte in på vittnes beskrivningarna heller.
Anna hage beskrev gärningsmannen somgorv bredaxlad och litet huvud i förh¨llande till kroppen, tyå nån som styrektränar och det gör verkligen inte krille och krille har snarare stort huvud i förhållande till sin kropp.
Vidare sägs det att krille även hade alibi under Mordnatten men inget av detta ville Polisen lyssna på allra mindre utredda.

AA är däremot utpekad att ha varit på pplatsen av dom 2 finska flickorna.
Victor Gunnarsson har mer att förklara vad han visste om Mordet än krille ändå ska dom sätta dit en oskyldig människa fast åtminstoen en person är utpekad och namngiven att ha varit på Mordplatsen.
Han har blivit förhörd alltså AA men dessa förhör är som så mycket anant självklart hemligstämplat.

Lars Krantz ringde in till polisen om de mystiska mannen på bussen som hade en liten blå väska med sig och tennisskor på sig, han betedde sig underligt och var typ stressad oberoende av krantz ringer oxå busschauffören in till Polisen om den mystiska mannen på bussen.
Krantz vet alltså inte att mannen han ser på bussen är Polis.
När Krantz sedan ska på en rättegång där hans son medverkar då han skrivit nåt i expressen som han blivit anmäld för så ser ju krantz att det är mannen från bussen, den han ser på rättegången är alltså Polis.
Efter detta börjar Polisen eller rättare ssagt Säpo trakassera krantz och man försöker få Krantz att ta tbx sina uppgifter, man använder 2 andra buss chaufförer mot Krantz som säger att krantz åkt med en annan buss haha vilket Bullshit precis som man itne vet vilken buss man färdas i.
Krantz har sin granne som vittne som även han åkte med samma buss men du ska ju inte tro att SÄPO ens var villiga lyssna med hans granne om krantz version stämde haha så här har alltså Säpo och Polisen jobbat med Olof Palmes Mord, tysta alla som vet eller har sett något.

Vidare skrämmer man busschauffören Polisen ifråga sitter och åker i bussen och stirrar på busschauffören i spegeln.

Christer Pettersson är det officiella Sveriges utvalde gärningsman, ett bekvämt och ofarligt val. Dessutom; någon måste ju "föräras" den rollen även om nästan ingen normalbegåvad svensk numera delar den officiella åsikten att Pettersson sköt Palme. Det är bara en handfull personer som fortfarande ivrigt driver CP-teorin, och några av dem förekommer här på Flashback. Man tycker ju att de borde ge upp sin stolleteori om gärningsman Pettersson, men icke - att de gör sig till åtlöjen tycks inte bekomma dem det minsta.
Citera
2013-07-19, 13:17
Medlem
Zeke Wargs avatar
Tja, vad vi egentligen? Ingen har tagit på sig mordet (utom Pettersson, som ibland sa att han sköt Palme, ibland förnekade det).

Alltså, om man bortser från Pettersson som mördare, vem eller vilka kan då tänkas ligga bakom attentatet?

1) En ensam politisk extremist ev med någon eller några få medbrottslingar
2) Någon sinnesförvirrad eller drogpåverkad person
3) En agent från något främmande land som agerar på egen hand eller på sin regerings/säkerhetstjänsts uppdrag

Gemensamt för dessa tre grupper är att de ser någon sorts vinning med sitt handlande och att ingen har tagit på sig skulden, vilket ju brukar vara det gängse när det gäller "kända" terroristgrupper, varför jag här utesluter sådana.

Jag lutar åt kategori nummer 3.

Vad anser denna pålästa läsekrets?
Citera
2013-07-19, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zeke Warg
Tja, vad vi egentligen? Ingen har tagit på sig mordet (utom Pettersson, som ibland sa att han sköt Palme, ibland förnekade det).

Alltså, om man bortser från Pettersson som mördare, vem eller vilka kan då tänkas ligga bakom attentatet?

1) En ensam politisk extremist ev med någon eller några få medbrottslingar
2) Någon sinnesförvirrad eller drogpåverkad person
3) En agent från något främmande land som agerar på egen hand eller på sin regerings/säkerhetstjänsts uppdrag

Gemensamt för dessa tre grupper är att de ser någon sorts vinning med sitt handlande och att ingen har tagit på sig skulden, vilket ju brukar vara det gängse när det gäller "kända" terroristgrupper, varför jag här utesluter sådana.

Jag lutar åt kategori nummer 3.

Vad anser denna pålästa läsekrets?
Har inte skrivit något inlägg i denna tråd tidigare men följt den med intresse.
Jag lutar helt klart åt kategori nummer 1.
Citera
2013-07-19, 14:07
Bannlyst
Det märkliga med Grandioso är att han kvalar in i en kategori som nästan
inte finns.
Crilleanhängarna brukar vara antingen ointresserade "hemma i soffantyckare" eller poliser.
Grandioso verkar vara intresserad och påläst, och uthållig är han verkligen också,
men är det så att du ändå tillhör någon av ovanstående grupper?

Annars är du närmast ett unikum som efter din död kommer att stoppas upp och
ställas ut på MOP-museet när du dör, bredvid Krusell och Guillou.

I deras fall går det nog att hitta rimliga förklaringar till deras ställningstaganden, men
vilken förklaring kommer att stå på din skylt?
Citera
2013-07-19, 14:13
Medlem
Zeke Wargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roga
Har inte skrivit något inlägg i denna tråd tidigare men följt den med intresse.
Jag lutar helt klart åt kategori nummer 1.

Kan vara. Men jag tror att "privatpersoner med extrem politisk agenda" på något vis skulle ha avslöjat sig själva - de skulle efter ett sådant här mord ha känt sig stolta, och förr eller senare ha pratat om det hela, eller upptäckts och misstänkts av sin närmsta omgivning och angivits. Men vad vet jag? Nada.

Tror mer, som sagt, på en välorganiserad utländsk underrättelsetjänst, där regimen inför omvärlden rejält skulle sjunka i aktning, om det hela avslöjades; men som med mordet vann fördelar. Eller är jag ute och cyklar?
Citera
2013-07-19, 16:39
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baudolino
Det märkliga med Grandioso är att han kvalar in i en kategori som nästan
inte finns.
Crilleanhängarna brukar vara antingen ointresserade "hemma i soffantyckare" eller poliser.
Grandioso verkar vara intresserad och påläst, och uthållig är han verkligen också,
men är det så att du ändå tillhör någon av ovanstående grupper?

Annars är du närmast ett unikum som efter din död kommer att stoppas upp och
ställas ut på MOP-museet när du dör, bredvid Krusell och Guillou.

I deras fall går det nog att hitta rimliga förklaringar till deras ställningstaganden, men
vilken förklaring kommer att stå på din skylt?
Smickrande att få ställas ut förvisso men kan man inte i så fall få slippa att dras med
den sistnämnde där...? Har svårt för den filuren nämligen...

Sedan är det ju allt lite lustigt det här såsom det framställs med en annan: det är precis
som att man företräder någon ytterst extrem åsikt i det här caset som avhandlas, som
om det vore helt bisarrt att tro på det man gör.
Men så är det ju inte egentligen om du tänker efter lite.
Vad du och andra än försöker inbilla trådläsarna så är det fortfarande den allmänna
uppfattningen att rätt man togs även om denne sedan kom att bli frikänd i en andra instans.

Kan du bevisa motsatsen så gör gärna det.
I vilket läger jag hör hemma? Bland de skralt pålästa sofftyckarna eller inom polisen?
Eller vilket?
Det tänker jag hålla hemligt.
I sinom tid, uppstoppad och elegant utställd på det där museet som du talar om, låter det
sig avslöjas...
Vilken avdelning på museet ska du själv ställas ut på? Bland polisspårsföreträdarna eller vad
är det nu du tror ligger bakom "vårt" gamla mord?

Edit: Det här är för övrigt bara ett av många kriminalfall jag kommit att intressera mig för
genom åren.
Senast redigerad av Grandioso 2013-07-19 kl. 17:01.
Citera
2013-07-19, 17:51
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jakeclawson
Absolut allting som tyder på en konspiration rörande Palmemordet måste vara slump. Absolut allting. Från Stig Engströms märkliga förehavanden runt mordplatsen och walkie/talkie-männen till larmsamtal som försvann och admiraler som föll framför tåg. De räcker med att bara en av alla dessa hundratals indicier faktiskt har en koppling till mordet och CP är rökt.

http://www.scribd.com/doc/50146516/Palme-murder-crash-course

Den mängd förhållanden som man med andra ord måste anta vara ren slump för att Pettersson ska kunna bli tänkbar är helt enkelt rent sinnessjukt. Hur var det nu med Ockhams rakkniv?

Utvärdera dig själv Grandioso!
Dessa mystiska Walkie/talkie-män har kommit och gått i den här tråden, men vad av
substans finns det egentligen i dessa uppgifter om såna figurer uppehållande sig lite
här och var i fredagskvällen? Vad anser nuvarande utredarna om dessa iakttagelser?
Hur mycket är det värt? Har det någon relevans till fallet överhuvudtaget?

Kring Algernons dramatiska död nere i tunnelbanan finns det onekligen frågetecken
men ifall han bragts om livet behöver det inte nödvändigtvis ha någon koppling till
dådet på Sveavägen. Engström i sin tur och hans förehavanden må vara lite egendomliga
men han är i vart fall inte mördaren hur mycket en viss Jallai påstår annat i sin
konspirationsthriller om mordet.

Jag har sagt det åtskilliga gånger förut: det kan mycket väl ha funnits långtgångna planer
på en likvidation av vår statsminister, involverande krafter från högerextremistiska håll.
Det fanns så mycket hat och antipati gentemot OP så det vore nästan konstigt annars.
Men hur det nu än var med den saken så hann en ensam, mordlysten filur före...

Utvärdera dig själv, bäste Jake, och ditt frenetiska avfärdande av min "mördarkandidat",
och till hjälp i detta ska jag vara snäll och tipsa om en nyttig och upplysande bok som
en välbehövlig kontrast till de besatta konspirationsnissarna Krantz och Anérs alla
verklighetsfrånvända textmassor i bokform liksom paranoide Nojnäs litterära bidrag
gällande fallet: http://www.atlantisbok.se/layout/detail.php?id=7553
Senast redigerad av Grandioso 2013-07-19 kl. 18:43.
Citera
2013-07-19, 17:58
Bannlyst
Citat:
Dessa mystiska Walkie/talkie-män har kommit och gått i den här tråden, men vad av
substans finns det egentligen i dessa uppgifter om såna figurer uppehållande sig lite
här och var i fredagskvällen? Vad anser nuvarande utredarna om dessa iakttagelser?
Hur mycket är det värt? Har det någon relevans till fallet överhuvudtaget?

Ett 20-tal vittnen har oberoende av varandra sett walkie/talkie-män i direkt anslutning till Palmes gångväg från Gamla Stan, till Grand och vidare till mordplatsen. En sågs på den direkta mordplatsen före mordet och därefter springandes från mordplatsen direkt efter, två andra sågs direkt i mördarens flyktväg en minut före mordet och två sågs mitt emot mordplatsen bara sekunder före mordet.

Här är ett axplock av vad vittnen hört walkie/talkie-männen säga.

"Das auto, das auto!" alldeles efter mordet
"Nu kommer dem...gör vad du ska" minuter före mordet på mordplatsen
"Objektet är på Sveavägen, påbörja operation Alfa" fyra minuter före mordet på Drottninggatan

Men nej, det har säkert ingenting med mordet att göra. Låt oss fokusera på Roger Östlund istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in